امر تحلیل داده امروزه به عنوان مهارتی که اهمیت بسزایی دارد شناخته میشود. هر کسبوکاری مهارتی متناسب با خود را دارد پس نمیتوان یک الگوریتم ثابت برای تحلیل دادهها تعریف کرد. در دستهبندی برای مهارتهای مورد نیاز میتوان در ابتدا مسلط بودن به زبان انگلیسی و در مقابل برنامهنویسی و تسلط در کار با اکسل را بیان کرد.
هرگاه با بهرهگیری از امکانات آماری، دادهای را بررسی و یا ارزیابی کنیم تحلیل داده انجام شده است. با استفاده از تحلیل داده میتوان سمت و سوی بهتری به تصمیمات کاری خود بدهیم. در جهت پیشرفت کسبوکارها استفاده از دیجیتال مارکتینگ بیشتر حس میشود. به نوعی آنلاین شدن کسبوکارها به اهمیت و ارزش آن کسبوکار میافزاید.
· اطلاعات جمعیت شناختی
جمعآوری اطلاعاتی در خصوص اینکه بازدیدکنندگان وبسایت شما چه کسانی هستند و مربوط به کدام منطقه و ناحیه میشوند. از این طریق مخاطب هدف و بازار هدف کسبوکارتان را بررسی کردهاید.
· نرخ پرش
نرخ پرش شامل دو دسته نرخ پرش بالا و نرخ پرش پایین میشود. نرخ پرش بالا بیانگر میزان علاقه مشتریان شما به کسبوکار و فروش شما است. اگر علاقهمند نباشند نرخ پرش بالایی دارید. در مقابل اگر علاقهمند باشند نرخ پرش پایینی دارید.
· نرخ تبدیل
همان بازاریابی آنلاین است. در نهایت محاسبه هزینه به ازای تبدیل انجام خواهد شد.
· بررسی و پیشبینی رفتار متقاضیان
بررسی رفتار و سبک خرید مشتری در بازدیدهایی که از وبسایت دارد موجب شناخت رفتار بعدی و سبب تأمین خواسته او میشود. این پیشبینیها و بررسیها بسیار سخت انجام میشود. در این مسیر از اپلیکیشنها و سیستمهایی بهره گرفته میشود که مهمترین آنها مدیریت ارتباط با مشتری است.
· کمک در تصمیمگیری
با توجه به دادههای موجود میتوان کمک کرد مسیری را در کسبوکار طی کنیم که رو به شکست نباشد.
مهمترین قدم در جمعآوری دادهها آنالیز آنها است. در زمان جمعآوری دادهها باید آگاه باشیم که دادههای ما به چه چیز نیازمند هستند. از طرفی چون تحلیل داده مهم و ارزشمند بهحساب میآید و هزینهبر است، اطمینان داشته باشید که دادهها کامل و با دقت است. پس از آن ذخیرهسازی دادهها و تحلیل زیر ساختها امری تأثیرگذار است. در آخر برای درک بهتر اطلاعات تصویرسازی نقش مهمی دارد. برای تصویرسازی ابزارهای بسیاری وجود دارند که میتوانید استفاده کنید.
هرگاه به اطمینان کافی در آمادگی زیرساختها رسیدید میتوانید تحلیل داده و بررسی اطلاعات خود را آغاز کنید. پس با دقت پیش بروید تا داده را تبدیل به بینش کنید. سرانجام بینش را به کار بگیرید تا عملکرد را شکل دهد.