کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 7 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/12/24
620



همیشه دسترسی به آمار و تعداد وسایل نقلیه در ایران یک معضل اساسی به شمار می‌آمد، زیرا آمار دقیقی از تعداد ماشین‌ها در ایران در دسترس نبود. افرادی که قصد واردات قطعات خودرو را داشتند، همیشه با محاسبه اندازه بازار خودروها در ایران مشکل داشته‌اند. اما برای اولین بار، تیم متخصص اس دیتا، داشبوردی را طراحی کرده که آمار و تعداد وسایل نقلیه در ایران به صورت کاملا دقیق در آن وجود دارد و شما می‌توانید با خیالی آسوده به این آمار و ارقام استناد کنید. در این مقاله از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی تعداد وسایل نقلیه در ایران بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 تعداد وسایل نقلیه در ایران

اهمیت دسترسی به تعداد وسایل نقلیه در ایران:

دسترسی به تعداد وسایل نقلیه در ایران، می‌تواند برای کارهای مرتبط با خودرو بسیار مهم باشد. به عنوان مثال اگر شما قصد واردات قطعه‌ای خاص از خودرو را داشته باشید، بدون شک باید بتوانید سایز بازار خودروها را به صورت دقیق محاسبه نمایید. یا اینکه اگر قصد بررسی آلودگی هوا و اندازه‌گیری آن را دارید، تعداد خودرو می‌تواند به شما کمک کند. حتی شما می‌توانید با دسترسی به تعداد وسایل نقلیه در ایران، پیش‌بینی کنید که چه تعداد خودروهایی به معاینه فنی نیاز دارند یا چه تعداد خودروهایی تولید داخل و چه تعدادی وارداتی می‌باشند.

 

تعداد وسایل نقلیه:

منظور از تعداد وسایل نقلیه، تمامی خودروهای موجود در سطح کشور با هر برند و مدلی می‌باشد. داشبورد تعداد خوردو، با برآورد دقیق تعداد خودروهای سواری، سایز بازار این محصولات را محاسبه می‌کند. این داشبورد به تفکیک نوع خودرو، سال ساخت و استان مورد نظر تعداد وسایل نقلیه در هر استان را نمایش می‌دهد. همچنین با استفاده از آن می‌توانید به راحتی تعداد خودروهای قدیمی را نیز مشاهده کرده و بدانید چند درصد از خودروها به معاینه فنی نیاز دارند. تاریخ آخرین به روز رسانی این داشبورد در بهمن ماه 1401 بوده و هر ماه به روز رسانی خواهد شد. برای مشاهده این داشبورد به لینک زیر مراجعه فرمایید:

اطلاعات داشبورد تعداد خودرو:

 
  • تهیه شده در سال : 1401
  • جمع آوری داده ها : از سال 1386 الی 1401
  • پیاده سازی توسط : تیم اس دیتا

برای مشاهده داشبورد تعداد خودرو ها روی لینک زیر کلیک کنید

مشاهده داشبورد

 

تولید خودرو در ایران:

به صورت کلی، بخش خودروهای سواری بیشترین سهم بازار را در صنعت خودروسازی ایران به خود اختصاص داده است. به همین دلیل است که در داشبورد تعداد خودرو، تعداد وسایل نقلیه در ایران نیز بر اساس خودروهای سواری می‌باشد. همان‌گونه که می‌دانید، تحریم‌های بین المللی تاثیر بسیاری بر توسعه صنعتی بخش‌های مختلف کشور دارد. بر اساس آمارهای به دست آمده، ایران یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرو در خاورمیانه را دارد و با این حال با اجرای تحریم‌ها شاهد نوسانات در صنعت خودرو بوده است. اما امروزه تا حد مناسبی، صنعت خودروسازی در ایران برای پاسخگویی به تقاضا در کشور، تقریبا خودکفا شده است. از زمان اجرای تحریم‌ها، تقاضای خودرو تنها توسط خودروهای تولیدی در کشور تامین شده است. با این وجود بسیاری از خودروها در ایران نیز از کشورهای دیگر وارد می‌شود. تحریم‌ها به شرکت‌های داخلی مانند ایران‌خودرو و سایپا کمک کرد تا وارد بازار شده و سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهند.

تعداد وسایل نقلیه در ایران

سخن پایانی:

شما عزیزان می‌توانید برای دسترسی و مشاهده تعداد وسایل نقلیه در ایران، به داشبورد طراحی شده توسط اس دیتا مراجعه کرده و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان و مشاوران این مجموعه مشورت نمایید.




برچسب‌ها:

مرکز آمار ایران ایران خودرو شهرهای ایران ایران

داشبورد‌های مرتبط


سایز بازار لنت ترمز مدیران خودرو به تفکیک استان سایز بازار لنت ترمز ایران خودرو به تفکیک استان سایز بازار روغن موتور ایران خودرو به تفکیک استان سایز بازار روغن موتور مدیران خودرو به تفکیک استان سایز بازار باتری مدیران خودرو به تفکیک استان سایز بازار باتری ایران خودرو به تفکیک برند و استان آمار تصادفات برون شهری ایران از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۳ آمار تصادفات درون شهری ایران از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۳ آمار تصادفات در ایران از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۳ تعداد خودروهای کم کارکرد به تفکیک استان و شرکت تعداد خودروهای کارکرده به تفکیک استان و شرکت تعداد خودروهای کم کارکرد به تفکیک استان و برند تعداد خودروهای پر کارکرد به تفکیک استان و برند تعداد خودروهای دوگانه سوز به تفکیک استان تعداد خودروهای بنزینی واراداتی به تفکیک استان تعداد خودروهای بنزینی مونتاژ شده به تفکیک استان تعداد خودروهای بنزینی تولید داخل به تفکیک استان تعداد خودروهای سواری صفر و کم کارکرد در ایران تعداد خودروهای کارکرده در ایران