کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 8 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/02/01
406


داشبوردهای تحقیقات بازار


تحقیقات بازار فرآیندی است که در طی آن می‌توان با جمع آوری داده یا اطلاعات به درک بیشتری از بازار، مشتریان و خریداران دست یافت. این فرآیند به اندازه‌ای مهم است که می‌تواند سود و زیان یک سازمان را تحت الشعاع خود قرار داده و باعث رشد و پیشرفت کمپانی‌ها شود. بنابراین بررسی و تحلیل آن از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد. در این راستا متخصصان و کارشناسان داشبوردهایی را طراحی کرده‌اند که بتوان به وسیله آن‌ها به درک بهتر و دقیق‌تری از بازار رسید. در این مقاله از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی داشبوردهای تحقیقات بازار بپردازیم و تعدادی از آن‌ها را که توسط تیم متخصص اس دیتا طراحی شده‌اند، معرفی نماییم. 

 

تحقیقات بازار چیست؟

 

تحقیقات بازار یکی از راهکارهای بسیار مناسب برای شناخت و درک بازار در یک صنعت خاص است و در واقع موفقیت و پیشرفت یک کسب و کار به آن وابسته می‌باشد. فرآیند تحقیات بازار شامل جزئیات خاص و مهمی است اما به صورت کلی به جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات در خصوص بازار یک صنعت، مشتریان بالقوه و بالفعل، محصولات و خدمات مشابه و رقبا است. این فرآیند به بررسی رفتار مشتریان نیز می‌پردازد و می‌تواند درک عمیقی از نیازهای آنان، سهم بازار و اندازه بازار را در اختیار مدیران یک سازمان یا مجموعه قرار دهد. تحقیقات بازار اهداف بزرگی را دنبال می‌کند و یکی از مهم‌ترین اهداف آن بررسی قابلیت‌ها و ویژگی‌های یک محصول یا خدمت در بازار هدف است. قابل ذکر است که بررسی بازار می‌تواند شرکت‌ها را از نیازهای مشتریان و رفتار آن‌ها آگاه سازد و بدین ترتیب سود و فروش آن‌ها را تضمین نماید.

داشبوردهای تحقیقات بازار:

پیش از آنکه به بررسی داشبوردهای تحقیقات بازار بپردازیم، در ابتدا باید تعریفی کلی از داشبوردها را بیان کنیم تا بتوانید دید جامع‌تری نسبت به این ابزارها داشته باشید. قابل ذکر می‌باشد که داشبوردها از جمله ابزارهای کسب و کار می‌باشند که مجموعه‌ای از شاخص‌های کلیدی عملکرد و دیگر دیتاها را در بر می‌گیرد و همچنین سایر اطلاعات لازم برای کسب و کار را شامل می‌شوند. این داشبوردها برای هر کسب و کاری می‌تواند مفید واقع شود و اطلاعات لازم را در اختیار کارکنان و مدیران یک سازمان یا مجموعه قرار دهد.

از جمله نکات بسیار مهمی که باید بدانید این است که شاخص‌های کلیدی عملکرد یا KPIها، به صورت کلی می‌توانند رشد و میزان موفقیت در هر کسب و کار نشان داده و سازمان مربوطه را در دستیابی به اهداف استراتژیک خود یاری نماید، به همین دلیل است که مورد توجه و بررسی قرار گرفته‌اند. قابل ذکر است که داشبوردها نمایش کلی از داده‌ها می‌باشند که به صورت سازمان یافته در اختیار درخواست کنندگان قرار داده می‌شود.

از جمله داشبورهایی که در زمینه تحقیقات بازار توسط تیم متخصص اس دیتا طراحی شده است، شامل موارد زیر می‌باشد:

این داشبورد می‌تواند سایز یا اندازه بازار را با دقت بسیار بالا محاسبه کند، از آنجایی که محاسبه سایز بازار برای برنامه های بازاریابی کسب و کار از اهمیت بسیاری برخوردار است، بنابراین متخصصان اس دیتا با طراحی داشبورد سایز بازار میزان مصرف و جمعیت بالقوه محصولات را بر اساس اطلاعات جمعیت و خانوار ایران در اختیار افراد قرار داده‌اند تا آن‌ها بتوانند اندازه بازار را به خوبی محاسبه کرده و آن را در استراتژی‌های بازاریابی و اهداف کسب و کار خود به کار ببرند. این داشبورد می‌تواند اندازه بازار را بر اساس مکان زندگی، جنسیت، سن و دهک درآمدی در اختیار درخواست کنندگان قرار دهد.

یکی دیگر از داشبوردهای تحقیقات بازار که توسط اس دیتا طراحی شده است، داشبورد جمعیت می‌باشد. از آنجایی که داشتن برآورد صحیح از جمعیت در انواع تحلیل‌ها و بررسی تحقیقات بازار ضروری است، بنابراین تیم اس دیتا با طراحی این داشبورد توانسته است اطلاعات جمعیت ایران را به تفکیک محل سکونت، جنسیت، سن و استان را در اختیار کارکنان و مدیران سازمان‌ها قرار دهد.

 

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره داشبوردهای تحقیقات بازار و همچنین انجام این فرآیند به وب سایت اس دیتا مراجعه کرده و با متخصصان مشورت نمایید.




