کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 35 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/09/28
456



در کسب‌وکارهای اینترنتی و مجازی مدیران این سبک فروش‌های برای برطرف کردن نیازهای مختلف مشتریان و از دست ندادن مخاطب خود به دنبال تنوع محصول و ارائه نیازهای مشتری هستند از این رو برنامه‌ریزی‌های جدیدی را اتخاذ می‌کنند تا علاوه بر جلب مشتری خود بتوانند کسب‌وکارشان را گسترش دهند به عبارت دیگر هم مشتری مداری را به درستی انجام داده و هم به سوددهی بیشتری برسند.

رشد کسب‌وکار با تنوع در محصول

همیشه برای پیشرفت کارها باید نیاز جامعه و توقع مشتریان را بررسی کنیم و سبک و نوع عملکرد کاری در حوزه فعالیتمان را تغییر دهیم و بروز عمل کنیم تا بتوانیم کارمان را از جوانب مالی و جغرافیایی گسترش دهیم و به عنوان بزرگ‌ترین خواستگاه نیاز مشتریانمان قرار گیریم.

تنوع محصول

در تمام زمینه‌ها وجود تنوع سبب رشد می‌شود و از طرفی سود را در شیوه‌های جدید به سمت شما سوق می‌دهد. به عنوان مثال شرکت‌های نرم‌افزاری با بروزرسانی برنامه‌ها و یا نوشتن برنامه جدید می‌توانند تنوع اپلیکیشن‌های خود را زیاد کرده و مشتری را مجاب به استفاده کنند که در این زمینه تبلیغات اثر بزرگی خواهد گذاشت.

تنوع قیمت

هرگاه در فروش خود از یک محصول با برندهای مختلف یا حتی اندازه‌های متعدد استفاده می‌کنید موجب خواهید شد که اگر فردی از یک برند ناراضی است و یا حتی حساسیت دارد یا حتی حجم زیادی را نمی‌خواهد بتواند محصول مورد نیازش را در بین انواع مختلف پیدا کند و بخرد بنابراین تنوع همیشه  مثبت خواهد بود و هیچ‌گاه از آن نباید غافل شد.

به عنوان مثال کسی که همیشه از فروشگاه اینترنتی شما دفتر سیمی تهیه می‌‌کند ولی دفتر یادداشت را از جای دیگری می‌خرد اگر در مجموعه مورد فروشتان دفتر یادداشت و یا دیگر اقلام لوازم التحریر را داشته باشید تمامی خرید از شما انجام خواهد گرفت همین امر سبب فروش بیشتر شما و همچنین برطرف شدن نیاز متقاضیانتان از یک فروشگاه خواهد شد.

با در نظر گرفتن آمار گزارش سالانه مرکز تجارت الکترونیکی در سال 1399 ایران 4 هزار و 846 فروشگاه آنلاین داشته است که ای‌نماد را دارا بودند این آمار جدا از ده‌ها هزار فروشگاه موجود در شبکه‌های اجتماعی است.

شرکت دیجی کالا در سال 1398 با بیش از 2 میلیون تنوع محصول و با کمک ده‌ها هزار کسب‌وکار به صورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت داشته است اما این آمار و ارقام در سال 1399 رشد چشم‌گیری داشته است به طوری که شرکت دیجی کالا طی سال 1399 بیش از 5/4 میلیون تنوع محصول به همراه 150 هزار کسب‌وکاری است که در این وب‌سایت ارائه می‌شود و بیش از 8200 کارمند به طور مستقیم در دیجی کالا کار می‌کنند.

کلام آخر

تنوع محصول علاوه بر سوددهی و رشد کسب‌وکار سبب تنوع در قیمت، تنوع در برند، افزایش تعداد کارکنان آن کسب‌وکار و ده‌ها عامل مفید خواهد شد.




برچسب‌ها:

محصول

مقالات مرتبط


پیش بینی فروش تخصصی کیف و کفش هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت صنایع دستی و صنایع دستی‌سازی برندینگ چیست؟ چه کارهایی قبل از قیمت‌گذاری باید انجام دهیم؟ معرفی مدل‌های قیمت گذاری کالا و خدمات مراحل قیمت گذاری عوامل‌موثر بر قیمت‌گذاری بازارهای صنعتی اندازه بازار سیستم پیشنهاد دهنده پیشنهاد توسعه محصول پیشنهادهای فروش قیمت‌گذاری برترین برندهای محصولات لبنیات در ایران قیمت‌گذاری محصولات لوازم خانگی هدف از قیمت گذاری چیست؟ حسابداران و قیمت‌گذاری در بازارهای مختلف استراتژی قیمت گذاری در حسابداری قیمت‌گذاری پوشاک ایده پیشنهاد محصول روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار پیشنهاد محصول خارجی قیمت‌گذاری موبایل چگونه میتوان در جنگ قیمت پیروز شد؟ قیمت‌گذاری کتاب قیمت گذاری در بازارهای صنعتی چه محصولی برای فروش اینترنتی مناسب‌تر است؟ قیمت‌گذاری سیم‌کارت پیشنهاد بهترین محصول مردم همیشه پیشنهادها را می‌خرند! پیشنهاد تولید محصول قیمت‌گذاری تراکم ترافیک سیستم قیمت‌گذاری خودرو قیمت‌گذاری محصولات فروشگاه اینترنتی جنگ قیمت چیست؟ چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟ با قیمت گذاری مناسب فروش خود را دو چندان کنید! روش‌های قیمت‌گذاری زمین عملکرد محصول منجر به فروش هدف فروش نسبت بسته بندی شدن قراردادهای فروش میزان ماندگاری و ریزش مشتری میانگین اندازه و طول معاملات جدید متوسط هزینه به ازای هر لید فروش هر نماینده متوسط ارزش خرید متوسط نرخ تبدیل چگونه فرصت فروش ایجاد کنیم؟ فروش با روش تماس

داشبورد‌های مرتبط