امروزه استفاده از داشبوردهای هوشمند میتواند در رشد و توسعه سازمان نقش بسیار مهمی را ایفا نماید و به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روشها برای بررسی عومل موثر بر بازار شناخته میشود. سایز بازار یا اندازه بازار یکی از مباحث بسیار مهمی است که بررسی آن میتواند اطلاعات مهمی از بازار را به تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات و خدمات بدهد تا آنها بتوانند برای ارائه محصولات خود چشماندازی مناسب داشته باشند. در این مقاله از وب سایت اس دیتا قصد داریم به بررسی داشبورد سایز بازار که توسط متخصصان طراحی شده است بپردازیم و اطلاعات سودمندی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
سایز بازار یا اندازه بازار یک کمیتی میباشد که محاسبه و بررسی آن برای تمام تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات و خدمات مفید و کاربردی است. اگر بخواهیم تعریفی جامع از سایز بازار را ارائه دهیم، باید اشاره کنیم که به تعداد افراد در یک بازار مشخص که به عنوان مشتری بالقوه محصولات و خدمات به شمار میآیند، سایز بازار اطلاق میگردد.
بررسی مشتریهای بالقوه یا تعداد افرادی که محصولات شما را خریداری میکنند، میتواند دید کلی از فروش محصول و میزان موفقیت سازمان شما در بازار را ارائه دهد. اگر قصد دارید که از تعداد فروشندگان محصولات یا خدماتتان نیز آگاهی داشته باشید یا حتی فرصتهای موجود در هر بازار مشخص را تعیین کنید ، با استفاده از محاسبه و تحلیل اندازه بازار نیز میتوانید به این مهم دست یابید.
در واقع محاسبه و بررسی اندازه بازار میتواند برنامه تجاری سازمان شما را پوشش دهد. خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین با بکار گیری هوش تجاری، میتوان بسیار سریع سایز بازار را محاسبه کرد و برنامهای ویژه برای تجارت پیدا کرد. بدون داشتن برنامه تجاری و محاسبه عوامل تاثیر گذار بر بازار نمیتوانید سرمایه گذار مناسب را بیابید و از آن برای تولید محصولات و خدمات کمک بگیرید. قابل ذکر است که با محاسبه و بررسی سایز بازار، به چشم انداز بهتری از بازار دست پیدا خواهید کرد و میتوانیدبه این نتیجه برسید که آیا محصول شما پتانسیل کافی برای ارائه در بازار را دارد؟! سود حاصل از محصول مناسب است؟! و ... به یاد داشته باشید که دانستن این مسائل میتواند اشتباهات مالی شما را تا حد بالایی کاهش دهد!
به طور قطع تاکنون کلمه هوش تجاری به گوشتان خورده است و درباره آن اطلاعاتی دارید. در دنیای نوین امروز استفاده از هوش تجاری در تمامی کسب و کارها یک بحث بسیار داغ و مهم است و در سرتاسر دنیا متخصصان بسیاری در این حوزه فعالیت دارند. در واقع هوش تجاری یکی کاربردیترین و مهمترین مفاهیم در کسب و کارها بوده که بسیاری از سازمانها در دنیا از ابزارهای آن برای بهبود عملکرد خود و توسعه و گسترش سازمانشان از آن بهره میبرند.
اگر بخواهیم تعریفی جامع از هوش تجاری داشته باشیم، باید اشاره کنیم که هوش تجاری یک فرآیند بر پایه تکنولوژی به منظور تحلیل دادهها میباشد. تحلیل دادهها و داشتن برنامههای راهبردی و منسجم سبب میگردد تا عملکرد یک سازمان در هر زمینه مانند فروش و ارائه محصولات، بهبود بیاید. به عبارت دیگر هوش تجاری به مدیرها و صاحبان کسب و کارها اطلاعات عملی و کاربردی خواهد داد!
هوش تجاری به منظور آنالیز و تحلیل دادهها از ابزرهای بسیار مختلفی استفاده میکند تا اطلاعات و دادههای خام را بتواند به نمایش گذاشته و آنها را به اطلاعات قابل لمس و کاربردی تبدیل نماید. از جمله ابزارهای بسیار مهم هوش تجاری می توان به موارد زیر اشاره داشت:
داشبوردها
پلتفرم مبتنی بر فضای ابری
نرم افزارها و اپلیکیشنها مخصوص و ...
داشبوردها پلتفرمهایی هستند که توسط متخصصان در حوزههای مختلف طراحی شده و در اختیار مدیران یا کارمندان یک شرکت قرار میگیرد. داشبوردها میتوانند به نیاز افراد در زمینههای خاص پاسخ دهند و به طور قطع بهرهگیری از آنها سرعت انجام کار در سازمانها را افزایش میدهد. از جمله داشبوردهای خاص که در زمینه تحقیقات بازار کاربرد فراوانی دارد، داشبورد سایز بازار است.
داشبورد اندازه بازار یکی از ابزارهای هوش تجاری به شمار میرود که میتواند اطلاعات مناسبی از بازار را در اختیار شما قرار داده و به سرعت این کمیت مهم را برای شما اندازه گیری کند. این داشبورد که توسط متخصصان داده اس دیتا طراحی شده است، میتواند جمعیت منطقه مورد نظر را به تفکیک سن اعلام کرده و پس از وارد کردن آیتمهای مخصوص توسط کاربر، سایز بازار را به صورت دقیق نمایش دهد. داشبورد سایز بازار اس دیتا، یکی از قدرتمندترین داشبوردهای ایرانی است که سازمانها و کمپانیهای بسیاری از آن استفاده میکنند.
شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت اس دیتا مراجعه کنید و با کارشناسان این مجموعه درباره داشبورد سایز بازار و نحوه استفاده از آن، مشورت نمایید.