کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 5 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/09/25
247



از قدیم تا کنون امر پس‌انداز بین مردم رواج داشته است و رفته‌رفته تصمیم گرفتند تا از این پس‌انداز خود به گونه‌ای نگه‌داری کنند که علاوه بر دسترس بودن شامل سود هم شوند همین امر سبب به وجود آمدن انواع سرمایه‌گذاری‌ها شده است در سرمایه‌گذاری فرقی نمی‌کند فرد برای خود کسب‌وکاری داشته باشد و یا برای دیگری کار کند در هر صورت هدف او اندوختن پس‌اندازش در امن‌ترین جا است.

ملاک‌های سرمایه‌گذاری

برای اقدام کردن به سرمایه‌گذاری میزان پول و سرمایه شما مورد اهمیت نیست بلکه هدف از سرمایه‌گذاری مهم است و اینکه می‌خواهید پول خود را صرف چه چیزی کنید. بهتر است بدانید که قرار نیست کار خارق‌العاده و ایده کسب‌وکار جدید را بدهید گاهاً با ایده‌های کهنه و قدیمی هم می‌توان قدم در مسیر پرچالش سرمایه‌گذاری نهاد.

آمار سرمایه‌گذاری در ایران

با توجه به بررسی‌های انجام شده و با در دست داشتن داده‌های آماری موجود در سال 1399 شاهد سیر نزولی در سرمایه‌گذاری‌های کشور بوده‌ایم به‌طوری که میانگین رشد سرمایه‌گذاری طی سال 1399 در کشور ایران منفی 4.79 درصد را شامل شده است میانگین رشد سرمایه‌گذاری در بخش‌های خصوصی در سال 1397 به 75 هزار میلیارد تومان رسید.

به نقل از اقتصاد آنلاین در سال 1399 کشورهایی که از لحاظ تعداد پروژه جایگاه نخست را در سرمایه‌گذاری ایران کسب کردند افغانستان، ترکیه، چین، آلمان و امارات بوده است که خوزستان با 26 درصد بیش‌ترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی را داشته است.

داده‌های آماری که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌دست آمده است حاکی از آن بوده که مجموع سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت خود 22 طرح است که با 100 درصد مشارکت خارجی همراه است و در مجموع 113 هزار و 794 دلار در نظر گرفته شده است.

قدم اول در سرمایه‌گذاری

بدیهی است هرکس به محض در دست داشتن اندک سرمایه‌ای در فکر چند برابر کردن آن و پرس‌وجو برای کسب آگاهی بیشتر در این خصوص خواهد بود و به تحلیل بازار حال حاضر می‌پردازد تا در طول مسیر سرمایه‌اش را از دست ندهد و ریسک‌های شکست آفرین را دور می‌کند اما کاربردی‌ترین عوامل که باید در نظر گرفته شود را در زیر برایتان آورده‌ایم:

·       بررسی شرایط کشور در آن زمان

·       بررسی سیاست‎‌های پولی در دولت

·       بررسی تورم، طلا، سکه و ارز

بهترین جا برای سرمایه‌گذاری

هرکس با توجه به میزان سرمایه‌اش و با در نظر گرفتن اطلاعاتی که در این خصوص دارد اقدام به سرمایه‌گذاری خواهد کرد از جمله پرسودترین جایگاه‌ها برای سرمایه‌گذاری می‌توان به 1. کسب‌وکار اینترنتی 2. سرمایه‌گذاری در بورس 3. خرید و فروش ماشین 4. کارگاه‌های تولیدی خانگی اشاره کرد اما پرریسک‌ترین مقصد برای سرمایه‌گذاری خرید طلا و سکه است اما در شرایط مثبت می‌تواند سود چشم‌گیری را به شما دهد.

هرگاه سرمایه‌ای داشتید و به دنبال سرمایه‌گذاری بودید با کارشناسان وب‌سایت اس دیتا مشاوره کنید.




برچسب‌ها:

قیمت گذاری با هوش مصنوعی قیمت گذاری سیستم پیشنهاد دهنده قیمت گذاری فروش چت جی پی تی خودرو های نیمه سنگین خودرو های سنگین