کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 13 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1403/02/31
284



منظور از محصولات آردی و پودری (غلات و سبزیجات) چیست؟

محصولات آردی و پودری که از غلات و سبزیجات تهیه می‌شوند، به محصولاتی اشاره دارند که در فرآیندهای آسیاب کردن یا پردازش سایر روش‌ها تولید می‌شوند. این محصولات معمولاً به صورت پودر یا آرد هستند و می‌توانند شامل آرد گندم، آرد ذرت، آرد برنج، آرد نخود، و سایر انواع آرد باشند که از دانه‌های غلات یا سبزیجات مختلف تهیه می‌شوند. این محصولات در تهیه بسیاری از غذاها و نان‌ها کاربرد دارند و بخش مهمی از رژیم غذایی بسیاری از فرهنگ‌ها را تشکیل می‌دهند.

اهمیت بررسی آمار واردات و صادرات محصولات آردی و پودری (غلات و سبزیجات) در ایران، به دلیل گسترش کاربرد این محصولات است زیرا تغییر سبک زندگی و افزایش مشغله‌های روزانه باعث شده تا مردم به دنبال راه‌هایی برای تسریع در فرآیند پخت و پز باشند. محصولات آردی و پودری به دلیل آماده‌سازی آسان و سریع، گزینه‌ای جذاب برای این نیازها شده‌اند. این محصولات همچنین به دلیل دارا بودن ماندگاری طولانی‌تر نسبت به مواد تازه، در شرایط مختلف آب و هوایی و اقتصادی ایران، گزینه‌ای مناسب برای نگهداری و استفاده در زمان‌های مورد نیاز محسوب می‌شوند.

دراین مقاله، داده هایی دقیق و معتبر و نیز داشبوردهای آماری به روز توسط شرکت خدمات آماری اس دیتا ارائه شده است، با ما همراه باشید.    

 

آمار واردات و صادرات محصولات آردی  و پودری (غلات و سبزیجات ) درایران - واردات

 

آمار وادرات محصولات آردی و پودری (غلات و سبزیجات) در ایران

 

ایران به عنوان یکی از کشورهایی که بخش قابل توجهی از اقتصاد آن به بخش کشاورزی وابسته است، در واردات محصولات آردی و پودری غلات و سبزیجات نقش مهمی دارد. به دلیل شرایط آب و هوایی متنوع و گاهی نامساعد برای کشت برخی از محصولات در داخل کشور، واردات این محصولات به ایران، به دلایل تأمین نیازهای بازار و جلوگیری از نوسانات قیمتی در بازار داخلی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

در کنار این، بازار ایران به دلیل تنوع غذایی و سنت‌های غذایی عمیق، نیازمند محصولات خاصی است که ممکن است تنها از طریق واردات قابل تأمین باشند. در این راستا، آماری را اس دیتا از بیشترین واردات این محصولات ارائه داد که مربوط به سال 1391 و به میزان 24/405/474 کیلوگرم بوده است .


 

اطلاعات داشبورد محصولات غذایی

 
  • تهیه شده در سال : 1403
  • جمع آوری داده ها : از سال 1371 الی 1400
  • پیاده سازی توسط : تیم اس دیتا
 

برای مشاهده آمار واردات محصولات آردی و پودری (غلات و سبزیجات)  به ایران روی لینک زیر کلیک کنید:

مشاهده داشبورد

 

 

در نهایت، واردات این محصولات فرصت‌های تجاری جدیدی را برای بازرگانان و سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند. بازارهای جدیدی می‌توانند شکل بگیرند و این امر به ایجاد شغل و رونق اقتصادی کمک می‌کند. از این رو، واردات محصولات پودری و آردی می‌تواند به عنوان بخشی از استراتژی کلی برای تقویت و تنوع‌بخشی به اقتصاد ایران مدنظر قرار گیرد. واردات محصولات پودری و آردی به ایران از چندین کشور انجام می‌شود. عمده‌ترین کشورهایی که این محصولات را صادر می‌کند روسیه است این کشور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان غلات در جهان است و سهم قابل توجهی در صادرات غلات و محصولات آردی به ایران دارد.

 

آمار صادرات محصولات آردی و پودری (غلات و سبزیجات) از ایران

 

ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان مهم غلات و سبزیجات در منطقه، در تلاش است تا با بهبود فرآیندهای تولید و بسته‌بندی، سهم خود را در بازارهای بین‌المللی و رشد اقتصادی افزایش دهد.

