محمدرضا آردین

مطالعه این مقاله حدود 11 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1403/04/14
224



در این مقاله شرکت معتبر آماری "اس دیتا" به ارائه سایز بازار گوشت مرغ در ایران، و اهمیت بررسی اندازه این بازار پرداخته است. 

گوشت مرغ یکی از مهم‌ترین منابع پروتئینی در تغذیه انسان‌ها به شمار می‌رود. این محصول دارای ویژگی‌های تغذیه‌ای برجسته‌ای است که آن را به یکی از پرمصرف‌ترین انواع گوشت در جهان تبدیل کرده است. گوشت مرغ به عنوان یک منبع غذایی مهم، همواره در تغذیه انسان‌ها نقش حیاتی ایفا کرده و با توجه به مزایا و چالش‌های آن، به بررسی و مدیریت دقیق نیاز دارد تا بتوان از این منبع پروتئینی به بهترین شکل ممکن بهره برد.

 صنعت گوشت مرغ یکی از بخش‌های حیاتی در صنعت کشاورزی و دامپروری است که نقش مهمی در تأمین پروتئین حیوانی برای جمعیت جهان ایفا می‌کند. این صنعت با توجه به ویژگی‌های تغذیه‌ای و اقتصادی خاص خود، در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی رشد کرده و سهم مهمی از بازار محصولات پروتئینی را به خود اختصاص داده است. محاسبه اندازه بازار محصولات تند مصرف در ایران، یکی از تخصص های تیم "اس دیتا" برای رشد و توسعه بازارهای مربوطه می باشد.

 

عوامل موثر بر اندازه بازار گوشت مرغ

محاسبه سایز بازار گوشت مرغ، به معنای تعیین مقدار کل تقاضا و عرضه گوشت مرغ در یک منطقه و در یک بازه زمانی مشخص (معمولاً یک سال) است. این محاسبه شامل تحلیل داده‌های مختلفی است که به تولیدکنندگان و فعالان در این عرصه کمک می‌کند تا تصویر دقیقی از وضعیت بازار و الگوی مصرف بدست آورند. زیرا داشتن شناخت بهتر از وضعیت فعلی بازار می تواند بر تصمیمات استراتژیک مناسب توزیع‌کنندگان و بازاریابان تاثیرگذار باشد. اندازه بازار گوشت مرغ در ایران، و یا در کشورهای مختلف تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند موارد ذکر شده در زیر قرار دارد.

 

 

محاسبه سایز بازار گوشت مرغ در چند استان کشور توسط"اس دیتا"

همانند سایر محصولات پروتئینی تخمین اندازه بازار گوشت مرغ در ایران، به عنوان کالای حیاتی و تند مصرف، نیز یک چالش مهم در این صنعت است. داشتن دید دقیقی از ابعاد این بازار در صنایع غذایی و دامپروری بسیار اساسی است. در واقع محاسبه و برآورد این شاخص مهم، برای بسیاری از تولید کنندگان ممکن است کمی سخت و پیچیده باشد به منظور تسهیل این فرآیند، تیم "اس دیتاداشبوردهای سایز بازار هوشمندی توسعه داده است که به شرکت‌ها امکان محاسبه دقیق اندازه بازارهای مختلف را می‌دهد. این داشبوردها توسط تیم تخصصی ما با استفاده از داده‌های جامع و به‌روز طراحی شده‌اند .

 شما می توانید با کلیک بر مشاهده داشبورد اطلاعات مربوط به مصرف گوشت مرغ، چند استان را دریافت و برای به روز رسانی و بهره برداری از داشبوردهای جامع تر به این شرکت مراجعه فرمایید.


 

اطلاعات داشبورد محصولات پروتئینی

 
  • بازه آماری : سالانه
  • تاریخ بروزرسانی : 1403/3/24
  • پیاده سازی توسط : تیم اس دیتا
 

برای مشاهده سایز بازار گوشت مرغ در ایران روی لینک زیر کلیک کنید:

مشاهده داشبورد

 

 

اهمیت محاسبه اندازه بازار گوشت مرغ

 

محاسبه اندازه بازار گوشت مرغ، اهمیت بسزایی در شرایط مختلف دارد. در کل اندازه بازار یک شاخص بسیار مهم و حیاتی برای تمامی تولید کنندگان محصولات غذایی است. بنابراین محاسبه دقیق آن می‌تواند از هر لحاظ حایز اهمیت باشد. در زیر به برخی از دلایل مهم اهمیت محاسبه اندازه بازار گوشت مرغ اشاره می‌کنیم.

 

 

سایز بازار گوشت مرغ در ایران - بازار

 

وضعیت تولید در بازار گوشت مرغ

ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشت مرغ در منطقه است. با توجه به فواید گوشت مرغ نسبت به گوشت قرمز خیلی از خانواده ها به مصرف گوشت مرغ گرایش دارند. افزایش آگاهی مردم نسبت به مزایای گوشت مرغ به عنوان یک منبع پروتئین سالم می‌تواند تقاضا را افزایش دهد و در سایز بازار گوشت مرغ در ایران تاثیرگذار باشد. با توجه به تغییرات جمعیت در ایران، برنامه ریزی های دولت برای افزایش ظرفیت تولید نقش مهمی در رشد و توسعه این بازار دارد. طبق گزارش‌ها، تولید گوشت مرغ در ایران در سال 2023 به 3.5 میلیون تن رسیده است.

 سرانه مصرف گوشت مرغ در ایران حدود 26 کیلوگرم است که با توجه به جمعیت حدود 80 میلیون نفری، مصرف کل کشور به حدود 2 میلیون تن در سال می‌رسد این میزان مصرف نشان‌دهنده اهمیت گوشت مرغ در رژیم غذایی ایرانیان است. ایران به دلیل تولید مازاد، ظرفیت قابل توجهی برای صادرات گوشت مرغ دارد. بر اساس گزارش‌ها، حدود 200 هزار تن از تولید مازاد به کشورهای همسایه صادر می‌شود. این میزان صادرات نشان‌دهنده تلاش‌های دولت برای توسعه بازارهای صادراتی و افزایش درآمد ارزی است. این آمارها نشان می دهد که ایران توانسته است به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان گوشت مرغ در منطقه تبدیل شود.

 

 ابزارهای محاسبه اندازه بازار توسط "اس دیتا"

برای محاسبه اندازه بازارهای مختلف از جمله بازار گوشت مرغ در ایران، می‌توان از ابزارهای متنوعی بهره‌ برد. این ابزارها شامل تحلیل داده‌های بازار، انجام تحقیقات بازاریابی و بهره‌گیری از داشبوردهای هوش مصنوعی می‌شوند. این ابزارها به تحلیل دقیق داده‌های بازار، شناخت عوامل تأثیرگذار و بهبود استراتژی‌های بازاریابی کمک می‌کنند.

به این منظور، برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید از تیم مجرب و متخصص "اس دیتا" یاری بخواهید.