ارزش ویژه برند، ارزش خود برند است که توسط استراتژی برندسازی و درک اجتماعی از برند تعیین میشود. برندها زمانی میتوانند به جایگاهی مناسب در ذهن مشتری و در بازار دست یابند که ارزش خود را در چشم و ذهن مشتریان بالا ببرند یا آن را حفظ کنند. ارزش ویژه برند یا Brand Equity ارزش اجتماعی برند و محصولات شما در بازار است. این شاخص نتیجهی فعالیتهای برندسازی و بازاریابی بر روی محصولات یا خدمات شماست.
در واقع ارزش ویژه برند یک مفهوم کاملا کیفی است که در ذهن مخاطبان شما ایجاد میشود. بنا به عبارتی دیگر، ارزش ویژهی برند همان چیزی است که وقتی نام برند شما را بر روی یک محصول میگذاریم، آن محصول در ذهن مشتریان، محصولی لوکس جلوه خواهد کرد! بگونهای که مخاطبان برای به دست آوردن حاضراند قیمت بیشتری را پرداخت کنند.
برندهایی که ارزش ویژه بیشتری دارند، بیشتر مورد احترام هستند و مشتریان وفاداری دارند! مشتریان ترجیح میدهند تا از برندهای مشهور و با ارزش خریداری کنند و حتی محصولات جدید آنها را نیز با هر قیمتی تهیه نمایند! از نظر مشتریان، برندهایی با ارزش ویژه بالا، محصولات یا خدمات با ارزش بیشتری را ارائه میدهند.
تیم اس دیتا، با بررسی آگاهی از برند و ابعاد احساسی و عملکردی برند شما، ارزش ویژه برندتان را ارزیابی خواهد کرد. در واقع تصویر ذهنی مشتری از برند تاثیر بسزایی بر بالا بردن ارزش ویژه برند دارد که اس دیتا با انجام اقداماتی خاص، تصویر مناسبی را از برند شما در ذهن مشتریان ایجاد خواهد کرد. همچنین اس دیتا با بالا بردن ارزش ویژه برندتان، محصولات شما را جذابتر جلوه میدهد و موقعیت مناسبتری برای برندتان در بازار ایجاد خواهد کرد.
افزایش وفاداری مشتریان
روش تحقیق اس دیتا