نیلوفر رجب نیک

مطالعه این مقاله حدود 4 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/09/25
238


آمار فوتی‌های بر اثر کرونا COVID19


شیوع ویروس کرونا، ویروسی نام آشنا که روال عادی زندگی همه اعم از پیر و جوان، مرد و زن را مختل کرده است در 24 آذر 1398 در شهر وهان کشور چین نخستین بار گزارش شد و عنوان شد که این بیماری شباهت بسیار زیادی به بیماری ذات‌الریه دارد. تا به امروز (25 آذر 1400) با وجود واکسن‌های متعددی که کشف شده است اما همچنان این درگیری ادامه دارد و تأکید بر این است که از زدن ماسک اجتناب نشود و شیوه نامه‌های بهداشتی و پروتکل‌ها هم رعایت شود تا کمتر شاهد مرگ‌ومیر هموطنان باشیم.

علائم ویروس کرونا:

       ·            سرفه

       ·            تب‌ولرز

       ·            تنگی نفس

       ·            سردرد

       ·            خستگی

       ·            درد در عضلات

       ·            از دست دادن حس بویایی و چشایی

       ·            اسهال

       ·            تهوع و استفراغ

معمولا ویروس کرونا به شکل درد و یا به نوعی فشار در قفسه سینه، حتی تغییر در رنگ پوست و کوفتگی بدن ظاهر می‌شود اگر این علامت‌ها را داشتید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

مبتلایان

طبق آماری که از جان‌باختگان ویروس کرونا در دست بوده و اعلام شده به‌طور کلی بیش از 15 کشور تعداد مبتلایانشان از 3 میلیون نفر گذشته است. که در رأس پرمبتلاترین کشورها به ویروس کرونا کشورهای ایالت متحده، هند و برزیل رتبه‌های اول تا سوم را دارند. از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا اواخر آبان 1400 کشور آمریکا بیش از 2/48 میلیون مبتلا را ثبت کرده است.

رکوردهای کرونایی

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون روزهای سخت و نفس‌گیر بسیاری را سپری کرده‌ایم که تا این لحظه در ماه‌های تیر و مرداد 1399 شاهد بیشترین تعداد فوتی در کشور ایران بوده‌ایم. این در حالی است که ماه اردیبهشت 1399 در دسته ماه‌هایی قرار دارد که نسبتاً کمترین تعداد مبتلایان را داشته‌ایم. در 5 خرداد 1399 کمترین فوتی را داشته‌ایم ( 34 نفر) و در 13 اردیبهشت با کم‌ترین ابتلا مواجه بودیم (802 نفر)

با توجه به آمار اعلام شده و به نقل از اقتصاد نیوز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا طی سال 1399 از مرز یک میلیون نفر هم گذشت و به یک میلیون و 755 هزار و 398 نفر رسید و حدود 60 هزار و 440 نفر در سال 1399 بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و یک میلیون و 536 هزار و 606 نفر هم بر بیماری غلبه کرده و از مراکز درمانی ترخیص شدند.

 




برچسب‌ها:

آمار مرکز آمار ایران چت جی پی تی خودرو های نیمه سنگین خودرو های سنگین آب بر