علیرضا وفائیان

مطالعه این مقاله حدود 12 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/05/08
393


هدف فروش

دسترسی سریع



هدف فروش یکی از نکاتی‌ است که هر فروشنده و هر تیم فروش باید به آن توجه بسیاری داشته باشد. هدف‌گذاری فروش یا داشتن هدف فروش باعث می‌شود که عملکرد تیم فروش شما بهبود پیدا کند و بتوانید سود بیشتری داشته باشید. به همین دلیل در این مقاله از وب سایت اس دیتا به بررسی هدف فروش می‌پردازیم، شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با Sdata همراه باشید. درک هدف فروش: ممکن است برای شما این سوال به وجود بیاید که هدف فروش چیست و چگونه آن را تعیین کنیم؟ باید بدانید که برای بیشتر شدن رشد فروش مجموعه‌تان لازم است که محصولات بیشتری را به فروش برسانید. حال تعداد محصولات و حتی نوع محصولاتی را که برای رسیدن به سود مطلوب باید به فروش برسند، هدف فروش می‌گویند. تیم فروش در پی تعریف هدف‌گذاری فروش به بهترین شکل ممکن عمل می‌کند بتواند رشد فروش خود را به بالاترین حد برساند. ممکن است تصور کنید که هدف‌گذاری بسیار آسان می‌باشد و فقط برای افزایش سود بکار می‌رود، اما باید توجه داشته باشید که هدف‌گذاری فروش به شما و کارمندان واحد فروش یا تیم فروش اجازه می‌‌دهد تا: اهداف و نتایج مشخصی را جستجو کنید به امتیازات و پاداش‌هایی برسید فعالانه هدف‌ خود را پیگیری کنید و آن را به سرانجام برسانید. اگر شما و تیم‌تان بر اساس هدف تعیین شده حرکت کنید، آنگاه شاهد پیشرفت بسیاری در کار خود خواهید بود، اما بعضی از فروشندگان شک دارند که آیا به درستی در مسیر هدف فروش قرار دارند یا خیر؟ تمامی تردیدهایی که نسبت به قرارگیری در هدف فروش دارید کاملا طبیعی می‌باشد به دلیل آنکه شما می‌دانید اگر هدف‌گذاری فروش به صورت قابل اطمینان انجام شود، به شما کمک می‌‌کند که روند فروش را در هر دوره‌ی زمانی پیگیری کنید و اهداف‌تان را با نیازهای بازار و کسب‌ و‌ کار تطبیق دهید. برای آنکه بدانید دقیقا در مسیر هدفتان قرار دارید، می‌‌توانید اهداف فروش را براساس محصول، بخش‌بندی بازار یا بخش‌‌بندی منطقه، برای هریک از اعضای تیم فروش‌‌تان مشخص نمایید و سپس براساس آن‌ها برنامه ریزی کنید و طبق برنامه پیش بروید. در واقع می‌توان اذعان داشت که هدف فروش، بخشی از برنامه‌ی فروش بحساب می‌آید و برای رسیدن به اهداف خاص در برنامه بازاریابی تعیین می‌گردد. چگونه هدف فروش را تعیین کنیم؟ برای آن که بتوانید هدف فروش را تعیین کنید، لازم است در ابتدا به صورت پلکانی عمل نمایید و در هر دوره هدف فروش خود را رشد دهید. نکته بسیار مهم این است که اهداف فروش شما همراه با رشد کسب ‌وکارتان، بزرگتر و وسیع‌تر می‌شوند. همچنین باید اشاره شود که کسب‌و‌کارتان به اهداف فروش شما بستگی خواهد داشت. پس اگر می‌خواهید در کارتان پیشرفت داشته باشید، بهتر است که اهداف فروش‌تان را درست انتخاب کنید. قبل از آنکه بخواهید اهداف را بنویسید و آن‌ها را تعیین نمایید، باید نکته‌های زیر را به یاد داشته باشید تا بر اساس آن‌ها هدف فروش را مشخص کنید: حاشیه سود فروش محصول را در نظر داشته باشید (برای رسیدن به اهداف فروش، باید اندکی حاشیه سود را کاهش بدهید). رویا پردازی نکنید و اهداف فروش تان را بر اساس واقعیت تعیین کنید هدف فروش را با اطلاعاتی که از برنامه بازاریابی دارید تعیین نمایید. هزینه‌های موجود در کسب و کارتان را تعیین کنید و برای آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشید هرگز در یکجا ثابت نمانید! برای رشد کارتان برنامه داشته باشید باید و نبایدها برای رشد تیم فروش: برخی از مدیرهای فروش از اینکه نمی‌توانند تیم خود را از حدی بیشتر رشد دهند، ناراضی هستند. نکته مهمی که می‌توانیم در این قسمت اشاره کنیم بصورت زیر است: "هر فرصت فروش یا معامله فروش ارزش واحد خاص خود را دارد که در هدف فروش محاسبه می شود." رشد تیم فروش تا حد زیادی به بایدها و نبایدهایی که باید انجام دهید بستگی دارد و خوشبختانه اگر چند نکته مهم را رعایت کنید، می‌توانید از رشد تیم‌تان شگفت‌زده شوید! به موارد زیر توجه کنید: داشتن هدف فروش ماهانه بهترین حالت برای تعیین هدف فروش داشتن هدف ماهانه است. اهداف ماهانه برای پیشرفت کار شما بسیار مناسب هستند و بررسی آن‌ها سهل و آسان است. ممکن است تصور کنید اهداف روزانه و اهداف هفتگی هم می‌تواند بسیار مفید باشد، درست است! اما برای بررسی ممکن است کمی خسته‌کننده باشند و کارهای شما را زیادتر کند. از طرف دیگر بررسی‌های سالانه و سه‌ماهه به‌ندرت صورت می‌گیرد، به همین دلیل بهتر است که اهداف ماهانه خود را تعیین نمایید و پس از گذشت دوره آن را بررسی کنید. تعیین کردن نرخ پیروزی همیشه زمانی که نرخ یا اندازه پیروزی را تعیین می‌کنید، یک رقابت دوستانه بین تیم فروش شما به وجود می‌آید و از جنبه‌های مختلف باعث رشد تیم فروش می‌شود. بعنوان مثال شما می‌توانید برای نرخ پیروزی خود درصدی را در ماه در نظر بگیرید تا تیم فروش با چشم انداز مناسب به سمت نرخ پیروزی پیش برود. داشتن اهداف انگیزشی برای هدف فروش در کل انگیزه برای انجام کارها بسیار مهم است و اگر انگیزه در کار باشد، رشد صورت می‌گیرد! برای مثال انگیزه‌های شما می‌تواند بصورت پاداش و ترفیع رتبه باشد. هدف فروش کششی سعی کنید اهداف فروش را بصورتی تعیین نمایید که یک کشش و جاذبه در تیم بوجود بیاید به دلیل آنکه از این طریق انگیزه تیم شما برای رشد و رسیدن به هدف فروش و پیروزی بیشتر می‌شود. قابل ذکر است که بایدهای بسیاری وجود دارد تا برای رشد تیم شما اثر بخش باشد، اما 4 موردی که در بالا بیان کردیم جزء مهمترین بایدهایی است که هر مدیر فروش با تجربه؛ آن‌ها را در نظر می‌گیرد. روش خط لوله فروش: قابل ذکر است که روش‌های بسیار متعدد و متفاوتی برای رشد فروش و هدف‌گذاری در فروش وجود دارد، اما یکی از بهترین و مناسب‌ترین روش‌ها که امروزه شرک‌ های بسیار قدرتمند دنیا از آن استفاده می‌کنند، روش خط لوله فروش است. خط لوله فروش بعنوان نمایش تصویری از روند فروش شما در بازه زمانی معین است که در آن تمام مشتریان بالقوه شما نمایش داده می‌شوند. خط لوله فروش باید بصورتی باشد که بتوانید سهمیه فروش را تعیین کنید. خط لوله فروش به شما نشان می‌دهد که فروشندگان در یک هفته، ماه یا سال مشخص باید چه میزان فروشی را داشته باشند! برای آنکه بتوانید درک بهتری از خط لوله فروش داشته باشید، به مثال زیر توجه کنید: خط لوله فروش یک عکس فوری از مکانی است که چشم ‌انداز روند فروش ما را نشان می‌‌دهد. برای آنکه بتوانید خط لوله فروش را مدیریت کنید نکات زیر را به خاطر داشته باشید: داشتن پیگیری (خریداران امروز بیش از هر زمان دیگری حق انتخاب دارند) تمرکز بر روی بهترین لیدرهای فروش کنترل معیارهای خط لوله (معیارهایی را که برای تیم فروش خود تعیین کرده‌اید) و... برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت Sdata مراجعه کنید.




