فرزانه سودمند
فرزانه سودمند

مطالعه این مقاله حدود 6 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/02/21
313


آمار اسنپ


با اینترنتی شدن زندگی‌ها و پیشرفت تکنولوژی دور از انتظار نبود که تاکسی را هم بتوان اینترنتی درخواست کرد. دیگر زمانه پر از اوج آژانس‌های کرایه تاکسی به پایان رسیده اگرچه در حال حاضر هم هنوز آژانس‌های تاکسی کرایه به چشم می‌خورند. حال این سؤال پیش می‌آید که برای ثبت تقاضای تاکسی اینترنتی چه باید کرد؟ بهترین و موفق‌ترین تاکسی اینترنتی موجود اسنپ است. برای پاسخ به سؤال بالا در ادامه این مقاله همراه اس‌دیتا بمانید.

نحوه کار تاکسی اینترنتی

هر تاکسی اینترنتی موجود اپلیکیشن و وب‌سایت دارد که از آن طریق بتوان درخواست ثبت کرد. در نهایت به کمک GPS نزدیک‌ترین راننده‌ها شناسایی و پیغام برایشان ارسال می‌شود. هرکس که بپذیرد به سمت شما خواهد آمد.

این موضوع را با عملکرد اسنپ ساده‌تر بیان می‌کنیم. در اسنپ کافی است شما مبدأ و مقصد را انتخاب کنید و درخواست خود را ثبت کنید. پس از آن نزدیک‌ترین راننده که درخواست شما را قبول کند شما را به مقصد می‌رساند. علاوه بر پرداخت نقد امکان پرداخت آنلاین و اعتباری را هم خواهید داشت. مجموعه محبوب اسنپ در جهت گسترش کسب‌وکار خود بخش‌های جدید را هم اضافه کرده است.

برخی از این بخش‌ها شامل:

·       اسنپ فود

·       اسنپ موتوری

·       اسنپ باکس

·       اسنپ مارکت

·       اسنپ دکتر

·       اسنپ فین‌تک

سرویس‌های اسنپ

اسنپ در سال ۹۹ با ارائه ۱۳ سرویس مختلف به کاربران خود خدمات‌رسانی کرده است. از محبوب‌ترین قسمت‌های اسنپ سرویس درخواست خودرو است. تعداد رانندگان در این بخش طی سال ۹۹ حدود ۲۴۳۱۵۸۱ نفر بوده است. که ۹۷.۴ درصد آن رانندگان مرد و ۲.۶ درصد آن رانندگان زن بودند. یکی از جالب‌ترین قضایا در این بخش این است که ۵ نوزاد در خودروی اسنپ متولد شده‌اند. در نمودار زیر کارکنان بخش‌های مختلف اسنپ در قسمت اسنپ خودرو و اسنپ باکس را مشاهده می‌کنید. بیشترین کارکنان اسنپ مربوط به بخش پشتیبانی با ۶۱۷ نفر است که پس از آن بخش عملیات و تکنولوژی با ۵۵۱ و ۳۲۰ نفر قرار دارند.

 

 

پشتیبانی اسنپ

حال که حرف از پشتیبانی در بخش اسنپ خودرو و اسنپ باکس شد بهتر است به عمده دلایل تماس با پشتیبانی که در زیر آورده‌ایم توجه کنید. همانطور که می‌بینید عمده مسافران به علت تغییر مقصد و تغییر وضعیت سفر با پشتیبانی تماس گرفته‌اند.

 

اسنپ فود

بخش دیگری که در اسنپ مورد توجه قرار گرفته است اسنپ فود است. با اسنپ فود دسترسی راحت به سوپرمارکت، میوه‌فروشی، شیرینی‌فروشی، نانوایی و پروتئینی و ... امکان‌پذیر است. طبق بررسی‌هایی که (در سال ۹۹) در سرویس‌های اسنپ فود انجام شد به نتایج جالبی رسیدند که برخی از آن‌ها را برای شما آورده‌ایم:

·       بیشترین محبوبیت را اسنپ فود به ترتیب در استان‌های تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و کرج داشته است.

·       محبوب‌ترین نان‌ها در اسنپ فود به ترتیب سنگک، تافتان، بربری و لواش بوده‌اند.

·       پیتزای آمریکایی پرطرفدار‌ترین غذای اسنپ فود بوده است.

·       پرمتقاضی‌ترین وعده غذایی در اسنپ فود ناهار بوده است.

·       اعضای بخش سفارش‌دهنده در اسنپ فود بیشتر مدیران بوده‌اند.

 

 

 

 

اشیا مفقود در اسنپ

یکی دیگر از گزارشات جالب اسنپ گزارش اشیای مفقود شده و جامانده در اسنپ است. همانطور که در نمودار زیر می‌بینید بیشترین گزارش با توجه به جمعیت و شلوغی زیاد در نتیجه سفر به استان تهران است. استان‌های بعدی که بیشترین گزارش را داشته‌اند به ترتیب استان‌های مشهد و اصفهان و شیراز بوده است.

 



برچسب‌ها:

آمار خودرو های نیمه سنگین خودرو 206 خودرو های سنگین اسنپ