سارا اکبری

مطالعه این مقاله حدود 36 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/10/07
397


قیمت‌گذاری محصولات لوازم خانگی


با نیم نگاهی به گذشته تولیدات داخلی محصولات لوازم خانگی متوجه می‌شویم که وجود تحریم‌ها سبب رونق کیفی و تولیدی محصولات لوازم خانگی شده، در تولیدات اخیر شاهد قطعاتی هستیم که ساخت داخل است و لوازم به هیچ عنوان مونتاژ شده نیست. از دو سال پیش که ورود لوازم خانگی ممنوع شد افزایش قیمت لوازم خانگی کره‌ای را شاهد بوده‌ایم که ناخودآگاه هجوم مشتریان در بازار برای خرید لوازم خانگی که قرار است دیگر وارد نشوند سبب افزایش تقاضا و در نهایت افزایش 15 درصدی قیمت این لوازم خانگی شد.

مهم‌ترین شرکت‌های لوازم خانگی برقی

شرکت لوازم خانگی پارس‌خزر در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده لوازم خانگی برقی کوچک تبدیل شده است.

شرکت ال‌جی به عنوان شرکت چند ملیتی و خوشه‌ای که در بیش از 80 کشور فعالیت می‌کند و لوازم برقی تولید می‌کند چند سالی علاوه بر لوازم برقی، گوشی هوشمند هم تولید ‌می‌کرد اما به علت خسارت بالا این بخش را تعطیل کرد.

اسنوا شرکت لوازم خانگی کوچکی بود که نخستین تولیدات خود را در حیطه کولر آبی و اجاق گاز ارائه کرد. اما اخیراً لوازم برقی نیز تولید می‌کند و حدود 50 درصد قطعاتی که استفاده می‌کند تولید داخل است.

شرکت سامسونگ به عنوان شرکت چند ملیتی و خوشه‌ای در کره است که در زمینه‌ تلفن همراه و لوازم خانگی محبوبیت بسزایی دارد.

برای انتخاب یک برند در خرید لوازم برقی چند مقایسه انجام داده‌ایم:

جاروبرقی

برای انتخاب جاروبرقی 2000 وات بین برند سامسونگ و پارس‌خزر تفاوت آن‌چنانی وجود ندارد جاروبرقی سامسونگ 2000 وات حدود 1990000 تومان است و جاروبرقی پارس‌خزر 2000 حدود 2025000 تومان در بازار ارائه می‌شود.

ماشین ظرفشویی

برای خرید ماشین ظرفشویی مدل 14 نفره شرکت ال‌جی 17300000 تومان  و 14 نفره شرکت سامسونگ 14200000 تومان و 14 نفره شرکت اسنوا حدود 15200000 تومان قیمت‌گذاری شده است.

تلویزیون

شرکت‌های تولیدی لوازم برقی معمولاً در تولید تلویزیون متفاوت عمل می‌کنند. و هر اینچ خاص را در تمام برندها نمی‌توان پیدا کرد چون امکان دارد که یکی دو رقم بالا یا پایین باشد مثلاً یک برندی تلویزیون 42 اینچ داشته باشد اما برند رقیب 43 اینچ را ساخته باشد. در زیر تفاوت قیمتی از برندهای مختلف برای تلویزیون‌های 50 اینچ را آورده‌ایم:

تلویزیون‌های ال‌جی 50 اینچ هوشمند حدود 17430000 تومان، تلویزیون‌های سامسونگ 50 اینچ هوشمند از 16900000 تا 2100000 تومان موجود است اما در برند اسنوا تلویزیون‌های هوشمند 50 اینچ را از 9933000 تا 12250000 تومان قیمت‌گذاری شده است.

همین تفاوت اینچ در وات جاروبرقی و کیلو ماشین لباس‌شویی دیده می‌شود مثلاً شرکت اسنوا لباس‌ شویی 5/8 کیلو در حال حاضر موجود ندارد و 5/8 کیلویی در قدیم  مدل دو قلو را در اسنوا داشتیم اکنون ماشین لباس ‌شویی 8 کیلویی اسنوا 13680000 تومان ولی برند پارس‌خزر لباس ‌شویی 5/8 کیلویی 12356300 و شرکت ال‌جی ماشین لباس‌شویی 5/8 کیلویی را 15450000 تومان قیمت‌گذاری کرده است شرکت سامسونگ هم مثل اسنوا ماشین لباس‌شویی 5/8 کیلویی را موجود ندارد اما 8 کیلویی را از 12500000 تا 14800000 قیمت‌گذاری کرده است.

این سبک تفاوت قیمت در لوازم برقی برمی‌گردد به تورم بازار و نوع تقاضای مشتری چرا که اگر برندی جاافتاده شود متقاضی فراوان دارد و به دنبال آن قیمت‌گذاری محصولات مورد نظر شیب صعودی به خود می‌گیرد.




برچسب‌ها:

محصول

مقالات مرتبط


پیش بینی فروش تخصصی کیف و کفش هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت صنایع دستی و صنایع دستی‌سازی برندینگ چیست؟ معرفی مدل‌های قیمت گذاری کالا و خدمات چه کارهایی قبل از قیمت‌گذاری باید انجام دهیم؟ مراحل قیمت گذاری عوامل‌موثر بر قیمت‌گذاری بازارهای صنعتی اندازه بازار سیستم پیشنهاد دهنده پیشنهادهای فروش پیشنهاد توسعه محصول قیمت‌گذاری برترین برندهای محصولات لبنیات در ایران هدف از قیمت گذاری چیست؟ حسابداران و قیمت‌گذاری در بازارهای مختلف استراتژی قیمت گذاری در حسابداری قیمت‌گذاری پوشاک ایده پیشنهاد محصول روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار پیشنهاد محصول خارجی قیمت‌گذاری موبایل پیشنهاد تنوع محصول چگونه میتوان در جنگ قیمت پیروز شد؟ قیمت گذاری در بازارهای صنعتی قیمت‌گذاری کتاب چه محصولی برای فروش اینترنتی مناسب‌تر است؟ قیمت‌گذاری سیم‌کارت پیشنهاد بهترین محصول مردم همیشه پیشنهادها را می‌خرند! پیشنهاد تولید محصول قیمت‌گذاری تراکم ترافیک سیستم قیمت‌گذاری خودرو قیمت‌گذاری محصولات فروشگاه اینترنتی جنگ قیمت چیست؟ چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟ با قیمت گذاری مناسب فروش خود را دو چندان کنید! روش‌های قیمت‌گذاری زمین عملکرد محصول منجر به فروش میانگین اندازه و طول معاملات جدید میزان ماندگاری و ریزش مشتری نسبت بسته بندی شدن قراردادهای فروش هدف فروش فروش هر نماینده متوسط نرخ تبدیل متوسط هزینه به ازای هر لید متوسط ارزش خرید چگونه فرصت فروش ایجاد کنیم؟ فروش با روش تماس

داشبورد‌های مرتبط