کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 42 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/07/09
1210



چرا باید از داشبورد مدیریتی استفاده کنیم؟!

چند سالی است که استفاده از داشبوردها در کسب و کارهای مختلف اهمیت دارد. داشبوردها سیستم‌ها و ابزارهایی هستند که توسط متخصصان در حوزه‌های علوم داده، آمار، علوم کامپیوتر و ... طراحی می‌شود. این ابزار می‌تواند شاخص‌های مدیریتی را اندازه گیری کرده و تصمیم‌گیری را برای مدیران آسان‌تر نماید. داشبوردهای مدیریتی نمونه‌ای از ابزارهای مدیریتی است که می‌تواند نظم کسب و کار را حفظ کند. به همین دلیل استفاده از آن در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف می‌تواند بسیار کاربردی و مهم باشد. در این مقاله از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی داشبوردهای مدیریتی و دلایل استفاده از آن بپردازیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

داشبورد مدیریتی چیست؟

در مقالات و مطالب گذشته اطلاعاتی را درباره داشبوردهای مدیریتی در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم. داشبورد مدیریتی یک ابزار خاص است که می‌تواند اطلاعات و داده‌های یک سازمان را به راحتی بخواند. در واقع این سیستم قدرتمند از ابزارها و شاخص‌هایی طراحی می‌شود که به منظور تصمیم‌گیری و کنترل سازمان از آن‌ها استفاده می‌شود. این داشبوردها تمامی اطلاعات تعریف شده را به صورت نموردارها و چارتهایی ارائه می‌دهد که می‌تواند عملیات تصمیم‌گیری را ساده‌تر کند. داشبوردهای مدیریتی باید بگونه‌ای طراحی شوند که اطلاعات دقیقی را به نمایش بگذارند و قدرت تحلیل اطلاعات را داشته باشند. به همین دلیل بحث طراحی داشبوردها نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

برای آنکه بتواند کسب و کار خود را در دنیای رقابت پیروز کنید و آن را رونق ببخشید، باید بتوانید داده‌های خود را ردیابی و تحلیل نمایید. همچنین خواندن اطلاعات و داده‌ها آن هم به شیوه مناسب بسیار ضروری است. داشبوردهای مدیریتی می‌تواند داده‌ها و اطلاعات را بخواند، ردیابی کند و آن‌ها را تحلیل نماید. بنا به عبارتی دیگر داشبورد مدیریتی می‌تواند اطلاعات پیچیده و غیر قابل درک را به داده‌ها و نمودارهای قابل درک تبدیل نماید. سازمان‌ها برای آنکه بدانند آیا در مسیر بزرگ موفقیت قرار گرفته‌اند یا خیر، باید از این ابزارها بهره ببرند.

 

چرا باید از داشبوردهای مدیریتی استفاده کنیم؟!

داشبورد مدیریتی سیستمی است که سازمان‌ها با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانند کسب و کار خود را رونق ببخشند و در بهبود عملکرد آن‌ها تلاش کنند. از جمله دلایل مهمی که می‌تواند استفاده از داشبوردها را برای سازمان‌ها ضروری کند، به صورت زیر می‌باشد:

صرفه‌جویی در هزینه و زمان

بسیاری از سازمان‌ها برای آنکه بتوانند از اطلاعات و داده‌های خود استفاده کنند، هزینه‌های هنگفتی را متحمل می‌شوند. همچنین زمان زیادی را برای آن صرف می‌کنند. در صورتی که با استفاده از داشبورد مدیریتی می‌توانند به راحتی گزارش‌هایی را تهیه کنند. در واقع با استفاده از داشبورد مدیریتی فرآیند بررسی اطلاعات و تبدیل آن‌ها به اطلاعات قابل درک به صورت خودکار انجام می‌شود. این موضوع می‌تواند در صرفه جویی زمان و هزینه شما تاثیر گذار باشد. لازم به ذکر است که با استفاده از داشبورد مدیریتی، دیگر نیازی به ساخت و تحلیل فایل‌های پیچیده اکسل و ارزیابی آن‌ها نخواهد بود.

