نیلوفر رجب نیک
نیلوفر رجب نیک

مطالعه این مقاله حدود 4 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/01/16
445


آمار واردات لوازم آرایشی


آراستگی و پیراستگی از قدیم برای زنان و مردان امری مهم تلقی شده است. تفسیر هر فرد از این موضوع متفاوت است. برخی ظاهر طبیعی خود را آراسته می‌دانند البته با اندک رسیدگی ساده ولی برخی دیگر با استفاده از لوازم آرایشی خود را آراسته می‌کنند. استفاده از لوازم آرایشی بسیار پرچالش خواهد بود. اینکه کدام برند را انتخاب کنید و یا برای پاکسازی صورت خود از چه محصولاتی بهره می‌گیرید بسیار پراهمیت است. می‌خواهیم در زمینه آمار واردات محصولات ارایشی اطلاعات مهمی را در اختیارتان قرار دهیم.

واردات

لوازم آرایشی از پرفروش‌ترین کالاهای وارداتی است. واردات لوازم آرایشی پرچالش و درگیر با تعرفه‌های گمرکی است. برخی هم به صورت قاچاق کالا را وارد بازار می‌کنند که بدون مهر و تایید وزارت بهداشت است. هزینه‌های گمرکی و تعرفه‌های واردات سالانه تغییر خواهد کرد و به بخش‌های زیر تقسیم می‌شود:

·       یافتن فروشنده مناسب

·       بهای محصول مورد نظر

·       بازرسی کیفیت محصول

·       حمل و نقل محصول و بازرسی آن

·       انبارداری‌ها

·       تعرفه گمرک

در پرداخت‌ هزینه‌های گمرکی فرد وارد کننده اجناس اظهارنامه مربوط را کامل می‌کند. (وارد کردن شماره تعرفه‌نامه)

مصرف لوازم آرایشی

کشور ایران یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کننده‌های لوازم آرایش است. از این رو به عنوان مثال در سال ۱۳۹۶ حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ هزار دلار لوازم آرایشی وارد ایران شده است. طی بررسی‌های انجام شده و آماری که در دست است فقط ۲۰۰ میلیون دلار آن در سامانه گمرکی ثبت است. بنابراین بقیه بدون تاییدیه وزارت بهداشت و به صورت قاچاق وارد کشور شده است. عمده لوازم آرایش وارد شده به ایران از طریق امارت است که در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۲۹ هزار میلیارد وارد شده بود. پس از امارات کشور فرانسه قطب مهم واردات به ایران در زمینه لوازم آرایشی است. فرانسه ۱۸ میلیون دلار در سال  ۱۳۹۹به ایران واردات لوازم آرایشی داشته است.

در نمودار زیر در مورد محصولات آرایشی آماری ارائه شده. این آمار حاکی از آن است که بیشترین واردات مربوط به لوازم آرایش دست و صورت بوده است که پس از آن محصولات آرایشی ناخن پرتقاضا در واردات است.

 




برچسب‌ها:

آمار مرکز آمار ایران آرایشی لوازم برقی واردات