برچسب‌ها:

اندازه بازار قیمت گذاری با هوش مصنوعی داشبورد داشبورد فروش خودرو های نیمه سنگین تحقیق بازار خودرو های سنگین سایز بازار بازار

مقالات مرتبط


جمعیت شهرهای استان كهگیلویه و بویراحمد جمعیت شهرهای استان خراسان شمالی جمعیت شهرهای استان زنجان جمعیت شهرهای استان قزوین جمعیت شهرهای استان قم جمعیت شهرهای استان مرکزی جمعیت شهرهای استان هرمزگان جمعیت شهرهای استان گیلان جمعیت شهرهای استان البرز جمعیت شهرهای استان کرمان جمعیت شهرهای استان آذربایجان شرقی جمعیت شهرهای استان تهران تحقیقات بازار B2B و B2C بهترین شرکت تحقیقات بازار تهران بهترین سایت های تحلیل بازار بورس نمونه گیری در تحقیقات بازار رفتار مصرف کننده در حوزه تحقیقات بازار بهترین ابزار های تحقیقات بازار تحقیقات راهبردی بازار پرسشنامه تحقیقات بازار تحقیقات بازار در قزوین تحقیقات بازار در یک هفته تحقیقات بازار در کرج تحقیقات بازار در اصفهان تحقیقات بازار در مشهد تحقیقات بازاریابی در حوزه سیستم های اطلاعاتی بررسی تحقیقات بازار در عرصه تجارت الکترونیک تحقیقات بازار در حوزه صادرات تحقیقات بازار محصول چیست؟ انواع مدل تحقیقات بازار بهترین کتاب ها در زمینه ی تحقیقات بازار کلید موفقیت در مدیریت تحقیقات بازار تحقیقات بازار به چه معناست؟ سایز بازار مایع ظرفشویی در ایران محاسبه اندازه بازار بیسکوییت در ایران محاسبه سایز بازار باتری در ایران تحقیقات بازار محصولات شوینده و بهداشتی گام‌ها و دستور العمل‌های تحقیقات بازار انواع روش‌های تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چگونه انجام می‌شود؟ فرم تحقیقات بازار چیست؟ انواع تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چیست؟ تحقیقات بازار برای شناخت مشتری تحقیقات بازار لوازم الکتریکی دلایل اهمیت تحقیقات بازار چگونه تحقیقات بازار را انجام دهیم؟ تحلیل و پیش بینی عملکرد و سود آوری شرکت با استفاده از هوش مصنوعی شناسایی نقاط ضعف در فرآیند تولید با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فرآیند تحلیل بورس با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فعالیت‌های ساخت و ساز با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌های حراست و نظارت با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فعالیت‌های طراحی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و کاهش خطاهای نرم‌افزاری با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌ بینی خطاهای سیستمی و راهکارهای پیشگیرانه با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و بهبود مدیریت امور انسانی با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از شبکه‌ های عصبی در تحلیل سری ‌های زمانی مفاهیم پایه تحلیل سری‌ های فضایی و کاربرد های آن در آمار و تحلیل داده‌ ها تحلیل شبکه‌های اجتماعی با استفاده از آمار بهبود کیفیت خدمات گردشگری با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل رفتار مشتریان و بهبود روابط با آن‌ها با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های حجم بالا با استفاده از ابزارهای ابری بهینه‌سازی فرآیندها و تصمیم‌گیری با استفاده از علم داده بهبود تجربه کاربری با استفاده از علم داده بهبود فرآیند تصمیم‌گیری با استفاده از علم داده پشتیبانی از فعالیت‌های بازرگانی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی میزان فروش محصولات با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار تصاویر پزشکی با استفاده از هوش مصنوعی بهینه‌ سازی فرایند تولید و مدیریت زنجیره تأمین با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌ های بانکی با استفاده از هوش مصنوعی پیش بینی و بهبود عملکرد سیستمهای زیرساختی با استفاده از هوش مصنوعی بهبود تشخیص بیماریهای پوستی با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار بهبود مدیریت تأمین و زنجیره تامین با استفاده از هوش مصنوعی بهبود فرایند تصمیم‌گیری با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص تقلب با استفاده از هوش مصنوعی بهبود فرآیند پشتیبانی از مشتریان با هوش مصنوعی بهینه‌سازی پردازش‌های صنعتی با استفاده از هوش مصنوعی طراحی سیستم‌های خودکار با استفاده از هوش مصنوعی بهبود دقت پیش‌بینی بازده سرمایه‌گذاری با استفاده از هوش مصنوعی پیش ‌بینی و تحلیل بازار با استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تصمیم‌ گیری در بورس و مالیات بهبود و بهینه‌ سازی سیستم‌ های مدیریت محتوا با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های سیستم‌های خدمات بانکی و پرداخت با استفاده از هوش مصنوعی طراحی و بهبود سیستم‌های تشخیص تقلب در امتحانات با استفاده از هوش مصنوعی ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی شده برای مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی بهبود سیستم‌های مدیریت منابع انسانی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و کاهش اتلاف انرژی با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های بزرگ با استفاده از تحلیل بیزی تحلیل داده‌ها با استفاده از مفاهیم آماری تحلیل تصاویر و ویدئوها با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌های مدیریت فضایی با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فرآیند ارسال با هوش مصنوعی شناسایی خودکار محتوای دارای اطلاعات تخصصی و دانش فنی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌ بینی نقشه‌های هوایی با استفاده از هوش مصنوعی توصیه به مشتریان برای خرید محصولات با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار نقص و عیب در تجهیزات با استفاده از هوش مصنوعی شرکت تحقیقات بازار داشبورد اندازه بازار چرا باید از داشبورد مدیریتی استفاده کنیم؟ انواع داشبوردهای تحقیقات بازار غربالگری در تحقیقات بازار تحقیقات بازار مواد غذایی استراتژی بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارها کاربردهای بازاریابی داده محور اهمیت کلان داده‌ها در بازاریابی بالاترین و پایین ترین نرخ بیکاری استان‌ها روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار چه محصولی برای فروش اینترنتی مناسب‌تر است؟ نسبت بسته بندی شدن قراردادهای فروش