تمایز برند شامل برجسته کردن ویژگیهای مثبت برند شماست که آن را در نظر مشتریان منحصر به فرد و ارزشمند جلوه میدهد. اگر میخواهید در دنیای تجارت امروز، برند شما به شهرت و محبوبیت بالایی برسد، باید بتوانید با سایر رقبا تمایز داشته باشید. زمانی که تمایز برند شما به بهترین شکل ممکن با سایر رقبا مشخص میشود، مشتریان محصولات شما را برتر از سایر محصولات مشابه در بازار خواهند دید. در واقع تمایز برند در زمان خرید میتواند به عنوان یک کاتالیزگر عمل کند و مشتریان را به سمت برند شما جذب نماید.
تمایز برند شما با سایر برندهای بازار میتواند شامل ویژگیهای فیزیکی محصولات یا خدمات، احساسات ایجاد شده در ذهن مشتریان، شیوهی ارائهی محصولات یا خدمات و قیمتگذاری آنها، داستان برند و تجربه مشتری از برند باشد. بنا به عبارتی دیگر، تمایز برند فرآیندی است که هدف آن جلب نظر بازار هدف و متمایز کردن محصولات یا خدمات شما از سایر برندهای رقیب در بازار میباشد.
تمرکز تمایز برند بر ویژگیهای بصری منحصربهفرد برند شماست! در واقع برای تمایز برند خود باید بر روی داراییهای منحصر بفردی مانند لوگو، تصاویر و ... تمرکز داشته باشید. ویژگیهای بصری میتواند عامل مهمی برای تمایز برند شما با سایر برندهای موجود در بازار باشد. بگونهای که مشتریان برند شما را به خوبی به خاطر داشته باشند.
تیم اس دیتا با شناسایی بازار و فرصتهای تمایز، نوآوری، توجه به احساسات مشتری، شخصیت دادن به محصولات و خدمات، توجه به نیازهای مشتریان و قیمت گذاری بهینه محصولات، استراتژی تمایز برند شما را توسعه خواهد داد.
افزایش وفاداری مشتریان