برخورداری از جایگاه مناسب در بازار و در ذهن مشتریان، به اندازهای مهم است که میتواند بر آینده تجاری سازمان شما تاثیر بسزایی داشته باشد. یافتن جایگاه برند در بازار و بهبود آن فرآیندی است که باعث ارزشمند جلوه دادن جایگاه شما در ذهن مشتری خواهد شد.
مهمترین راه برای فعالیت مستمر و موفق برند شما در بازار، داشتن یک تمایز ذاتی با رقبا است، بصورتی که بتوانید جایگاه خاصی را به خود اختصاص دهید. کسب جایگاهی مناسب در ذهن مشتریان و بازار هدف به جایگاهیابی برند شناخته میشود و تمایز شما را با سایر رقیبان مشخص مینماید.
یک برند، زمانی برای مشتریان قابل احترام خواهد بود که ارزشمند و معتبر تلقی شود. در واقع افراد جامعه زمانی به برند شما مراجعه خواهند کرد که جایگاه خود را در بازار به دست آورده باشید و یا برای آن تلاش کنید.
اس دیتا با انجام تحقیقات بازار و یافتن جایگاه برند شما در ذهن مشتریان و بازار هدف، استراتژی و راهکارهایی برای حفظ و بهبود آن را به شما پیشنهاد میدهد که میتواند در آینده سازمان و برند شما تاثیرگذار باشد.
ارزیابی جایگاه برند در بازار و در ذهن مشتریان، میتواند به برنامهریزی برای فروش و قیمت گذاری محصولات شما کمک نماید. جایگاه برند اولین چیزی است که در هنگام نیاز به ذهن مشتری خطور خواهد کرد. بنابراین اگر به دنبال کسب موفقیت و کنترل محبوبیت برند خود هستید، باید فرآیند جایگاهیابی برند و استراتژیهای مربوط به آن را در نظر داشته باشید.
روش تحقیق اس دیتا