نیلوفر رجب نیک
نیلوفر رجب نیک

مطالعه این مقاله حدود 4 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/01/30
260


آمار جستجو در گوگل


هرگاه اطلاعاتی نیاز داشته باشید و یا سوالی برایتان پیش بیاید نخستین جایی که برای جواب به ذهن همه می‌رسد فضای گوگل خواهد بود. موتور جستجویی که بسیاری از وب‌سایت‌ها حاضر هستند هزینه زیادی بدهند تا با سئو مطلوب رتبه بالایی در گوگل کسب کنند.

موتورهای جست‌وجو

گوگل موتور جستجو قوی که همه با نام آن آشنا هستند و هیچ رقیبی تا به حال نتوانسته از او پیشی بگیرد. سایت‌های موتور جستجویی مثل یاهو، soso، baidu، Daum،  Naver، Yandex، Seznam و Qwant هیچ کدام نتوانستند رقیب سرسختی برای گوگل باشند. در ایران هم موتور جستجویی به نام پارسی‌جو فعالیت کرد اما حتی نام آن هم به گوش کسی آشنا نیست.

 

 

به عنوان مثال در نمودار بالا میزان استفاده از چند نوع موتور جستجو را آورده‌ایم این نمودار بیانگر میزان محبوبیت گوگل است.

آمار گوگل

جستجوگری که این چنین موفق عمل کرده است طبیعتاً آمار بازدید و جستجوهای بسیار بالا دارد. برخی از این آمار را برایتان آورده‌ایم.

·       تعداد جستجوهای انجام گرفته در گوگل حدود ۶ میلیارد است.

·       حدود ۵۰ درصد عباراتی که در گوگل جستجو می‌شود ۴ کلمه‌ای است.

·       بیشترین مخاطبان گوگل افرادی با بازه سنی ۱۸ تا ۴۴ سال هستند.

·       نتایج صفحه دوم گوگل را تنها ۱ درصد افراد چک می‌کنند.

·       حدود ۲ تریلیون بار جستجو در یکسال از گوگل انجام می‌گیرد. (در جهان)

هر فرد بر اساس نیازش از گوگل استفاده می‌کند و جستجو او شخصی خواهد بود اما شرایط جامعه هم روی این جستجو تأثیر می‌گذارد. تعدادی از جستجوهای پرتکرارترین ایرانیان را در زیر می‌بینید.

·       کرونا

·       قیمت دلار

·       قیمت پراید

·       دانلود آهنگ

·       سهام عدالت

·       کارت سوخت

·       دیوار

·       مهاجرت

·       دیجی کالا

·       ورزش ۳

·       آپارات

·       تولدت مبارک

·       عکس پروفایل خاص

·       متن عاشقانه

·       دانلود سریال

استفاده از گوگل در جهان

میزان استفاده هر کشور از گوگل متفاوت است. در نمودار زیر آمار مصرف کشورهای مختلف از موتور جستجو گوگل را آورده‌ایم که جایگاه کشور ایران با ۲.۹ درصد به عنوان پنجمین کشور است.

hello

 

 




برچسب‌ها:

آمار مرکز آمار ایران گوگل اسلامشهر آق گل

مقالات مرتبط


تحلیل و پیش بینی عملکرد و سود آوری شرکت با استفاده از هوش مصنوعی تفاوت بین انحراف معیار و واریانس در آمار و کاربردهای هرکدام پیش‌بینی و بهبود مدیریت امور انسانی با استفاده از هوش مصنوعی تفاوت بین میانگین، میانه و مد در آمار و کاربردهای هرکدام تفاوت بین همبستگی و علیت در آمار و روش‌های تخمین هرکدام مفاهیم پایه تحلیل سری‌ های فضایی و کاربرد های آن در آمار و تحلیل داده‌ ها روش‌های مختلف رگرسیون در آمار کاربرد آمار در تحلیل داده‌های پزشکی و آزمایشگاهی تحلیل عددی در آمار و کاربرد آن در مسائل علمی استفاده از روش‌های آماری برای پیش ‌بینی رشد شرکت کاربرد آمار پیشرفته در تحلیل داده‌های بزرگ و پیچیده کاربرد آمار در بررسی سود‌آوری و بازدهی سرمایه‌گذاری استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌‌بینی عملکرد سازمان و بهبود تصمیم‌‌گیری کاربرد آمار در بهبود عملکرد و بهره‌‌وری سازمان بهبود فرایند تصمیم‌گیری با استفاده از هوش مصنوعی بهبود دقت پیش‌بینی بازده سرمایه‌گذاری با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده برای بهبود عملکرد کسب و کار آمار مصرف کالباس در ایران آمار مصرف الکل در ایران آمار مصرف نوشابه در ایران آمار بارندگی در ایران آمار دخانیات در ایران آمار واکسیناسیون کرونا در جهان آمار برند ایسوس در ایران آمار صادرات فرش ایران آمار صادرات ایران آمار بانک‌ها در ایران