معیارهای رسانههای اجتماعی و KPI های مربوط به آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، به دلیل آنکه شما با استفاده از رسانههای اجتماعی میتوانید به راحتی کسب و کار خودتان را به افراد معرفی کنید و پیشرفتهای بسیاری در شغل خود داشته باشید. در این مقاله از وب سایت اس دیتا به بررسی معیارهای رسانههای اجتماعی و kpi های مربوط به آن میپردازیم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مطلب، با اس دیتا همراه باشید. شبکههای اجتماعی و تأثیر آنها بر کسب و کارتان: برای آن که بتوانید کسب و کار خود را در سطح گسترده مطرح کنید، باید آن را در دنیای اینترنت و شبکههای اجتماعی وارد کنید. بیل گیتس میگوید: "اگر شما کسب و کار خود را وارد دنیای اینترنت نکنید، به زودی از صحنه رقابت و بازار حذف خواهید شد." این موضوع در مطرح شدن شما و همچنین برندسازی کارتان اهمیت ویژهایی دارد، بنابراین برای رشد و پیشرفت در کار خود باید از رسانههای اجتماعی استفاده کنید، این رسانهها میتوانند بصورت زیر باشند: • وب سایت مربوط به کسب و کار • اینستاگرام • توییتر • لینکدین • فیس بوک (که البته فعلا در ایران دیگر کاربرد فراوانی ندارد) • داشتن کانالهای تلگرامی و ... حال برای آنکه در رسانههای اجتماعی مطرح شوید، نیاز است که یک سری معیار و kpi های مربوطه را بدانید و آنها تحلیل کنید، سپس این معیارهای رسانههای اجتماعی را در شبکههای اجتماعی مختلف خود به کار ببرید. تأثیر معیارهای رسانههای اجتماعی در عملکرد فروش تیم: در کل رسانههای اجتماعی و فعالیت و تبلیغ در آنها، میتواند برای فروش خدمات یا محصولات شما بسیار مفید باشد، بعلاوه تیمهای فروش که در بازاریابیهای اجتماعی فعالیت میکنند، با وجود این رسانهها میتوانند درآمد قابل قبولی را برای تیم و مجموعه رقم بزنند، به شرطی که معیارهای رسانههای اجتماعی را در نظر داشته باشند و آن را تحلیل کنند. تیمهای فروش در رسانههای اجتماعی معمولاً از تعدادی کانال در فضای مجازی برای افزایش برداشت و دسترسی به پیامهای بازاریابی استفاده میکنند. برای اینکه تیمهای بازاریابی واقعاً عملکرد رسانههای اجتماعی خود را درک کنند، اندازهگیری معیارهای رسانههای اجتماعی و پیگیری نتایج بصورت ماه به ماه مهم است. این معیارهای لازم برای اندازهگیری شبکههای اجتماعی و KPI باید دادههای کانال اجتماعی را با دادههای تجزیه و تحلیل وب شما ترکیب کند تا کانالها و کمپینهای با عملکرد بالا را برجسته نماید و همچنین این معیارها بهینهسازی استراتژی رسانههای اجتماعی را برای تیم ها آسان میکند و آنها میتوانند با تکیه بر این معیارها و kpi ها پیشرفت سایت یا کانال و ... را شاهد باشند. بهترین معیارهای بازاریابی شبکههای اجتماعی: برای آنکه بتوانید کار بازاریابی شبکههای اجتماعی را بخوبی انجام دهید، معیارهای بسیار مهمی وجود دارد که از آنها بعنوان معیارهای رسانههای اجتماعی و kpi ها یاد میکنیم. این معیارها را بصورت زیر نام میبریم: • Likes ( پسندیدن ) • Engagement ( تعهد ) • Followers growth ( رشد ) • Traffic conversions ( تبدیل ترافیک ) • Social interactions ( تعاملات اجتماعی ) • Social sentiment ( احساسات اجتماعی ) • Social visitor goals ( اهداف بازدید کننده اجتماعی ) • Social shares ( سهام اجتماعی ) • Web visitors from social channel ( بازدید کنندگان وب از کانال اجتماعی ) • Social visitors conversion rates ( نرخ مکالمات بازاریابان اجتماعی ) در مقالات بعدی از وب سایت اس دیتا به بررسی هر کدام از این معیارهای رسانههای اجتماعی و kpi ها میپردازیم.