کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 44 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/12/04
416



هوش تجاری یک دانش است که از تجزیه و تحلیل و بررسی داده‌ها و اطلاعات یک شرکت یا سازمان به دست می‌آید. امروزه استفاده از هوش تجاری در بسیاری از سازمان‌ها و کمپانی‌های مختلف دیده می‌شود و البته بهره‌گیری از این علم نوین مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت. هوش تجاری به وسیله داده‌ها و اطلاعات موجود یک سازمان می‌تواند درباره عملکرد بخش‌های مختلف یک شرکت و عوامل تاثیرگذار بر رشد و پیشرفت آن، اطلاعات بسیار ارزشمند و مهمی را در اختیار مدیران قرار دهد. مدیران با استفاده از اطلاعات به دست آمده می‌توانند تصمیم‌گیری‌های مناسبی در خصوص استراتژی‌های سازمان داشته باشند. هوش تجاری می‌تواند راهکارهایی را ارائه دهد که به وسیله آن‌ها شرایط یک سازمان بهبود یافته و از ضرر و زیان‌های احتمالی جلوگیری به عمل آورد. در این مقاله از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی  داشبوردهای مبتنی بر هوش تجاری بپردازیم و اطلاعات بسیار مهمی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین تا انتهای این مطلب با اس دیتا همراه باشید.

داشبوردهای مبتنی بر هوش تجاری:

داشبوردها یکی از ابزارهای هوش تجاری به شمار می‌آیند که به منظور تجسم، تجزیه و تحلیل داده‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ابزار قدرتمند وضعیت شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) یک سازمان و همچنین سایر معیارهای مهم تجاری یک سازمان یا کمپانی را در یک صفحه نمایش خواهد داد. به عبارتی دیگر داشبوردهای هوش تجاری عضوی جدا نشدنی از پلتفرم‌ها و نرم‌افزارهای هوش تجاری محسوب می‌شوند و به صورت گسترده برای ارائه اطلاعات تحلیلی به مدیران بخش‌های مختلف یک سازمان و همچنین کارمندان، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قابل ذکر است که داشبوردهای مبتنی بر هوش تجاری در برخی از اوقات به عنوان داشبوردهای تجاری و داشبوردهای داده نیز شناخته می‌شوند. این ابزار به صورت معمول شامل تجسم‌هایی از داده‌های مختلفی می‌باشند تا به مدیران و صاحبان کسب و کار، دیدگاهی مناسب ترکیبی از KPI ها یا شاخص‌های کلیدی عملکرد و نیز روش‌های مناسبی برای تصمیم‌گیری‌های عملیاتی و برنامه‌ریزی‌های استراتژیک ارائه دهند. داشبوردهای هوش تجاری به صورت معمول به کاربران کمک می‌کنند تا برای تجزیه و تحلیل مناسب به داده‌هایی که زیربنای آن‌ها نمودارها، گراف‌ها و چارت‌ها هستند دسترسی داشته باشند. ممکن است این سوال برای شما عزیزان به وجود بیاید که این داشبوردها توسط چه کسانی طراحی می‌شوند؟! برای پاسخ به این سوال باید اشاره داشت که در برخی از موارد، داشبوردها توسط اعضای یک تیم BI یا هوش تجاری طراحی خواهند شد و در برخی دیگر، توسط تحلیل گران تجاری ساخته می‌شوند. 

 

مزایای داشبوردهای مبتنی بر هوش تجاری:‌

همان‌گونه که اشاره شد، داشبوردهای هوش تجاری به عنوان یکی از ابزارهای حیاتی و مهم برای هر سازمان در نظر گرفته می‌شود تا به کمپانی‌ها در خصوص بینش‌های تجاری و رشد کمک شایانی نماید. این ابزار می‌تواند اطلاعات با ارزشی را از انبار داده‌ها به دست آورد. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که بیشتر سازمان‌ها و مجموعه‌ها از داده‌های بزرگ خود (که اغلب داده های ساختار یافته هستند) را در برنامه‌های هوش تجاری استفاده کرده و آن‌ها را با داده‌های بدون ساختار یافته و نیز نیمه ساختار یافته ترکیب خواهند کرد. داشبوردهای هوش تجاری که طراحی آن‌ها به درستی انجام گرفته است و به عبارت دیگر توسط متخصصان در این زمینه طراحی شده است، دارای مزایای بی شماری می‌باشد که در زیر به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:‌

 

 

سخن پایانی:‌

داشبوردهایی مبتنی بر هوش تجاری که توسط تیم حرفه‌ای اس دیتا طراحی شده و به بهره‌برداری رسیده است، توسط سازمان‌های بسیاری مورد استفاده قرار گرفته و درصد رضایت بالایی دارد. یکی از داشبورهای ویژه‌ اس دیتا، که به صورت رایگان در اختیار سازمان‌ها قرار داده شده است، داشبورد سایز یا اندازه بازار می‌باشد. این داشبورد می‌تواند محاسبات سایز بازار را با دقت بسیار بالا انجام داده و اطلاعات منحصر به فرد و کاملی در این خصوص به کاربران و مدیران یک سازمان عرضه کند. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت اس دیتا مراجعه کرده و درباره داشبوردهای طراحی شده توسط این تیم از جمله داشبورد اندازه بازار، با کارشناسان و متخصصان برتر این مجموعه مشورت نمایید. 

