کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 9 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/02/19
714



داشبوردهای تحقیقات بازار یکی از مناسب‌ترین ابزارها برای تکمیل فرآیند تحقیقات بازار است که می‌تواند به مدیران دید مناسبی در رابطه با بازار بدهد. به همین دلیل است که متخصصان و کارشناسان در این زمینه انواع داشبوردهای تحقیقات بازار را طراحی کرده‌اند تا بتواند به سازمان‌ها یاری برسانند. در این مطلب از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی انواع داشبوردهای تحقیقات بازار که توسط متخصصان اس دیتا طراحی شده است، بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

داشبوردهای تحقیقات بازار:

تمامی سازمان‌ها و کمپانی‌هایی که محصول یا خدمتی را طراحی و تولید می‌کنند و قصد ارائه آن را به بازار دارند باید فرآیند تحقیقات بازار را انجام دهند تا بتوانند دید بهتری نسبت به بازار داشته باشند. داشبوردها یکی از ابزارهای مهم برای تحلیل و بررسی داده‌ها می‌باشد و از آن‌ها برای امور مختلفی مانند تحقیقات بازار استفاده می‌شود. در واقع داشبوردهای تحقیقات بازار یک ابزار برای گزارش‌دهی و تحلیل دیتاهای ورودی می‌باشد که می‌تواند اطلاعات مناسبی در زمینه در رابطه با بازار هدف به شما بدهد. این داشبوردها می‌توانند اطلاعات دقیق و مهمی را در اختیار شما قرار دهند و از آنجایی که برای انجام فرآیند تحقیقات بازار باید شاخص‌های خاصی در این زمینه به صورت کاملا همزمان مورد بررسی قرار بگیرد، استفاده از این داشبوردها می‌تواند چشم اندازی مناسب را به شما ارائه دهد و در انتخاب استراتژی‌های بازاریابی نیز به شما کمک کند.

داشبوردهای تحلیلی تحقیقات بازار:

از جمله نکات بسیار مهمی که باید بدانید این است که داشبوردهای تحقیقات بازار، داشبوردهای تحلیلی هستند. در واقع داشبوردهای تحلیلی با استفاده از اطلاعاتی که می‌گیرد می‌تواند مدیران را در تصمیم‌گیری‌های مهم سازمان یاری کند. داشبوردهای تحلیلی مانند داشبوردهای تحقیقات بازار می‌توانند اطلاعات سازمان را بازبینی کرده و عملکرد سازمان را در امور مختلف ارزیابی نماید. با در اختیار داشتن یک داشبورد تحلیلی، مدیران می‌توانند به راحتی درکی مناسب و صحیح از وضع موجود سازمان و بازار مربوطه داشته باشند. با استفاده از انواع داشبوردهای تحلیلی تحقیقات بازار می‌توان تعیین کرد که آیا فروش محصول سود مناسبی خواهد داشت؟! آیا با فروش محصول یا خدمت در بازار هدف، اهداف فروش محقق می‌گردد؟! چه مسائلی می‌تواند سبب جلوگیری از رسیدن به اهداف فروش شود؟! و ...

انواع داشبوردهای تحقیقات بازار:

در سرتاسر دنیا داشبوردهای مختلفی برای اهداف خاص طراحی شده‌اند و بسیاری از سازمان‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. چند سالی است که استفاده از داشبوردها در ایران رایج است و ابزارهای مختلفی در این زمینه به وجود آمده است. اما داشبوردهای تحقیقات بازار که بتواند در این زمینه به مدیران یاری برساند بسیار محدود می‌باشد. خوشبختانه متخصصان اس دیتا با تکیه بر دانش خود توانسته‌اند داشبوردهای مختلفی در زمینه تحقیقات بازار طراحی کنند که می‌تواند اطلاعات دقیقی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. از جمله انواع داشبوردهای تحقیقات بازار می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

داشبورد اندازه بازار یک ابزار بسیار خاص برای محاسبه سایز بازار است. این ابزار با استفاده از اطلاعاتی که توسط کاربر دریافت می‌کند، می‌تواند دید مناسبی از بازار هدف به مدیران سازمان نشان دهد. از آنجایی که محاسبه سایز بازار برای تمامی برنامه‌های بازاریابی کسب و کار بسیار ضروری است، بنابراین وجود ابزاری هوشمند که بتواند به صورت دقیق آن را محاسبه کند برای همه سازمان‌ها کاربردی و مناسب خواهد بود. قابل ذکر است که در داشبورد سایز بازار می‌توانید میزان مصرف و جمعیت بالقوه محصول خود را براساس اطلاعات جمعیت و خانوار ایران شناسایی نمایید. این داشبورد جمعیت کل استان‌ها را بر اساس سن به شما نشان خواهد داد و می‌تواند اندازه سایز بازار مصرفی را نیز به شما نشان دهد.