صادرات آرد گندم، آرد ذرت، آرد جو و دیگر محصولات مشابه از ایران به کشورهای همسایه و برخی از کشورهای آفریقایی و آسیایی انجام می‌شود. این کشورها به دلیل نیازهای بالای تغذیه‌ای و نبود تولید کافی داخلی به واردات این محصولات از ایران وابسته هستند. بیشترین آمار از صادرات این محصولات مربوط به سال 1396 به میزان قابل توجه 42/817/500 کیلوگرم بوده است. 


 

اطلاعات داشبورد محصولات غذایی

 
  • تهیه شده در سال : 1403
  • جمع آوری داده ها : از سال 1371 الی 1400
  • پیاده سازی توسط : تیم اس دیتا
 

برای مشاهده آمار صادرات محصولات آردی و پودری (غلات و سبزیجات) از ایران روی لینک زیر کلیک کنید:

مشاهده داشبورد

 

 

توسعه زیرساخت‌های صادراتی و بهبود استانداردهای کیفی محصولات ایرانی می‌تواند به افزایش حضور در بازارهای جهانی و ارتقاء وجهه بین‌المللی ایران در تجارت محصولات کشاورزی کمک کند. افزایش سرمایه‌گذاری هوشمند در فناوری‌های نوین کشاورزی و بسته‌بندی نیز می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود و شرایط را برای صادرات بیشتر و بهتر فراهم آورد. این امر نه تنها به افزایش درآمدهای ارزی کمک می‌کند، بلکه به توسعه پایدار بخش کشاورزی و اقتصاد ایران نیز منجر می‌شود.

 

اهمیت بررسی و مقایسه آمار واردات و صادرات محصولات

 

از دیدگاه اقتصادی، دانستن نسبت واردات به صادرات می‌تواند نشان‌دهنده خودکفایی یا وابستگی کشور در تولید مواد غذایی باشد. زیرا این اطلاعات کلیدی به سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیرندگان امکان می‌دهد تا تصویری دقیق و جامع از وضعیت بازار داخلی و بین‌المللی این محصولات داشته باشند. با انجام این مقایسات، می‌توان تعادل بین عرضه و تقاضا را درک کرد و به تنظیم بهتر سیاست‌های تجاری و کشاورزی پرداخت. دلایل مهم بودن این مقایسه در زیر شرح داده شده است.

 

 دسترسی به اطلاعات دقیق در مورد حجم واردات و صادرات به دولت‌ها و بازرگانان کمک می‌کند تا بازارها را بهتر تنظیم و قیمت‌ها را مدیریت کنند.

 

این اطلاعات به تصمیم‌گیرندگان کمک می‌کند تا برنامه‌های توسعه بخش کشاورزی و صنایع غذایی را بهینه‌سازی کنند و سیاست‌های مناسبی در زمینه حمایت از تولید داخلی، تحریم‌ها یا تعرفه‌های گمرکی تدوین نمایند.

 

 فهم وضعیت واردات و صادرات این محصولات به ارزیابی امنیت غذایی کمک می‌کند، زیرا اطمینان از دسترسی پایدار به غذا برای جمعیت به آن وابسته است.

 

تجزیه و تحلیل داده‌های واردات و صادرات می‌تواند به شناسایی بازارهای جدید یا نیازهای بازار برای توسعه محصولات جدید منجر شود.

 

 دانستن حجم واردات و صادرات محصولات مختلف می‌تواند به کشورها کمک کند تا در بازارهای جهانی رقابتی‌تر باشند.

این داده‌ها همچنین به تجار و سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که روندهای بازار را بهتر درک کرده و تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند.

 

اس دیتا، شرکت خدمات آماری 

شرکت‌های آماری مانند اس دیتا به کسب آمار واردات و صادرات درایران توجه نشان می‌دهند. زیرا این اطلاعات به آن‌ها امکان می‌دهد تحلیل‌های دقیق‌تری درباره روندهای بازار ارائه دهند. داده‌های جمع‌آوری شده توسط این شرکت‌ها می‌توانند بینش‌های ارزشمندی را در اختیار سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان، تجار و سیاست‌گذاران قرار دهند، که همگی به دنبال استفاده از این اطلاعات برای بهینه‌سازی استراتژی‌های خود در بازار هستند.