 




مقالات مرتبط


شرکت قیمت‌گذاری پیش بینی رشد بازار تا سال 2027 بررسی اندازه بازار محصولات دیجیتال نحوه قیمت‌گذاری محصول تولیدی استراتژی قیمت‌گذاری محصولات الگوهای قیمت‌گذاری محصولات قیمت‌گذاری لوازم خانگی قیمت‌گذاری محصولات لبنی تجزیه و تحلیل حجم بازار خدمات مالی گزارش بازار خرده فروشی آنلاین در ایران قیمت گذاری قطعات خودرو گزارش جامع اندازه بازار استارتاپ های فناوری گزارش رشد بازار لوازم آرایشی و بهداشتی ارزیابی اندازه بازار و رشد صنعت دارویی تحلیل بازار فروش کیبورد داده های تخصصی بازار روغن قیمت گذاری رقابتی تحلیل بازار جهانی برای محصولات مصرفی بیگ دیتا بازار فروش قطعات کامپیوتر دیتای تحلیلی بازار فروش ادکلن پرسود ترین بازار فروش شربت بهترین بازار فروش برای صادرات فیروزه محبوب ترین روغن موتور بهترین داده های بازار فروش فرش بهترین بازار خرید خودکار تحلیل بازار برای صادرات برنج بازارهای متقاضی پارچه بزرگترین بازار مصرف پلاستیک ایران خودرو بهترین بازار خرید قطعات یدکی دیتای بازارهای پرفروش ایران اندازه بازار صادرات محصولات کشاورزی بررسی بازار تولیدات صنعتی و تکنولوژی بهترین بازارهای خرید قطعات خودرو اندازه بازار استارتاپ های فناوری در ایران بازار فروش خودرو در ایران داده های تخصصی بازار قطعات خودرو رشد بازار لوازم آرایشی و بهداشتی پیش بینی فروش قهوه در بازار تخمین اندازه بازار خدمات مشاوره ای تحلیل بازار سرمایه گذاری در بخش انرژی بازار فروش آنلاین کالاهای الکترونیکی نقش روش STP در افزایش رقابت پذیری تحلیل استراتژی های بازار تحقیقات بازار برای بهبود درآمد ترندهای بازار ایران تحقیقات بازار B2B و B2C تحقیقات بازار لامپ و چراغ خودرو فرایند تحقیقات بازاریابی بهترین شرکت تحقیقات بازار تهران بهترین سایت تحلیل بازار تحلیل بازار به چه معناست؟ پلتفرم هوشمند تحلیل بازار نمونه گیری در تحقیقات بازار رفتار مصرف کننده در حوزه تحقیقات بازار تحلیل رقابتی در بازار بهترین ابزار های تحقیقات بازار بازاریابی ورزشی تحقیقات راهبردی بازار بازار مشتقه چیست؟ پرسشنامه تحقیقات بازار تحقیقات بازار در قزوین بازار سنجی چیست؟ تحقیق درباره اصفهان تحقیقات بازاریابی در تبریز تحقیق درباره بازاریابی و فروش اصول تحقیقات بازاریابی تحقیقات بازار در یک هفته تحقیقات بازار در کرج تحقیقات بازار در اصفهان تحقیقات بازار در مشهد تحقیقات بازاریابی در حوزه سیستم های اطلاعاتی تحقیقات بازاریابی در مارکتینگ بررسی تحقیقات بازار در عرصه تجارت الکترونیک تحقیقات بازار در حوزه صادرات تحقیقات بازار محصول چیست؟ مزایای تحقیقات بازاریابی انواع مدل تحقیقات بازار کلید موفقیت در مدیریت تحقیقات بازار تحقیقات بازار به چه معناست؟ گام‌ها و دستور العمل‌های تحقیقات بازار انواع روش‌های تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چگونه انجام می‌شود؟ فرم تحقیقات بازار چیست؟ انواع تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چیست؟ تحقیقات بازار برای شناخت مشتری دلایل اهمیت تحقیقات بازار بررسی و تحلیل بازار FMCG در ایران چگونه تحقیقات بازار را انجام دهیم؟ محاسبه هوشمند سایز بازار محاسبه هوشمند اندازه بازارها کاربردهای هوش تجاری در صنعت فرهنگی و هنری هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت مد و لباس تحلیل پیش‌بینانه و پیش‌بینی در علم داده استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار چگونه اندازه بازار خود را محاسبه کنیم؟ چگونه سهم بازار خود را افزایش دهیم؟ شرکت تحقیقات بازار نحوه محاسبه سهم بازار اندازه بازار شرکت‌های تولیدی اندازه بازار و مزایای اندازه‌گیری آن محاسبه اندازه بازار برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک اندازه‌گیری سایز بازار داشبورد اندازه بازار کاربرد kpi در دیجیتال مارکتینگ شاخص کلیدی عملکرد یا kpi چیست؟ هک رشد چیست؟ چرا باید از داشبورد مدیریتی استفاده کنیم؟ دیتا مارکتینگ (بازاریابی داده محور) چیست؟ تاثیر و نقش داشبوردهای مدیریتی در کسب و کارها سبک ورود به بازار انواع داشبوردهای تحقیقات بازار غربالگری در تحقیقات بازار داشبورد واریانس داشبورد مد داشبورد انحراف معیار برنامه ریزی برای افزایش سهم بازار سهم بازار چیست؟ داشبوردهای تحقیقات بازار استراتژی بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارها داشبورد محاسبه سایز بازار کاربردهای بازاریابی داده محور داشبورد سایز بازار چیست؟ داده‌نما در بازاریابی داشبورد مدیریتی محاسبه هوشمند اندازه بازار

داشبورد‌های مرتبط