جمع آوری و ذخیره اطلاعات

همان‌گونه که می‌دانید، در هر سازمان سیستم‌های مختلفی وجود دارد که اطلاعات و داده‌ها در آن‌ها ذخیره و توزیع می‌شوند. به عنوان مثال اطلاعات مالی و حسابداری در سیستم حسابداری، اطلاعات پرسنل و کارمندان در منابع انسانی، اطلاعات فروش در سیستم CRM و ... ذخیره می‌شود. داشبورد مدیریتی سیستم واحدی است که می‌تواند تمامی اطلاعات سازمان را از سیستم‌های جزء جمع آوری کرده و آن‌ها را در خود ذخیره و به نمایش بگذارد. در واقع داشبورد مدیریتی می‌تواند اطلاعات سیستم های مختلف را ترکیب کرده و در یک مکان مرکزی در دسترس قرار دهد.

 

داشبورد مدیریتی سیستمی در دسترس

داشبورد مدیریتی ابزاری کاملا در دسترس است که هر زمان می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در این داشبوردها تمامی داده‌ها به صورت خودکار به روز رسانی می‌شود. به همین دلیل اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، اطلاعات دقیق و به روزی هستند که می‌توان بر آن‌ها استناد کرد! دسترسی به داشبورد مدیریتی نیز آسان است. در واقع این ابزار آنلاین در هر ساعت شبانه روز با استفاده از کامپیوترها، موبایل و تبلت و ... قابل استفاده می‌باشد.

استفاده آسان توسط کاربران

داشبوردها معمولا بگونه‌ای طراحی می‌شوند که استفاده از آن‌ها توسط کاربران راحت باشد. یکی از ویژگی‌های مهم داشبوردهای مدیریتی محیط راحت و آسان و به اصطلاح کاربر پسند آن است. این داشبوردها اطلاعات را به صورتی به نمایش می‌گذارند که کاربران را از حجم انبوه اطلاعات غیر قابل درک رها می‌سازند!

 

 

داشبوردهای تجاری و مدیریتی:

تیم اس دیتا داشبوردهای تجاری و مدیریتی گوناگونی را برای سازماندهی به کسب و کارها طراحی کرده است. با استفاده از این داشبوردها می‌توان به اطلاعات مهم تجاری دست یافت و آن‌ها را در تجارت خود به کار برد. از جمله داشبوردهای طراحی شده توسط اس دیتا می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

در واقع با استفاده از این سه داشبورد رایگان می‌توانید اطلاعات مهم کسب و کار خود را به دست آورید و آن‌ها را سازماندهی کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت اس دیتا مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت نمایید.




