کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 42 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/12/16
764



محاسبه سایز بازار یکی از مهم‌ترین مواردی است که قبل از تولید و عرضه یک محصول یا خدمت به بازار باید انجام دهید. حتی قبل از راه اندازی هر نوع کسب و کاری، محاسبه اندازه بازار از هر جهت می‌تواند اثر بخش باشد. به همین دلیل است که متخصصان در این حوزه با استفاده از راه‌های مختلفی به بررسی و محاسبه اندازه بازار می‌پردازند تا بتوانند سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف را در این زمینه یاری کنند. امروزه انجام محاسبات سایز بازار به وسیله داشبوردها و اپلیکیشن‌هایی انجام می‌شود که می‌تواند با دقت بسیار بالایی اندازه بازار را محاسبه نماید. از این رو وب سایت اس دیتا قصد دارد تا در این مطلب به بررسی داشبورد محاسبه سایز بازار بپردازد و درباره این موضوع اطلاعت بسیار مهمی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اندازه بازار:

اگر بخواهید درک صحیحی از اندازه یا سایز بازار داشته باشید، در ابتدا باید تصور نمایید که یک کسب و کار خاص دارید و به تولید محصولات یا ارائه خدمات متنوع مشغول هستید. برای آن که بتوانید محصولات و خدمات خود را به فروش برسانید لازم است تا آن‌ها را به بازار عرضه کنید. برای آن که بدانید آیا از فروش محصولات خود سود مناسبی کسب خواهید یا خیر و یا حتی برای آن که بررسی کنید چه کسانی محصول شما را خریداری می‌کنند به بررسی و محاسبه اندازه بازار نیاز دارید. در واقع اندازه بازار تعداد کلی خریداران و یا مشتریان یک محصول یا یک خدمت در یک بازار معین و همچنین میزان درآمدی که بر اثر فروش محصولات به دست می‌آید، می‌باشد.

بررسی و تحلیل اندازه بازار ممکن است کمی سخت و زمان‌بر باشد و از طرف دیگر محاسبه دقیق آن سخت‌تر از تحلیل بازار خواهد بود. به همین دلیل است که متخصصان و کارشناسان در این زمینه همیشه به دنبال راهکارهایی دقیق و مناسب برای محاسبه سایز بازار با دقت بسیار بالا هستند. البته روش‌های بسیار متعددی وجود دارد که می‌تواند سایز بازار را محاسبه کرده و در اختیار مدیران سازمان و مجموعه‌ها قرار دهد. اما باید بدانید که روش‌های دقیق همیشه برای ما مفیدتر و بهتر خواهد بود. یکی از دقیق‌ترین راهکارها برای محاسبه سایز بازار استفاده از داشبورد محاسبه سایز بازار و اپلیکیشن‌های مربوط به آن می‌باشد که توسط متخصصان طراحی شده است. استفاده از داشبوردها می‌تواند بسیار مفید باشد و در رشد و پیشرفت یک سازمان، نقش بسیار مهمی را ایفا نماید.

روش محاسبه اندازه بازار:

برای محاسبه اندازه بازار روش‌های متعددی وجود دارد که اندازه‌گیری آن‌ها باید با دقت فراوان انجام شود. همان‌گونه که اشاره کرده‌ایم یکی از با دقت‌ترین روش‌ها برای اندازه‌گیری این موضوع، استفاده از داشبورد سایز بازار است که می‌تواند اندازه بازار را به راحتی برآورد کند. قابل ذکر است که دو روش کلی برای محاسبه سایز بازار وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

برای آنکه بتوانیم مشتریان بالقوه خود را شناسایی نماییم، باید بخش‌های مختلف بازار را شناخته و  تعداد افرادی را که در آن بخش قرار دارند را بدانیم و سپس آن‌ها را با یکدیگر جمع نماییم.

 

اطلاعاتی که از طریق مشتریان بالقوه به دست می‌آورید می‌تواند شما را به این نتیجه برساند که آیا تجارت شما عملی است یا خیر؟! آیا می‌توانید از طریق این تجارت سود مناسبی را کسب را کنید یا خیر؟!

