کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 37 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/10/09
313



هرگاه اسم محصول به گوش مردم می‌خورد انواع و اقسام مختلفی از کالاهای پوشاک، خوراک و موارد مصرفی... به ذهن می‌رسد اما بهتر است بگوییم هر وقت کالایی برای خریدار خود یک گردش مالی و ارزش اقتصادی به وجود آورد و خریدار در ازای پرداخت قیمت آن کالا کسب‌وکار شما را شکل دهد عملاً ارزش آفرینی صورت گرفته است. حال برای توسعه محصولتان همان طراحی محصول در شاخه‌ای وسیع‌تر و گسترده‌تر را شکل می‌دهید. پس طراحی محصول زیر مجموعه توسعه محصول است.

توسعه محصول جدید چیست؟

هر آنچه از صفر تا صد تولید محصول را شامل می‌شود در حوزه توسعه محصول قرار می‌گیرد تا محصول در عرضه به بازار موفق عمل کند و بازار را را تحت تأثیر قرار می‌دهد. (بررسی بازار تا قیمت‌گذاری و ارائه محصول) اگر شرایط مناسب و بازار آماده ارائه باشد تولید انبوه آغاز می‌شود.

طراحی محصول چیست؟

وقتی نیاز بازار را بررسی کردید و به دنبال فکرهای جدید برای تولید بهتر و بروزتر هستید و ایده‌های بسیاری دارید در مرحله طراحی محصول قرار گرفته‌اید. اما وقتی با بررسی بازار و نوع نیاز جامعه دنبال تولیدات نو هستید توسعه محصول را در پیش دارید. (توسعه محصول شامل چک نهایی محصول، بررسی‌های مالی و اقتصادی محصول، ارائه پیشنهادات و ایده‌ها هم می‌شود) زمانی که به دنبال طرح و ایده جدید هستید قرار نیست تمامی ایده‌ها مناسب و قابل ارائه تلقی شوند پس تازه بررسی‌های ثانویه انجام می‌شود اما اگر این بررسی درست انجام نشود موجبات ورشکستگی را ایجاد می‌کند. همیشه معرفی یک محصول جدید پرچالش است و در ابتدا از دید خیلی‌ها شکست‌خورده به نظر می‌آید. تا اینجای کار با بررسی احتیاجات جامعه، ایده و طرح خود را برای تولید آن احتیاج مطرح کرده‌ایم در این مسیر شاید به دفعات عقب گرد داشته باشید و فرآیند توسعه محصول برای کارتان بارها و بارها تکرار شود بنابراین امکان دارد این فرآیند کاملاً متوقف و یا پس از تغییراتی مجدد شروع شود. بنابراین در تمام مراحل خود را برای هر مسئله و مشکلی آماده کنید.

محصول جدید

چون مشتریان اغلب به دنبال تنوع و محصولی پیشرفته‌تر هستند شما نمی‌توانید با اتکا به محصول خود تقاضای بازار را رفع کنید به ناچار باید محصولتان پاسخ‌گو نیاز بازار باشد. این انتظارات مشتریان است که باعث رونق شما در توسعه محصولتان می‌شود زیرا رقبا همیشه خود را بروز نگه می‌دارند و شما با ثابت ماندن و ایجاد نکردن تغییر در روال کارتان از رقبا عقب می‌مانید و زمینه شکست را فراهیم می‌کنید.

توسعه محصول اثربخش

اینکه فرآیند توسعه محصول شما اثربخش است یا خیر؟ مهم‌ترین عامل برای موفقیت شما خواهد بود پس قبل از اجرا و ارائه در غربالگری طرح‌های خود دقت کافی را به خرج دهید که در دسته 95 درصدی عملکردهای ناموفق در فرآیند توسعه محصول قرار نگیرید. به چگونگی فرآیند و عملکرد و پیش‌بینی بسیاری از عوامل تمرکز کنید این توقف برای بررسی و تحلیل کارتان موجب می‌شود تا محکم‌تر قدم بردارید و در زمان ارائه مشکلات را به حداقل برسانید.




برچسب‌ها:

محصول

مقالات مرتبط


پیش بینی فروش تخصصی کیف و کفش هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت صنایع دستی و صنایع دستی‌سازی برندینگ چیست؟ معرفی مدل‌های قیمت گذاری کالا و خدمات چه کارهایی قبل از قیمت‌گذاری باید انجام دهیم؟ مراحل قیمت گذاری عوامل‌موثر بر قیمت‌گذاری بازارهای صنعتی اندازه بازار سیستم پیشنهاد دهنده پیشنهادهای فروش قیمت‌گذاری برترین برندهای محصولات لبنیات در ایران قیمت‌گذاری محصولات لوازم خانگی هدف از قیمت گذاری چیست؟ حسابداران و قیمت‌گذاری در بازارهای مختلف استراتژی قیمت گذاری در حسابداری قیمت‌گذاری پوشاک ایده پیشنهاد محصول روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار پیشنهاد محصول خارجی پیشنهاد تنوع محصول قیمت‌گذاری موبایل چگونه میتوان در جنگ قیمت پیروز شد؟ چه محصولی برای فروش اینترنتی مناسب‌تر است؟ قیمت‌گذاری کتاب قیمت گذاری در بازارهای صنعتی قیمت‌گذاری سیم‌کارت پیشنهاد بهترین محصول پیشنهاد تولید محصول مردم همیشه پیشنهادها را می‌خرند! قیمت‌گذاری تراکم ترافیک سیستم قیمت‌گذاری خودرو قیمت‌گذاری محصولات فروشگاه اینترنتی جنگ قیمت چیست؟ چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟ با قیمت گذاری مناسب فروش خود را دو چندان کنید! روش‌های قیمت‌گذاری زمین عملکرد محصول میانگین اندازه و طول معاملات جدید نسبت بسته بندی شدن قراردادهای فروش هدف فروش میزان ماندگاری و ریزش مشتری منجر به فروش متوسط نرخ تبدیل متوسط هزینه به ازای هر لید فروش هر نماینده متوسط ارزش خرید چگونه فرصت فروش ایجاد کنیم؟ فروش با روش تماس

داشبورد‌های مرتبط