مقالات مرتبط


کافه‌های کوچک یا بزرگ؛ کدام یک در بازار ایران موفق‌تر هستند؟ نحوه قیمت‌گذاری محصول تولیدی استراتژی قیمت‌گذاری محصولات الگوهای قیمت‌گذاری محصولات قیمت‌گذاری لوازم خانگی قیمت‌گذاری محصولات لبنی گزارش بازار خرده فروشی آنلاین در ایران قیمت گذاری قطعات خودرو شرکت قیمت‌گذاری پیش بینی رشد بازار تا سال 2027 بررسی اندازه بازار محصولات دیجیتال تجزیه و تحلیل حجم بازار خدمات مالی گزارش جامع اندازه بازار استارتاپ های فناوری گزارش رشد بازار لوازم آرایشی و بهداشتی ارزیابی اندازه بازار و رشد صنعت دارویی تحلیل بازار فروش کیبورد داده های تخصصی بازار روغن قیمت گذاری رقابتی تحلیل بازار جهانی برای محصولات مصرفی بیگ دیتا بازار فروش قطعات کامپیوتر دیتای تحلیلی بازار فروش ادکلن پرسود ترین بازار فروش شربت بهترین بازار فروش برای صادرات فیروزه محبوب ترین روغن موتور بهترین داده های بازار فروش فرش بهترین بازار خرید خودکار تحلیل بازار برای صادرات برنج بازارهای متقاضی پارچه بزرگترین بازار مصرف پلاستیک ایران خودرو بهترین بازار خرید قطعات یدکی دیتای بازارهای پرفروش ایران اندازه بازار صادرات محصولات کشاورزی بررسی بازار تولیدات صنعتی و تکنولوژی بهترین بازارهای خرید قطعات خودرو اندازه بازار استارتاپ های فناوری در ایران بازار فروش خودرو در ایران داده های تخصصی بازار قطعات خودرو رشد بازار لوازم آرایشی و بهداشتی پیش بینی فروش قهوه در بازار تخمین اندازه بازار خدمات مشاوره ای تحلیل بازار سرمایه گذاری در بخش انرژی بازار فروش آنلاین کالاهای الکترونیکی نقش روش STP در افزایش رقابت پذیری تحلیل استراتژی های بازار تحقیقات بازار برای بهبود درآمد ترندهای بازار ایران تحقیقات بازار B2B و B2C تحقیقات بازار لامپ و چراغ خودرو فرایند تحقیقات بازاریابی بهترین شرکت تحقیقات بازار تهران بهترین سایت تحلیل بازار تحلیل بازار به چه معناست؟ پلتفرم هوشمند تحلیل بازار نمونه گیری در تحقیقات بازار رفتار مصرف کننده در حوزه تحقیقات بازار تحلیل رقابتی در بازار بهترین ابزار های تحقیقات بازار بازاریابی ورزشی تحقیقات راهبردی بازار بازار مشتقه چیست؟ پرسشنامه تحقیقات بازار تحقیقات بازار در قزوین بازار سنجی چیست؟ تحقیق درباره اصفهان تحقیقات بازاریابی در تبریز تحقیق درباره بازاریابی و فروش اصول تحقیقات بازاریابی تحقیقات بازار در یک هفته تحقیقات بازار در کرج تحقیقات بازار در اصفهان تحقیقات بازار در مشهد تحقیقات بازاریابی در حوزه سیستم های اطلاعاتی تحقیقات بازاریابی در مارکتینگ بررسی تحقیقات بازار در عرصه تجارت الکترونیک تحقیقات بازار در حوزه صادرات تحقیقات بازار محصول چیست؟ مزایای تحقیقات بازاریابی انواع مدل تحقیقات بازار کلید موفقیت در مدیریت تحقیقات بازار تحقیقات بازار به چه معناست؟ گام‌ها و دستور العمل‌های تحقیقات بازار انواع روش‌های تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چگونه انجام می‌شود؟ فرم تحقیقات بازار چیست؟ انواع تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چیست؟ تحقیقات بازار برای شناخت مشتری دلایل اهمیت تحقیقات بازار بررسی و تحلیل بازار FMCG در ایران چگونه تحقیقات بازار را انجام دهیم؟ محاسبه هوشمند سایز بازار محاسبه هوشمند اندازه بازارها کاربردهای هوش تجاری در صنعت فرهنگی و هنری هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت مد و لباس تحلیل پیش‌بینانه و پیش‌بینی در علم داده استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار چگونه اندازه بازار خود را محاسبه کنیم؟ چگونه سهم بازار خود را افزایش دهیم؟ شرکت تحقیقات بازار نحوه محاسبه سهم بازار اندازه بازار شرکت‌های تولیدی اندازه بازار و مزایای اندازه‌گیری آن محاسبه اندازه بازار برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک اندازه‌گیری سایز بازار داشبورد اندازه بازار کاربرد kpi در دیجیتال مارکتینگ شاخص کلیدی عملکرد یا kpi چیست؟ هک رشد چیست؟ دیتا مارکتینگ (بازاریابی داده محور) چیست؟ تاثیر و نقش داشبوردهای مدیریتی در کسب و کارها انواع داشبوردهای تحقیقات بازار سبک ورود به بازار غربالگری در تحقیقات بازار داشبورد واریانس داشبورد مد داشبورد انحراف معیار برنامه ریزی برای افزایش سهم بازار داشبوردهای تحقیقات بازار سهم بازار چیست؟ استراتژی بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارها داشبورد محاسبه سایز بازار کاربردهای بازاریابی داده محور داشبورد سایز بازار چیست؟ داده‌نما در بازاریابی داشبورد مدیریتی داشبوردهای مبتنی بر هوش تجاری محاسبه هوشمند اندازه بازار

داشبورد‌های مرتبط