به همین دلیل است که محاسبه مشتریان بالقوه می‌تواند از هر نظر مفید و مناسب باشد، اما در برخی از مواقع نیز ممکن است شما به بررسی و تحلیل و همچنین درک بیشتری از ارزش معاملات، نیاز داشته باشید. تا بدین ترتیب بتوانید معین کنید که آیا ارزش و سود کافی در ایده تجارت شما وجود دارد یا خیر. در واقع این امکان نیز وجود دارد که شما برای تحلیل و بررسی امکان سنجی ایده خود، باید کل درآمد بالقوه خود را محاسبه نمایید. این موضوع بیشتر در رابطه با صنایعی می‌باشد که هزینه عملیات (ساخت و تولید و حتی عرضه محصول یا یک خدمت) برای آن‌ها بسیار است. قابل ذکر است که به منظور ارزیابی ارزش بازار باید اطلاعات ذکر شده در زیر را بدانید:

 

 

به صورت کلی محاسبه اندازه بازار و انتخاب یک روش یا داشبورد مناسب برای این امر، از اهمیت بسزایی برخوردار است. به دلیل آنکه با استفاده از محاسبه دقیق سایز بازار و تعیین اطلاعات لازم، می‌توانید یک سرمایه گذار مناسب برای ایده تجاری خود بیابید و در واقع برای جذب سرمایه گذار باید اطلاعات لازم را در طرح خود جای دهید. در واقع بیشتر سرمایه‌گذاران زمانی که می‌خواهند از طرح‌های مختلف کسب و کار استقبال نمایند، باید از تعداد مشتریان بالقوه و هم از ارزش کلی آن مشتریان نیز مطلع باشند.

 

داشبورد محاسبه سایز بازار:

یکی از برنامه‌ها و داشبوردهای بسیار کاربردی که توسط متخصصان داده اس دیتا، طراحی و ساخته شده است داشبورد برآورد سایز بازار است که به صورت رایگان در اختیار مشتریان و مدیران سازمان‌ها قرار داده می‌شود. همان‌گونه که اشاره داشته‌ایم، محاسبه سایز بازار برای برنامه‌های بازاریابی هر کسب و کار ضروری و لازم است. در این داشبورد شما می‌توانید میزان مصرف و جمعیت بالقوه محصول خود را براساس اطلاعات جمعیت و خانوار در کشور ایران شناسایی نمایید.

داشبورد برآورد اندازه بازار، جمعیت را به تفکیک سن و منطقه اعلام می‌دارد و هرم سنی را به نمایش می‌گذارد و پس از آن اندازه بازار را با دقت بسیار بالا نمایش می‌دهد. استفاده از این داشبورد بسیار آسان است و در بحث محاسبات و دسته بندی آن‌ها سرعت بسیار بالایی دارد. در واقع محاسبه سایز بازار بدون استفاده از داشبوردها و برنامه‌های مرتبط ممکن است کمی زمان بر باشد اما با استفاده از داشبورد محاسبه اندازه بازار، شما می‌توانید با سرعت بالا به اطلاعات لازم دست یابید.

از جمله مزایای داشبورد محاسبه سایز بازار طراحی شده توسط تیم اس دیتا می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

 

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت اس دیتا مراجعه فرمایید و درباره داشبورد محاسبه سایز بازار با کارشناسان و متخصصان مشورت نمایید.




برچسب‌ها:

اندازه بازار تحقیق بازار بازار سایز بازار

مقالات مرتبط


شرکت قیمت‌گذاری پیش بینی رشد بازار تا سال 2027 بررسی اندازه بازار محصولات دیجیتال نحوه قیمت‌گذاری محصول تولیدی استراتژی قیمت‌گذاری محصولات الگوهای قیمت‌گذاری محصولات قیمت‌گذاری لوازم خانگی قیمت‌گذاری محصولات لبنی تجزیه و تحلیل حجم بازار خدمات مالی گزارش بازار خرده فروشی آنلاین در ایران قیمت گذاری قطعات خودرو گزارش جامع اندازه بازار استارتاپ های فناوری گزارش رشد بازار لوازم آرایشی و بهداشتی ارزیابی اندازه بازار و رشد صنعت دارویی تحلیل بازار فروش کیبورد داده های تخصصی بازار روغن قیمت گذاری رقابتی تحلیل بازار جهانی برای محصولات مصرفی بیگ دیتا بازار فروش قطعات کامپیوتر دیتای تحلیلی بازار فروش ادکلن پرسود ترین بازار فروش شربت بهترین بازار فروش برای صادرات فیروزه محبوب ترین روغن موتور بهترین داده های بازار فروش فرش بهترین بازار خرید خودکار تحلیل بازار برای صادرات برنج بازارهای متقاضی پارچه بزرگترین بازار مصرف پلاستیک ایران خودرو بهترین بازار خرید قطعات یدکی دیتای بازارهای پرفروش ایران اندازه بازار صادرات محصولات کشاورزی بررسی بازار تولیدات صنعتی و تکنولوژی بهترین بازارهای خرید قطعات خودرو اندازه بازار استارتاپ های فناوری در ایران بازار فروش خودرو در ایران داده های تخصصی بازار قطعات خودرو رشد بازار لوازم آرایشی و بهداشتی پیش بینی فروش قهوه در بازار تخمین اندازه بازار خدمات مشاوره ای تحلیل بازار سرمایه گذاری در بخش انرژی بازار فروش آنلاین کالاهای الکترونیکی نقش روش STP در افزایش رقابت پذیری تحلیل استراتژی های بازار تحقیقات بازار برای بهبود درآمد ترندهای بازار ایران تحقیقات بازار B2B و B2C تحقیقات بازار لامپ و چراغ خودرو فرایند تحقیقات بازاریابی بهترین شرکت تحقیقات بازار تهران بهترین سایت تحلیل بازار تحلیل بازار به چه معناست؟ پلتفرم هوشمند تحلیل بازار نمونه گیری در تحقیقات بازار رفتار مصرف کننده در حوزه تحقیقات بازار تحلیل رقابتی در بازار بهترین ابزار های تحقیقات بازار بازاریابی ورزشی تحقیقات راهبردی بازار بازار مشتقه چیست؟ پرسشنامه تحقیقات بازار تحقیقات بازار در قزوین بازار سنجی چیست؟ تحقیق درباره اصفهان تحقیقات بازاریابی در تبریز تحقیق درباره بازاریابی و فروش اصول تحقیقات بازاریابی تحقیقات بازار در یک هفته تحقیقات بازار در کرج تحقیقات بازار در اصفهان تحقیقات بازار در مشهد تحقیقات بازاریابی در حوزه سیستم های اطلاعاتی تحقیقات بازاریابی در مارکتینگ بررسی تحقیقات بازار در عرصه تجارت الکترونیک تحقیقات بازار در حوزه صادرات تحقیقات بازار محصول چیست؟ مزایای تحقیقات بازاریابی انواع مدل تحقیقات بازار کلید موفقیت در مدیریت تحقیقات بازار تحقیقات بازار به چه معناست؟ گام‌ها و دستور العمل‌های تحقیقات بازار انواع روش‌های تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چگونه انجام می‌شود؟ فرم تحقیقات بازار چیست؟ انواع تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چیست؟ تحقیقات بازار برای شناخت مشتری دلایل اهمیت تحقیقات بازار بررسی و تحلیل بازار FMCG در ایران چگونه تحقیقات بازار را انجام دهیم؟ محاسبه هوشمند سایز بازار محاسبه هوشمند اندازه بازارها کاربردهای هوش تجاری در صنعت فرهنگی و هنری هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت مد و لباس تحلیل پیش‌بینانه و پیش‌بینی در علم داده استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار چگونه اندازه بازار خود را محاسبه کنیم؟ چگونه سهم بازار خود را افزایش دهیم؟ شرکت تحقیقات بازار نحوه محاسبه سهم بازار اندازه بازار شرکت‌های تولیدی اندازه بازار و مزایای اندازه‌گیری آن محاسبه اندازه بازار برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک اندازه‌گیری سایز بازار داشبورد اندازه بازار کاربرد kpi در دیجیتال مارکتینگ شاخص کلیدی عملکرد یا kpi چیست؟ هک رشد چیست؟ چرا باید از داشبورد مدیریتی استفاده کنیم؟ دیتا مارکتینگ (بازاریابی داده محور) چیست؟ تاثیر و نقش داشبوردهای مدیریتی در کسب و کارها انواع داشبوردهای تحقیقات بازار سبک ورود به بازار غربالگری در تحقیقات بازار داشبورد واریانس داشبورد مد داشبورد انحراف معیار برنامه ریزی برای افزایش سهم بازار سهم بازار چیست؟ داشبوردهای تحقیقات بازار استراتژی بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارها کاربردهای بازاریابی داده محور داشبورد سایز بازار چیست؟ داده‌نما در بازاریابی داشبورد مدیریتی داشبوردهای مبتنی بر هوش تجاری محاسبه هوشمند اندازه بازار

داشبورد‌های مرتبط