برچسب‌ها:

فروش اینترنتی فرصت فروش فروش تلفنی

مقالات مرتبط


پیش بینی فروش تخصصی کیف و کفش هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت صنایع دستی و صنایع دستی‌سازی برندینگ چیست؟ معرفی مدل‌های قیمت گذاری کالا و خدمات چه کارهایی قبل از قیمت‌گذاری باید انجام دهیم؟ مراحل قیمت گذاری عوامل‌موثر بر قیمت‌گذاری بازارهای صنعتی اندازه بازار سیستم پیشنهاد دهنده پیشنهادهای فروش پیشنهاد توسعه محصول هدف از قیمت گذاری چیست؟ قیمت‌گذاری محصولات لوازم خانگی قیمت‌گذاری برترین برندهای محصولات لبنیات در ایران حسابداران و قیمت‌گذاری در بازارهای مختلف استراتژی قیمت گذاری در حسابداری قیمت‌گذاری پوشاک ایده پیشنهاد محصول روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار پیشنهاد محصول خارجی قیمت‌گذاری موبایل پیشنهاد تنوع محصول چگونه میتوان در جنگ قیمت پیروز شد؟ چه محصولی برای فروش اینترنتی مناسب‌تر است؟ قیمت‌گذاری کتاب قیمت گذاری در بازارهای صنعتی قیمت‌گذاری سیم‌کارت پیشنهاد بهترین محصول پیشنهاد تولید محصول مردم همیشه پیشنهادها را می‌خرند! سیستم قیمت‌گذاری خودرو قیمت‌گذاری محصولات فروشگاه اینترنتی قیمت‌گذاری تراکم ترافیک جنگ قیمت چیست؟ چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟ با قیمت گذاری مناسب فروش خود را دو چندان کنید! روش‌های قیمت‌گذاری زمین عملکرد محصول میانگین اندازه و طول معاملات جدید منجر به فروش نسبت بسته بندی شدن قراردادهای فروش میزان ماندگاری و ریزش مشتری فروش هر نماینده متوسط نرخ تبدیل متوسط هزینه به ازای هر لید متوسط ارزش خرید چگونه فرصت فروش ایجاد کنیم؟ فروش با روش تماس

داشبورد‌های مرتبط