با وجود رقبا در بازار خرید امروزی اگر از شیوه صحیح معرفی کالا یا محصولات خود بهره نگیرید در ارائه محصول بینقص خود دچار بحران خواهید شد. بنابراین برای درست معرفی کردن محصول و تشویق شدن خریداران و همچنین افزایش مشتری خود باید نکات مهم در خصوص نحوه ارائه محصول و پیشنهاد آن به مخاطبین رعایت کرده و اصولی قدم بردارید. در این مقاله قصد داریم دیدتان را در طراحی پیشنهاد محصول گسترش دهیم.
اولین قدم در تولید محصول
برای شروع یک استارتاپ اولین قدم سنجیدن نیاز بازار است که با پیدا کردن و فهمیدن آن در مسیر فروش بالا قرار میگیرید. بزرگترین نیاز یک استارتاپ قبل از عرضه محصولاتش معرفی استارتاپ و محصول به بازار است که بهترین و کاربردیترین روش آن تبلیغات است تا مشتری با شما و محصولتان آشنا شود. با این روش مشتری را در مرحله انتظار برای خرید محصول قرار دادهاید که در نهایت زمان ارائه آن محصول علاقهمندان و مخاطبان بسیاری برای خرید محصول تولید شده خودتان به وب سایت شما مراجعه می کنند.
پیشنهاد محصول
برای تعریف پیشنهاد محصول میتوان گفت هر آنچه مربوط به قیمت و نوع محصول است در پیشنهادات محصول قرار میگیرد. برای عنوان کردن پیشنهاد محصول باید یکسری موارد را مورد توجه قرار داد. مهمتر از همه قیمت آن محصول است که در نگاه اول توجه همه را به خود جلب خواهد کرد بعد تخفیفاتی است که شامل حال آن محصول میشود اعم از انتخاب برهه زمانی خاص و تعداد محصول خریداری شده با اهمیت تلقی میشود پس از این موارد نوع بستهبندی آن محصول و در محصولات فاسد شدنی بیان تاریخ انقضا میتواند تاثیر بسزایی در خرید محصول موردنظر ایفا کند. در این بین اعلام مواردی که شامل خدمات پس از فروش و ضمانت است در انتخاب آن محصول موثر واقع میشود علاوه بر موارد گفته شده تبلیغات آن محصول، آموزشهایی که همراه محصول است، مشخصات ظاهری محصول و دهها موارد دیگر میتواند در مسیر پیشنهاد یک محصول گفته شود چرا که خریدار در خرید غیر حضوری (خرید اینترنتی) محصول را لمس نمیکند، احتیاج وافری به توضیحات دارد.
تخفیف
از آنجایی که مردم همیشه پیشنهادها را میخرند پس شیوه تخفیف بسیار مهم و کاربردی است به علاوه که کلیدیترین مفهوم در مدیریتهای بازاریابی پیشنهاد محصول است در اکثر وب سایتها برای طراحی پیشنهاد محصول از مواردی استفاده میشود که در نگاه خریداران جلب توجه ایجاد کند که راغب به خرید شوند. اغلب این پیشنهادها در راستای تخفیفات زماندار است گاهاً طراحان در این سبک پیشنهادها اصرار بر تعیین تخفیف برای تعداد خاصی از خریداران قائل هستند که جزو اولین خریداران آن محصول قرار دارند(به عنوان مثال تخفیف 30% برای 40 نفری که زودتر خرید خود را ثبت کنند) پس سرعت خرید بالا میرود و سیل عظیمی از خریداران را شاهد خواهیم بود. نوع تخفیف هم قابل تغییر خواهد بود به عنوان مثال برای خرید یک دست کتوشلوار که ۳ میلیون تومان قیمت دارد اگر به جای اینکه ۱۰% تخفیف قرار دهیم بگوییم که در ازای خرید هر دست کتوشلوار یک کراوات هدیه خواهید گرفت این مدل از تخفیف خریداران را بیشتر ترغیب خواهد کرد. پس برای شروع کارتان دست از آنالیز بازار و یادگیری مهارتهای لازم برندارید.
به امید روزی که مشتریان شما مشتاق تر از قبل راغب به خرید محصولات شما باشند.