مقالات مرتبط


آمار واردات و صادرات غذای کودکان در ایران آمار واردات و صادرات پنیر در ایران آمار واردات و صادرات غلات در ایران آمار واردات و صادرات تخم پرندگان (مرغ، شترمرغ و...) در ایران آمار واردات و صادرات غذای حیوانات در ایران آمار واردات و صادرات گوشت قرمز در ایران آمار واردات و صادرات قند و شکر در ایران آمار واردات و صادرات چای سیاه در ایران آمار واردات و صادرات نان های قندی و شیرینی جات در ایران آمار واردات و صادرات گندم در ایران آمار صادرات و واردات ماهی در ایران آمار صادرات و واردات میوه در ایران آمار واردات و صادرات چای سبز در ایران آمار واردات و صادرات آدامس در ایران آمار واردات و صادرات عسل (طبیعی و مصنوعی) در ایران آمار واردات و صادرات بستنی در ایران آمار واردات و صادرات ژل رویال، موم زنبور عسل و سایر حشرات آمار واردات و صادرات مربا، مارمالاد و ژله درایران آمار واردات و صادرات زعفران در ایران آمار واردات و صادرات شکلات و پودر کاکائو درایران آمار واردات و صادرات برنج درایران تحلیل سرانه مصرف ماکارونی در ایران تحلیل و بررسی سرانه مصرف تخم مرغ در ایران تحلیل سرانه مصرف گوشت در ایران هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت فرآوری و تولید مواد غذایی کاربردهای هوش تجاری در صنعت مواد غذایی و بستنی افزایش قیمت ماکارونی تحقیقات بازار مواد غذایی

داشبورد‌های مرتبط


توليد داخلی برحسب قیمتهای سال 1395 بخش جا و غذا توليد ناخالص داخلی بخش مربوط به تامین غذا آمار صادرات روغن غیر خوراکی در ایران آمار صادرات غذای کودکان در ایران آمار صادرات پنیر در ایران آمار صادرات غلات در ایران آمار صادرات گوشت قرمز در ایران آمار واردات میوه در ایران آمار واردات ماهی در ایران آمار واردات سبزیجات در ایران آمار واردات ادویه جات در ایران آمار واردات روغن خوراکی در ایران آمار واردات فرآورده های غذایی در ایران آمار واردات تخم پرندگان (مرغ ، شترمرغ و ... ) در ایران آمار واردات غذای کودکان در ایران آمار واردات پنیر در ایران آمار واردات غلات در ایران آمار واردات گوشت قرمز در ایران آمار واردات غذای حیوانات در ایران آمار واردات گندم در ایران آمار واردات چای سیاه در ایران آمار واردات نان‌های قندی و شیرینی جات در ایران آمار واردات قند و شکر در ایران آمار واردات زعفران در ایران آمار واردات برنج در ایران آمار واردات خشکبار در ایران آمار واردات شیر، خامه و دوغ در ایران آمار واردات پاستا و ماکارونی در ایران آمار واردات مربا، مارمالاد و ژله در ایران آمار واردات ژله رویال وموم زنبور عسل در ایران آمار واردات عسل (طبیعی و مصنوعی) در ایران آمار واردات آدامس در ایران آمار واردات چای سبز در ایران آمار واردات محصولات آردی و پودری در ایران آمار واردات مکمل غذایی و دارویی در ایران آمار واردات قهوه در ایران آمار واردات پفک در ایران آمار صادرات گندم در ایران آمار صادرات بستنی در ایران آمار صادرات چای سیاه در ایران آمار صادرات نان‌های قندی و شیرینی جات در ایران آمار صادرات قند و شکر در ایران آمار صادرات زعفران در ایران آمار صادرات برنج در ایران آمار صادرات خشکبار در ایران آمار صادرات شیر، خامه و دوغ در ایران آمار صادرات پاستا و ماکارونی در ایران آمار صادرات مربا، مارمالاد و ژله در ایران آمار صادرات ژله رویال و موم زنبور عسل و سایر حشرات در ایران آمار صادرات عسل (طبیعی و مصنوعی) در ایران آمار صادرات آدامس در ایران آمار صادرات چای سبز در ایران آمار صادرات محصولات آردی و پودری در ایران آمار صادرات مکمل غذایی و دارویی در ایران آمار صادرات قهوه در ایران آمار صادرات پفک در ایران آمار واردات شکلات کاکائویی و پودر کاکائو در ایران