استفاده از چاشنیها و سسها در تمام جهان بخصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس رواج دارد. کشورهایی مانند عمان، پاکستان، هند، ایران، عراق و ... از سسها، چاشنیها و ادویههای بسیار متعددی در غذاها و خوراکیهای خود استفاده میکنند، بنابراین خرید و فروش ادویه و سس در این کشورها حائز اهمیت است. سسها و چاشنیها و ادویهجات در سرتاسر جهان بر اساس کانال توزیع زیر تقسیم بندی میشود:
هایپر مارکتها و سوپر مارکتها (هایپر مارکتها نیز به نوعی خرده فروش محسوب میشوند)
خرده فروشان (خرده فروشان کوچک و بزرگ، خرده فروشان اینترنتی و ...)
بازارهای رفاه و ... (مانند فروشگاههای زنجیرهای)
در این مقاله از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی ارزش خرده فروشی سسها و چاشنیها در شورای همکاری خلیج فارس بپردازیم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با اس دیتا همراه باشید.
همانگونه که میدانید، خرده فروشی به معنای فروش کالا به مصرفکننده نهایی است. رده فروشی در سرتاسر دنیا از اهمیت بسزایی برخوردار است، به دلیل آنکه خرده فروشان پیوندی را میان تولیدکنندگان و مشتری برقرار میکنند! در واقع میتوان اذعان داشت که خرده فروشی به تولیدکنندگان آرامش خاطر میدهد تا آنها بدون دغدغه ارتباط با خریداران نهایی، به تولید کالاهای خود بپردازند.
لازم بذکر است که میزان مبلغی که بر اساس خرده فروشی در هر کشور حاصل میشود، مبلغ قابل توجهی میباشد. بنابراین بررسی این مبالغ و راهکارهایی برای افزایش آنها و جلوگیری از سود سازمانها و شرکتها یک اصل اساسی بحساب میآید. میزان مبلغی که بر اساس خرده فروشی تعیین میگردد، ارزش خرده فروشی نامیده میشود.
در این قسمت قصد داریم تا به بررسی آمار و ارقام و ارزش خرده فروشی سسها و چاشنیها در عمان از سال 2012 تا سال 2016 بپردازیم. در واقع این آمار ارزش خرده فروشی سسها و چاشنیها را در شورای همکاری خلیج فارس از سال 2012 تا 2016 نشان میدهد. به موارد ذکر شده در زیر توجه فرمایید:
ارزش خرده فروشی سسها و چاشنیها در شورای همکاری خلیج فارس 964 میلیون دلار آمریکا بوده است. (در سال 2016)
در این بازه زمانی 5 ساله، کمترین میزان خرده فروشی مربوط به سال 2012 با ارزش 735 میلیون دلار بوده است.
ارزش خرده فروشی سسها و چاشنیها در این بازه زمانی، به صورت صعودی افزایش داشته است.
شما میتوانید برای مشاهده آمارها و تحلیل بازار، به وب سایت اس دیتا مراجعه فرمایید.