لینک داشبورد اندازه بازار: برآورد سایز بازار

 

داشبورد جمعیت نیز یکی دیگر از انواع داشبوردهای تحقیقات بازار طراحی شده توسط تیم متخصص اس دیتا می‌باشد که می‌تواند اطلاعات جمعیت ایران را به تفکیک محل سکونت، جنسیت، سن و استان را در اختیار شما قرار دهد.

لینک داشبورد جمعیت: جمعیت ایران

 

باید اشاره شود که هوش مصنوعی در تحلیل داده‌های هر سازمان نقش مهم و پر رنگی را ایفا می‌کند. بنابراین شما عزیزان می‌توانید با بارگذاری داده های خود، انواع تحلیل‌های هوش مصنوعی، آزمون های آماری، رگرسیون، تحلیل عاملی و سری‌های زمانی را به صورت آنلاین انجام دهید.

لینک داشبورد هوش مصنوعی: هوش مصنوعی

 

 

 

سخن پایانی:

مجموعه اس دیتا با تکیه بر دانش به روز خود خدماتی مانند تحقیقات بازار، طراحی داشبوردهای منحصر به فرد برای سازمان، مدیریت ارتباط با مشتری، هوش تجاری، برنامه‌ریزی فروش و مدیریت اثربخشی تبلیغات و توسعه برند و ... را ارائه خواهد داد. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحقیقات بازار و مشاهده انواع داشبوردهای تحقیقات بازار به وب سایت اس دیتا مراجعه کرده و با کارشناسان مشورت نمایید.

 




برچسب‌ها:

اندازه بازار قیمت گذاری با هوش مصنوعی داشبورد داشبورد فروش تحقیق بازار خودرو های نیمه سنگین خودرو های سنگین سایز بازار بازار

