کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 8 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/11/11
581



در اندازه‌گیری اندازه بازار عوامل مهمی تأثیرگذار است. در حالت کلی سه روش برای این سبک اندازه‌گیری پیش‌رو داریم:  بررسی از طریق تولید، بررسی از طریق توزیع و تحلیل مصرف‌کننده .

قصد داریم به بررسی شیوه‌ها و اهمیت اندازه بازار بپردازیم. وقتی کسب‌وکار تازه‌ای را شروع می‌کنید و بر این باور هستید که محصول شما بهترین است. در ابتدا باید اندازه بازار را به عنوان بخشی از بیزینس پلن در برنامه‌های خود قرار دهید.

برای سرمایه‌گذاری بهتر است چکار کنیم؟

اشتباهی که اکثر سرمایه‌گذاران و افرادی که قصد راه‌اندازی کسب‌وکار جدید دارند مرتکب می‌شوند تصور نادرست در خصوص اندازه بازار است. اگر توانسته باشید اندازه بازار را به درستی تحلیل کنید روشن‌تر و پربرنامه‌تر وارد بازار کار می‌شوید.

اندازه بازار

بهترین تعریف برای اندازه بازار تعداد کل خریداران پنهانی یک کالا در یک بازار خاص و همه درآمدی که از این طریق بدست می‌آید.

اهمیت اندازه بازار

        اگر اندازه بازار خود را بدست بیاورید:

هرگاه ایده‌ای را اجرا کردید نباید اعتماد به نفس شما در جهتی پیش برود که تصمیم غلط بگیرید. مثلا قیمت بالا تعیین نکنید و یا مسیر فروش را درست انتخاب کنید. وقتی سرمایه خود را در مسیر درستی خرج ‌می‌کنید نیاز بازار را می‌سنجید و نیاز بازارتان را ارائه می‌دهید. فرصت‌های مناسب را برای ارائه محصولتان انتخاب می‌کنید سپس در وقت و زمان هم صرفه‌جویی می‌کنید.

روش‌های محاسبه اندازه بازار مصرف‌کننده

 باید تعداد همه فروشندگان و ارزش کل معامله‌ها در یک بازار معین در دست تحلیل قرار ‌بگیرد.

چه مراحلی برای تعیین اندازه بازار نیاز است طی شود؟

1.     هدف خود را تشکیل دهید.

·       شناسایی علت ضعف و رکورد رغبا

·       بررسی رویکرد بازار

2.     محصول شما چه رویکرد مثبتی دارد؟

اگر محصول مورد نظرتان قبل از شما تولید شده، بهتر است مشکلی که محصول قبلاً داشته و رقبا آن را رفع نکردن رفع کنید.

3.     مشتری مورد هدف خود را شناسایی کنید.

4.     سهم خود را از بازار اصلی (کلی) تعیین کنید.

بعد از تعین سهم خود از بازار درصد خود را هم معین کنید. در تعیین سهم خودتان در ابتدا باید بازار را در سال گذشته بررسی کنید تا بتوانید جایگاه اصلی خود را پیدا کنید.

5.     بررسی فروش احتمالی

مجموعه بررسی‌‌ها و تحلیل‌هایی که بیانگر بازار هدف شما است.




مقالات مرتبط


متوسط ارزش خرید پیش بینی فروش تخصصی کیف و کفش هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت صنایع دستی و صنایع دستی‌سازی برندینگ چیست؟ چه کارهایی قبل از قیمت‌گذاری باید انجام دهیم؟ معرفی مدل‌های قیمت گذاری کالا و خدمات مراحل قیمت گذاری عوامل‌موثر بر قیمت‌گذاری بازارهای صنعتی سیستم پیشنهاد دهنده پیشنهادهای فروش پیشنهاد توسعه محصول قیمت‌گذاری محصولات لوازم خانگی هدف از قیمت گذاری چیست؟ قیمت‌گذاری برترین برندهای محصولات لبنیات در ایران حسابداران و قیمت‌گذاری در بازارهای مختلف استراتژی قیمت گذاری در حسابداری قیمت‌گذاری پوشاک ایده پیشنهاد محصول روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار پیشنهاد محصول خارجی پیشنهاد تنوع محصول قیمت‌گذاری موبایل چگونه میتوان در جنگ قیمت پیروز شد؟ قیمت‌گذاری کتاب قیمت گذاری در بازارهای صنعتی چه محصولی برای فروش اینترنتی مناسب‌تر است؟ قیمت‌گذاری سیم‌کارت پیشنهاد بهترین محصول پیشنهاد تولید محصول مردم همیشه پیشنهادها را می‌خرند! سیستم قیمت‌گذاری خودرو قیمت‌گذاری محصولات فروشگاه اینترنتی قیمت‌گذاری تراکم ترافیک جنگ قیمت چیست؟ چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟ با قیمت گذاری مناسب فروش خود را دو چندان کنید! روش‌های قیمت‌گذاری زمین عملکرد محصول منجر به فروش میزان ماندگاری و ریزش مشتری میانگین اندازه و طول معاملات جدید هدف فروش نسبت بسته بندی شدن قراردادهای فروش فروش هر نماینده متوسط هزینه به ازای هر لید متوسط نرخ تبدیل چگونه فرصت فروش ایجاد کنیم؟ فروش با روش تماس

داشبورد‌های مرتبط