کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 9 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/12/04
256



هوش تجاری یک دانش است که از تجزیه و تحلیل و بررسی داده‌ها و اطلاعات یک شرکت یا سازمان به دست می‌آید. امروزه استفاده از هوش تجاری در بسیاری از سازمان‌ها و کمپانی‌های مختلف دیده می‌شود و البته بهره‌گیری از این علم نوین مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت. هوش تجاری به وسیله داده‌ها و اطلاعات موجود یک سازمان می‌تواند درباره عملکرد بخش‌های مختلف یک شرکت و عوامل تاثیرگذار بر رشد و پیشرفت آن، اطلاعات بسیار ارزشمند و مهمی را در اختیار مدیران قرار دهد. مدیران با استفاده از اطلاعات به دست آمده می‌توانند تصمیم‌گیری‌های مناسبی در خصوص استراتژی‌های سازمان داشته باشند. هوش تجاری می‌تواند راهکارهایی را ارائه دهد که به وسیله آن‌ها شرایط یک سازمان بهبود یافته و از ضرر و زیان‌های احتمالی جلوگیری به عمل آورد. در این مقاله از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی  داشبوردهای مبتنی بر هوش تجاری بپردازیم و اطلاعات بسیار مهمی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین تا انتهای این مطلب با اس دیتا همراه باشید.

داشبوردهای مبتنی بر هوش تجاری:

داشبوردها یکی از ابزارهای هوش تجاری به شمار می‌آیند که به منظور تجسم، تجزیه و تحلیل داده‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ابزار قدرتمند وضعیت شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) یک سازمان و همچنین سایر معیارهای مهم تجاری یک سازمان یا کمپانی را در یک صفحه نمایش خواهد داد. به عبارتی دیگر داشبوردهای هوش تجاری عضوی جدا نشدنی از پلتفرم‌ها و نرم‌افزارهای هوش تجاری محسوب می‌شوند و به صورت گسترده برای ارائه اطلاعات تحلیلی به مدیران بخش‌های مختلف یک سازمان و همچنین کارمندان، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قابل ذکر است که داشبوردهای مبتنی بر هوش تجاری در برخی از اوقات به عنوان داشبوردهای تجاری و داشبوردهای داده نیز شناخته می‌شوند. این ابزار به صورت معمول شامل تجسم‌هایی از داده‌های مختلفی می‌باشند تا به مدیران و صاحبان کسب و کار، دیدگاهی مناسب ترکیبی از KPI ها یا شاخص‌های کلیدی عملکرد و نیز روش‌های مناسبی برای تصمیم‌گیری‌های عملیاتی و برنامه‌ریزی‌های استراتژیک ارائه دهند. داشبوردهای هوش تجاری به صورت معمول به کاربران کمک می‌کنند تا برای تجزیه و تحلیل مناسب به داده‌هایی که زیربنای آن‌ها نمودارها، گراف‌ها و چارت‌ها هستند دسترسی داشته باشند. ممکن است این سوال برای شما عزیزان به وجود بیاید که این داشبوردها توسط چه کسانی طراحی می‌شوند؟! برای پاسخ به این سوال باید اشاره داشت که در برخی از موارد، داشبوردها توسط اعضای یک تیم BI یا هوش تجاری طراحی خواهند شد و در برخی دیگر، توسط تحلیل گران تجاری ساخته می‌شوند. 

مزایای داشبوردهای مبتنی بر هوش تجاری:‌

همان‌گونه که اشاره شد، داشبوردهای هوش تجاری به عنوان یکی از ابزارهای حیاتی و مهم برای هر سازمان در نظر گرفته می‌شود تا به کمپانی‌ها در خصوص بینش‌های تجاری و رشد کمک شایانی نماید. این ابزار می‌تواند اطلاعات با ارزشی را از انبار داده‌ها به دست آورد. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که بیشتر سازمان‌ها و مجموعه‌ها از داده‌های بزرگ خود (که اغلب داده های ساختار یافته هستند) را در برنامه‌های هوش تجاری استفاده کرده و آن‌ها را با داده‌های بدون ساختار یافته و نیز نیمه ساختار یافته ترکیب خواهند کرد. داشبوردهای هوش تجاری که طراحی آن‌ها به درستی انجام گرفته است و به عبارت دیگر توسط متخصصان در این زمینه طراحی شده است، دارای مزایای بی شماری می‌باشد که در زیر به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:‌