مقالات مرتبط


جمعیت شهرهای استان كهگیلویه و بویراحمد جمعیت شهرهای استان خراسان شمالی جمعیت شهرهای استان زنجان جمعیت شهرهای استان قزوین جمعیت شهرهای استان قم جمعیت شهرهای استان مرکزی جمعیت شهرهای استان هرمزگان جمعیت شهرهای استان گیلان جمعیت شهرهای استان البرز جمعیت شهرهای استان کرمان جمعیت شهرهای استان مازندران جمعیت شهرهای استان آذربایجان شرقی جمعیت شهرهای استان اصفهان جمعیت شهرهای استان تهران تحقیقات بازار B2B و B2C بهترین شرکت تحقیقات بازار تهران بهترین سایت های تحلیل بازار بورس نمونه گیری در تحقیقات بازار رفتار مصرف کننده در حوزه تحقیقات بازار بهترین ابزار های تحقیقات بازار تحقیقات راهبردی بازار پرسشنامه تحقیقات بازار تحقیقات بازار در قزوین اصول تحقیقات بازاریابی تحقیقات بازار در یک هفته تحقیقات بازار در کرج تحقیقات بازار در اصفهان تحقیقات بازار در مشهد تحقیقات بازاریابی در حوزه سیستم های اطلاعاتی بررسی تحقیقات بازار در عرصه تجارت الکترونیک تحقیقات بازار در حوزه صادرات تحقیقات بازار محصول چیست؟ انواع مدل تحقیقات بازار بهترین کتاب ها در زمینه ی تحقیقات بازار کلید موفقیت در مدیریت تحقیقات بازار تحقیقات بازار به چه معناست؟ سایز بازار مایع ظرفشویی در ایران محاسبه اندازه بازار بیسکوییت در ایران اندازه بازار نان در ایران محاسبه سایز بازار باتری در ایران تحقیقات بازار محصولات شوینده و بهداشتی گام‌ها و دستور العمل‌های تحقیقات بازار انواع روش‌های تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چگونه انجام می‌شود؟ فرم تحقیقات بازار چیست؟ انواع تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چیست؟ تحقیقات بازار برای شناخت مشتری تحقیقات بازار لوازم الکتریکی دلایل اهمیت تحقیقات بازار چگونه تحقیقات بازار را انجام دهیم؟ تحلیل و پیش بینی عملکرد و سود آوری شرکت با استفاده از هوش مصنوعی شناسایی نقاط ضعف در فرآیند تولید با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فرآیند تحلیل بورس با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فعالیت‌های ساخت و ساز با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌های حراست و نظارت با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فعالیت‌های طراحی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و کاهش خطاهای نرم‌افزاری با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌ بینی خطاهای سیستمی و راهکارهای پیشگیرانه با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و بهبود مدیریت امور انسانی با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از شبکه‌ های عصبی در تحلیل سری ‌های زمانی مفاهیم پایه تحلیل سری‌ های فضایی و کاربرد های آن در آمار و تحلیل داده‌ ها تحلیل شبکه‌های اجتماعی با استفاده از آمار بهبود کیفیت خدمات گردشگری با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل رفتار مشتریان و بهبود روابط با آن‌ها با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های حجم بالا با استفاده از ابزارهای ابری بهینه‌سازی فرآیندها و تصمیم‌گیری با استفاده از علم داده بهبود تجربه کاربری با استفاده از علم داده بهبود فرآیند تصمیم‌گیری با استفاده از علم داده پشتیبانی از فعالیت‌های بازرگانی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی میزان فروش محصولات با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار تصاویر پزشکی با استفاده از هوش مصنوعی بهینه‌ سازی فرایند تولید و مدیریت زنجیره تأمین با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌ های بانکی با استفاده از هوش مصنوعی پیش بینی و بهبود عملکرد سیستمهای زیرساختی با استفاده از هوش مصنوعی بهبود تشخیص بیماریهای پوستی با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار بهبود مدیریت تأمین و زنجیره تامین با استفاده از هوش مصنوعی بهبود فرایند تصمیم‌گیری با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص تقلب با استفاده از هوش مصنوعی بهبود فرآیند پشتیبانی از مشتریان با هوش مصنوعی بهینه‌سازی پردازش‌های صنعتی با استفاده از هوش مصنوعی طراحی سیستم‌های خودکار با استفاده از هوش مصنوعی بهبود دقت پیش‌بینی بازده سرمایه‌گذاری با استفاده از هوش مصنوعی پیش ‌بینی و تحلیل بازار با استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تصمیم‌ گیری در بورس و مالیات بهبود و بهینه‌ سازی سیستم‌ های مدیریت محتوا با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های سیستم‌های خدمات بانکی و پرداخت با استفاده از هوش مصنوعی طراحی و بهبود سیستم‌های تشخیص تقلب در امتحانات با استفاده از هوش مصنوعی ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی شده برای مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی بهبود سیستم‌های مدیریت منابع انسانی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و کاهش اتلاف انرژی با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های بزرگ با استفاده از تحلیل بیزی تحلیل داده‌ها با استفاده از مفاهیم آماری تحلیل تصاویر و ویدئوها با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌های مدیریت فضایی با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فرآیند ارسال با هوش مصنوعی شناسایی خودکار محتوای دارای اطلاعات تخصصی و دانش فنی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌ بینی نقشه‌های هوایی با استفاده از هوش مصنوعی توصیه به مشتریان برای خرید محصولات با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار نقص و عیب در تجهیزات با استفاده از هوش مصنوعی شرکت تحقیقات بازار داشبورد اندازه بازار براورد اطلاعات جمعیتی ایران چرا باید از داشبورد مدیریتی استفاده کنیم؟ تاثیر و نقش داشبوردهای مدیریتی در کسب و کارها غربالگری در تحقیقات بازار داشبوردهای تحقیقات بازار تحقیقات بازار مواد غذایی استراتژی بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارها کاربردهای بازاریابی داده محور ابزارهای هوش تجاری داشبوردهای مبتنی بر هوش تجاری محاسبه هوشمند اندازه بازار روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار چه محصولی برای فروش اینترنتی مناسب‌تر است؟ آیا کاهش قیمت بهترین راه برای افزایش فروش است ؟ شهرها، مساله های شهری، داده های شهری – شهر هوشمند نسبت بسته بندی شدن قراردادهای فروش