هزينه ناخالصی داخلی به سال 1395 بخش صادرات كالاها

1403/05/28
194

ردیف سال فصل تولید ناخالص
1 1390 1 671920
2 1390 2 658000
3 1390 3 635371
4 1390 4 566139
5 1391 1 466182
6 1391 2 416577
7 1391 3 590180
8 1391 4 527102
9 1392 1 528666
10 1392 2 489074
11 1392 3 442699
12 1392 4 490722
13 1393 1 522854
14 1393 2 555426
15 1393 3 547655
16 1393 4 548084
17 1394 1 548917
18 1394 2 557201
19 1394 3 661288
20 1394 4 625544
21 1395 1 775986
22 1395 2 735755
23 1395 3 766158
24 1395 4 771268
25 1396 1 747563
26 1396 2 779373
27 1396 3 661822
28 1396 4 875810
29 1397 1 855359
30 1397 2 920503
31 1397 3 662225
32 1397 4 614452
33 1398 1 657224
34 1398 2 635141
35 1398 3 641295
36 1398 4 490092
37 1399 1 421322
38 1399 2 514723
39 1399 3 587166
40 1399 4 589597
41 1400 1 570826
42 1400 2 515382
43 1400 3 534239
44 1400 4 601743
45 1401 1 609669
46 1401 2 555089
47 1401 3 610458
48 1401 4 628249
49 1402 1 694760
50 1402 2 714428
51 1402 3 688137
52 1402 4 718220

  • بازه آماری: 1390 - 1402
  • تاریخ بروزرسانی: 1403/05/21
  • ضریب اطمینان: 80 درصد
  • منبع: استاتیستا استاتیستا
  • دسته بندی: صادرات و واردات
  • صنعت: بازرگانی و فروش





این داشبورد تحلیلی جامع از هزینه ناخالص داخلی (GDP) بر اساس اقلام هزینه نهایی به قيمتهاي ثابت سال 1395 ارائه می‌دهد. داده‌ها بر حسب میلیارد ریال محاسبه شده‌اند. اعداد نمایش داده شده در جداول به فصول مختلف سال تقسیم‌بندی شده‌اند؛ که در آن، 1 برای بهار، 2 برای تابستان، 3 برای پاییز، و 4 برای زمستان است. بر اساس تحقیقات ما بیشترین میزان هزینه ناخالص داخلی در بخش صادرات كالاها و خدمات (بعد از تعدیل فصلی) مربوط به فصل تابستان سال 1397 با مقدار  920,503 می‌باشد.


 

کاربردها:

 


این داشبورد اطلاعاتی کلیدی و استراتژیک را در اختیار تصمیم‌گیران در وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی، بانک‌ها، موسسات مالی، و نهادهای نظارتی قرار می‌دهد، که برای هدایت تصمیمات اقتصادی و تنظیم سیاست‌ها ضروری است. تحلیلگران اقتصادی و سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند از این داده‌ها برای دقیق‌تر بررسی کردن روندهای اقتصادی و برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری‌های آتی استفاده کنند. این امکانات به آن‌ها کمک می‌کند تا با دید بازتری به پیش‌بینی تغییرات بازار و ارزیابی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بپردازند.

 


 

مزایای استفاده از این داده‌ها:

 

 

  • افزایش شفافیت: دسترسی به اطلاعات دقیق و به‌روز اقتصادی که امکان پذیر می‌شود.
  • کمک به تصمیم‌گیری آگاهانه: فراهم‌آوری داده‌های مفید و قابل تحلیل برای برنامه‌ریزی استراتژیک.
  • شناسایی نقاط قوت و ضعف اقتصادی: تحلیل‌گران می‌توانند با بررسی داده‌ها، نقاط قوت و ضعف بخش‌های مختلف اقتصادی را شناسایی کنند و پیشنهادات بهبود ارائه دهند.
  • پشتیبانی از سیاست‌گذاری‌های موثر: داده‌ها می‌توانند به عنوان پایه‌ای برای تدوین سیاست‌های اقتصادی و توسعه‌ای عمل کنند.
  • بهبود پاسخ‌گویی: با افزایش دسترسی به داده‌های معتبر، نهادها و سازمان‌ها می‌توانند به طور مؤثرتری به نیازها و تغییرات محیطی پاسخ دهند.
  • تحریک نوآوری: دسترسی به اطلاعات جامع و کاربردی می‌تواند زمینه‌ساز خلق راه‌حل‌ها و استراتژی‌های نوآورانه در بخش‌های مختلف اقتصادی شود.
  • مدیریت ریسک: تجزیه و تحلیل داده‌های دقیق اقتصادی به سازمان‌ها کمک می‌کند تا ریسک‌های مالی و اقتصادی خود را بهتر مدیریت کنند.