عملکرد محصول یکی از kpi های مهم میباشد که باید آن را مورد بررسی و تحلیل قرار داد. عملکرد محصول، فروش محصولات را بر اساس عملکرد درآمدی آنها رتبهبندی میکند تا به تیم فروش اطلاع دهد که کدام یک از محصولات فروش خوبی دارند. در عین حال ، باید محصولات ضعیف نیز رتبهبندی گردد تا مشخص شود که کدام محصول فروش کمتری دارد و یا در میان افراد از محبوبیت نسبتا کمی برخوردار است. در این مقاله از وب سایت اس دیتا به بررسی عملکرد محصول و همچنین نقش اساسی آن میپردازیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. آنالیز عملکرد محصول و تأثیرات آن: قابل ذکر است که با تجزیه و تحلیل عملکرد محصول، میتوانید یک تجزیه و تحلیل مناسب و عمیق درباره بازار محصول خود دریافت نمایید که این موضوع در افزایش فروش شما تأثیر بسیار شگرفی خواهد داشت. زمانی که شما درباره محصولات یا خدماتتان اطلاعات خوبی دریافت کرده و همچنین از میزان محبوبیت آنها آگاه باشید، میتوانید بر روی محصولات یا خدمات محبوب در جامعه سرمایه گذاری کنید تا فروش آنها را بیشتر نمایید. علاوه بر این موضوع؛ میتوانید محصولاتی را که از محبوبیت کمتری برخوردار هستند را بهتر کرده یا تغییراتی را در آنها حاصل کنید که فروش آن محصولات نیز بیشتر شود. بنابراین این معیار kpi (عملکرد محصول) میتواند در رشد فروش شما بسیار تأثیرگذار باشد. همانگونه که میدانید امروزه فضای مجازی از محبوبیت بسیاری در جامعه برخوردار است و هم چنین برای دیده شدن باید بر روی این فضا تمرکز بسیاری داشته باشید. حال یکی از مکانهایی که میتوان عملکرد محصول را به خوبی بررسی کرد همین فضای مجازی یا اینترنت است. یکی از راههای آنالیز عملکرد محصول رتبه یا نمرهایی میباشد که محصول مورد نظر در فضای تجارت الکترونیکی دریافت میکند. آنالیز عملکرد محصول و مزایای آن: قطعا آنالیز عملکرد محصول برای سازمان شما بسیار مفید خواهد بود و میتواند درک درستی از موارد زیر را در اختیار شما قرار دهد: 1. احساسات واقعی مشتریان نسبت به محصول شما (مثبت، منفی یا خنثی) 2. تجزیه و تحلیل رقبا با توجه به نام تجاری و فعالیتهای بازاریابی آنها 3. بینش مشتریان که به شما در بهبود موقعیت و کیفیت محصول کمک میکند. نکته: در هنگام نظارت بر این KPI، بسیار مهم است که زمینههای خاص مربوط به هر محصول یا خدماتتان را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، آیا فروش محصول خاصی به دلیل یک فعالیت بازاریابی ویروسی افزایش یافته است؟ یا این که آیا رکود را تجربه میکنید زیرا رقیب شما کالایی مشابه را با قیمت پایینتری عرضه کرده است؟ باید بدانید که عملکرد محصول همیشه به طور مستقیم با عملکرد درآمد سازگار نیست. به عنوان مثال، محصولات کم قیمت و با حجم بالا ممکن است بیش از 50٪ محصولات شما را حمل کرده و برای مدل تجارت شما ضروری باشد، اما این محصولات از نظر درآمد به 5 محصول برتر نفوذ نمیکنند. مانند هر KPI، شما باید از معیارها و شاخصهایی استفاده کنید که با مدل و اهداف کسب و کار شما سازگار باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت اس دیتا مراجعه کنید.