سخن پایانی:‌

داشبوردهایی مبتنی بر هوش تجاری که توسط تیم حرفه‌ای اس دیتا طراحی شده و به بهره‌برداری رسیده است، توسط سازمان‌های بسیاری مورد استفاده قرار گرفته و درصد رضایت بالایی دارد. یکی از داشبورهای ویژه‌ اس دیتا، که به صورت رایگان در اختیار سازمان‌ها قرار داده شده است، داشبورد سایز یا اندازه بازار می‌باشد. این داشبورد می‌تواند محاسبات سایز بازار را با دقت بسیار بالا انجام داده و اطلاعات منحصر به فرد و کاملی در این خصوص به کاربران و مدیران یک سازمان عرضه کند. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت اس دیتا مراجعه کرده و درباره داشبوردهای طراحی شده توسط این تیم از جمله داشبورد اندازه بازار، با کارشناسان و متخصصان برتر این مجموعه مشورت نمایید. 




برچسب‌ها:

قیمت گذاری با هوش مصنوعی داشبورد داشبورد فروش خودرو های نیمه سنگین خودرو های سنگین آب بر

مقالات مرتبط


جمعیت شهرهای استان كهگیلویه و بویراحمد جمعیت شهرهای استان خراسان شمالی جمعیت شهرهای استان چهارمحال و بختیاری جمعیت شهرهای استان زنجان جمعیت شهرهای استان بوشهر جمعیت شهرهای استان اردبیل جمعیت شهرهای استان قم جمعیت شهرهای استان همدان جمعیت شهرهای استان هرمزگان جمعیت شهرهای استان گلستان جمعیت شهرهای استان گیلان جمعیت شهرهای استان البرز جمعیت شهرهای استان کرمان جمعیت شهرهای استان آذربایجان شرقی جمعیت شهرهای استان تهران تحقیقات بازاریابی در حوزه سیستم های اطلاعاتی محاسبه اندازه بازار بیسکوییت در ایران مفاهیم پایه تحلیل سری‌ های فضایی و کاربرد های آن در آمار و تحلیل داده‌ ها کاربردهای هوش تجاری در صنعت تحقیق و توسعه و نوآوری کاربردهای هوش تجاری در تولید و فروش محصولات الکترونیکی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت فرآوری و تولید مواد غذایی کاربردهای هوش تجاری در صنعت تحقیق و توسعه کاربردهای هوش تجاری در صنعت مدیریت زباله و بازیافت کاربردهای هوش تجاری در صنعت مشاوره و خدمات مدیریتی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت برق و الکترونیک هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت حمل و نقل و راه‌آهن کاربردهای هوش تجاری در صنعت بازیابی اطلاعات و داده‌کاوی کاربردهای هوش تجاری در صنعت و تولید کاربردهای هوش تجاری در صنعت بازاریابی و تبلیغات هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت تولید نرم‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت املاک و مستغلات کاربردهای هوش تجاری در صنعت فرهنگی و هنری هوش تجاری و کاربردهای آن در مدیریت پروژه و تیم‌های کاری هوش تجاری و کاربردهای آن در تولید مواد و صنایع شیمیایی کاربردهای هوش تجاری در تولید و فروش محصولات بهداشتی و آرایشی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت انرژی و بهره‌برداری از منابع طبیعی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت فروشگاه‌های آنلاین و تجارت الکترونیک کاربردهای هوش تجاری در صنعت آب و فاضلاب و مدیریت منابع آب هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت صنایع دستی و صنایع دستی‌سازی کاربردهای هوش تجاری در صنعت تولید و فروش محصولات خانگی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت مشاوره و خدمات حقوقی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت معدن و استخراج هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت خدمات بهداشتی و درمانی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت مد و لباس هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت لوازم خانگی و الکترونیک مصرفی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت گردشگری و هتلداری کاربردهای هوش تجاری در صنعت بیمه و خدمات مالی کاربردهای هوش تجاری در صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای کاربردهای هوش تجاری در صنعت لوازم ورزشی و سلامت کاربردهای هوش تجاری در صنعت موبایل و فناوری ارتباطات کاربردهای هوش تجاری در صنعت مواد غذایی و بستنی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی کاربردهای هوش تجاری در صنعت مالی و بانکداری هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت فناوری اطلاعات بهبود کارایی سیستم‌ های بانکی با استفاده از هوش مصنوعی شرکت هوش تجاری بهبود و بهینه‌ سازی سیستم‌ های مدیریت محتوا با استفاده از هوش مصنوعی چرا باید از داشبورد مدیریتی استفاده کنیم؟ تفاوت هوش مصنوعی و هوش تجاری انواع داشبوردهای تحقیقات بازار ارزش هوش تجاری در کسب‌وکارها شهرها، مساله ها شهری، داده های شهری – پارکینگ ابزارهای هوش تجاری روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار