هزينه ناخالص داخلی سال 1395 بخش واردات كالاها

1403/05/27
201

ردیف سال فصل تولید ناخالص
1 1390 1 1189955
2 1390 2 1429624
3 1390 3 1283124
4 1390 4 1201612
5 1391 1 960867
6 1391 2 1039989
7 1391 3 922184
8 1391 4 1106047
9 1392 1 659829
10 1392 2 713950
11 1392 3 819865
12 1392 4 1098266
13 1393 1 767613
14 1393 2 849619
15 1393 3 815504
16 1393 4 906597
17 1394 1 692344
18 1394 2 672842
19 1394 3 628786
20 1394 4 621504
21 1395 1 679787
22 1395 2 682506
23 1395 3 708978
24 1395 4 699002
25 1396 1 645355
26 1396 2 709064
27 1396 3 744307
28 1396 4 860019
29 1397 1 630384
30 1397 2 674637
31 1397 3 448323
32 1397 4 400423
33 1398 1 368593
34 1398 2 387188
35 1398 3 346896
36 1398 4 370266
37 1399 1 209744
38 1399 2 264906
39 1399 3 261388
40 1399 4 299286
41 1400 1 273716
42 1400 2 316298
43 1400 3 333532
44 1400 4 361238
45 1401 1 313679
46 1401 2 359315
47 1401 3 335533
48 1401 4 372436
49 1402 1 317757
50 1402 2 374765
51 1402 3 377474
52 1402 4 351952

  • بازه آماری: 1390 - 1402
  • تاریخ بروزرسانی: 1403/05/21
  • ضریب اطمینان: 80 درصد
  • منبع: استاتیستا استاتیستا
  • دسته بندی: صادرات و واردات
  • صنعت: بازرگانی و فروش





این داشبورد تحلیلی جامع از هزینه ناخالص داخلی (GDP) بر اساس اقلام هزینه نهایی به قيمتهاي ثابت سال 1395 ارائه می‌دهد. داده‌ها بر حسب میلیارد ریال محاسبه شده‌اند. اعداد نمایش داده شده در جداول به فصول مختلف سال تقسیم‌بندی شده‌اند؛ که در آن، 1 برای بهار، 2 برای تابستان، 3 برای پاییز، و 4 برای زمستان است. بر اساس تحقیقات ما بیشترین میزان هزینه ناخالص داخلی در بخش واردات كالاها و خدمات مربوط به فصل تابستان سال 1390 با مقدار  1,429,624 می‌باشد.


 

کاربردها:

 


این داشبورد اطلاعاتی کلیدی و استراتژیک را در اختیار تصمیم‌گیران در وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی، بانک‌ها، موسسات مالی، و نهادهای نظارتی قرار می‌دهد، که برای هدایت تصمیمات اقتصادی و تنظیم سیاست‌ها ضروری است. تحلیلگران اقتصادی و سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند از این داده‌ها برای دقیق‌تر بررسی کردن روندهای اقتصادی و برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری‌های آتی استفاده کنند. این امکانات به آن‌ها کمک می‌کند تا با دید بازتری به پیش‌بینی تغییرات بازار و ارزیابی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بپردازند.

 


 

مزایای استفاده از این داده‌ها:

 

 

  • افزایش شفافیت: دسترسی به اطلاعات دقیق و به‌روز اقتصادی که امکان پذیر می‌شود.
  • کمک به تصمیم‌گیری آگاهانه: فراهم‌آوری داده‌های مفید و قابل تحلیل برای برنامه‌ریزی استراتژیک.
  • شناسایی نقاط قوت و ضعف اقتصادی: تحلیل‌گران می‌توانند با بررسی داده‌ها، نقاط قوت و ضعف بخش‌های مختلف اقتصادی را شناسایی کنند و پیشنهادات بهبود ارائه دهند.
  • پشتیبانی از سیاست‌گذاری‌های موثر: داده‌ها می‌توانند به عنوان پایه‌ای برای تدوین سیاست‌های اقتصادی و توسعه‌ای عمل کنند.
  • بهبود پاسخ‌گویی: با افزایش دسترسی به داده‌های معتبر، نهادها و سازمان‌ها می‌توانند به طور مؤثرتری به نیازها و تغییرات محیطی پاسخ دهند.
  • تحریک نوآوری: دسترسی به اطلاعات جامع و کاربردی می‌تواند زمینه‌ساز خلق راه‌حل‌ها و استراتژی‌های نوآورانه در بخش‌های مختلف اقتصادی شود.
  • مدیریت ریسک: تجزیه و تحلیل داده‌های دقیق اقتصادی به سازمان‌ها کمک می‌کند تا ریسک‌های مالی و اقتصادی خود را بهتر مدیریت کنند.