کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 6 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/09/20
257



در دنیای آمیخته شده با تکنولوژی که همه به دنبال پیشرفت هستند و هر کس برای ترقی در کار خود در بین رقبا ایده‌های زیادی دارد بهترین و موفقیت‌آمیزترین طرح‌ها به استارتاپی که با سرمایه کم هم می‌توان ایجاد کرد ختم می‌شود. بنابراین یکی از عوامل با اهمیت در درآمد که همه جای دنیا مردم را به فکر وا داشته صنعت تولید است اما اتکا صنایع به یکدیگر را نمی‌توان نادیده گرفت.

ریسک در تولید محصول

شروع یک کسب و کار نو پا مستلزم احتیاط فراوان است پس کسب و کار خود را با قدم های کوچک راه اندازی کنید و به مرور که کارتان رونق گرفت به فکر گسترش کسب و کارتان بیوفتید. اگر در ابتدا بخواهید کسب و کار وسیعی را ایجاد کنید احتمال شکست بسیار فراوان است چون تحلیل بازار و اهداف رقبا به مرور برایتان آشکار می‌شود و درآمد شما از قبل قابل پیش‌بینی نخواهد بود.

تحقیقات بازار

خیلی از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان خدماتی را ارائه می‌دهند یا حتی کالایی را تولید می‌کنند با هدف سود دهی بالا و پیشرفت روز افزون، اما در ابتدای فعالیت خود زمین خورده و به نوعی ورشکست خواهند شد چون در مورد تولید آن محصول و واکنش مردم و نیاز جامعه به آن هیچ اطلاعاتی نداشته‌اند. بنابراین تحقیقات بازاری موارد ریزی را پیدا می‌کند که برای مشتریان مهم است. برای درک بهتر این موضوع در زیر دو مثال را آورده‌ایم:

مثال اول: در شرایط پر چالش درگیری جامعه با ویروس کرونا برای ایجاد یک کسب و کار پرسود و موفق بهترین گزینه سنجش نیازهای جامعه است که با بررسی ساده‌ای می‌توان به این نتیجه رسید که اگر دنبال کاری با سرمایه اندک و سود فراوان با در نظر گرفتن شرایط بحرانی جامعه هستید کارگاه تولیدی ماسک می‌تواند مناسب‌ترین گزینه باشد چون علاوه بر رفع نیاز جامعه سود خوبی را وارد مجموعه خود خواهید کرد. پس قدم اول تحلیل و آنالیز نیاز جامعه است و پس از آن تولید اندک و آزمایشی محصول مورد نظر را اقدام کنید که اگر جایی از مسیر را درست بررسی نکرده باشید و یا چالشی را محاسبه نکرده‌اید تمامی سرمایه خود را از دست ندهید تا کسب و کارتان از ابتدا با شکست مواجه نشود.

مثال دوم: از گذشته تاکنون تمایل افراد به استفاده از داروهای گیاهی به مراتب بیشتر از داروهای شیمیایی بوده زیرا قبل از به وجود آمدن داروهای شیمیایی عمده نیاز دارویی مردم با داروهای گیاهی رفع می‌شد و تمایل مردم هم به استفاده از داروهای گیاهی بیشتر بوده دلیل آن هم خیال آسوده مردم از نداشتن عوارض جانبی در داروهای گیاهی است از این رو در حال حاضر هم فروش خوبی دارد پس پیشنهاد تولید داروی گیاهی انتخاب هوشمندانه‌ای است.

چه زمانی به موفقیت پایدار می‌رسید؟

برای راه اندازی خط تولید یا همان کارآفرینی نکات مهم و چالش برانگیزی باید مورد توجه قرار گیرد که در تصمیم گیری شما دخیل است و امکان دارد در اجرای طرح و ایده شما تاثیر بگذارد استفاده از مشاوره در امور کارآفرینی می‌تواند برای رفع موانع موجود و موارد پیش بینی نشده گزینه و راهکار درست را در اختیارتان قرار دهد از طرفی دید شما را به محیط و جوانب موجود بازتر کند پس هیچ‌گاه از تاثیر مشاوره گرفتن غافل نشوید.

هرگاه سرمایه‌ای داشتید اعم از اندک و هنگفت اما اطلاعات کافی در حیطه کسب و کارها و پیشنهاد تولید محصول نداشتید از تیم کارشناسان اس دیتا برای ایجاد برنامه مدون و درست برای کمک در جهت رشد سرمایه خود مشاوره بگیرید.




برچسب‌ها:

محصول سیستم پیشنهاد دهنده سیستم توسعه محصول چت جی پی تی