کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 8 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/02/01
574


داشبوردهای تحقیقات بازار


تحقیقات بازار فرآیندی است که در طی آن می‌توان با جمع آوری داده یا اطلاعات به درک بیشتری از بازار، مشتریان و خریداران دست یافت. این فرآیند به اندازه‌ای مهم است که می‌تواند سود و زیان یک سازمان را تحت الشعاع خود قرار داده و باعث رشد و پیشرفت کمپانی‌ها شود. بنابراین بررسی و تحلیل آن از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد. در این راستا متخصصان و کارشناسان داشبوردهایی را طراحی کرده‌اند که بتوان به وسیله آن‌ها به درک بهتر و دقیق‌تری از بازار رسید. در این مقاله از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی داشبوردهای تحقیقات بازار بپردازیم و تعدادی از آن‌ها را که توسط تیم متخصص اس دیتا طراحی شده‌اند، معرفی نماییم. 

 

تحقیقات بازار چیست؟

 

تحقیقات بازار یکی از راهکارهای بسیار مناسب برای شناخت و درک بازار در یک صنعت خاص است و در واقع موفقیت و پیشرفت یک کسب و کار به آن وابسته می‌باشد. فرآیند تحقیات بازار شامل جزئیات خاص و مهمی است اما به صورت کلی به جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات در خصوص بازار یک صنعت، مشتریان بالقوه و بالفعل، محصولات و خدمات مشابه و رقبا است. این فرآیند به بررسی رفتار مشتریان نیز می‌پردازد و می‌تواند درک عمیقی از نیازهای آنان، سهم بازار و اندازه بازار را در اختیار مدیران یک سازمان یا مجموعه قرار دهد. تحقیقات بازار اهداف بزرگی را دنبال می‌کند و یکی از مهم‌ترین اهداف آن بررسی قابلیت‌ها و ویژگی‌های یک محصول یا خدمت در بازار هدف است. قابل ذکر است که بررسی بازار می‌تواند شرکت‌ها را از نیازهای مشتریان و رفتار آن‌ها آگاه سازد و بدین ترتیب سود و فروش آن‌ها را تضمین نماید.

 

 

داشبوردهای تحقیقات بازار:

پیش از آنکه به بررسی داشبوردهای تحقیقات بازار بپردازیم، در ابتدا باید تعریفی کلی از داشبوردها را بیان کنیم تا بتوانید دید جامع‌تری نسبت به این ابزارها داشته باشید. قابل ذکر می‌باشد که داشبوردها از جمله ابزارهای کسب و کار می‌باشند که مجموعه‌ای از شاخص‌های کلیدی عملکرد و دیگر دیتاها را در بر می‌گیرد و همچنین سایر اطلاعات لازم برای کسب و کار را شامل می‌شوند. این داشبوردها برای هر کسب و کاری می‌تواند مفید واقع شود و اطلاعات لازم را در اختیار کارکنان و مدیران یک سازمان یا مجموعه قرار دهد.

از جمله نکات بسیار مهمی که باید بدانید این است که شاخص‌های کلیدی عملکرد یا KPIها، به صورت کلی می‌توانند رشد و میزان موفقیت در هر کسب و کار نشان داده و سازمان مربوطه را در دستیابی به اهداف استراتژیک خود یاری نماید، به همین دلیل است که مورد توجه و بررسی قرار گرفته‌اند. قابل ذکر است که داشبوردها نمایش کلی از داده‌ها می‌باشند که به صورت سازمان یافته در اختیار درخواست کنندگان قرار داده می‌شود.

از جمله داشبورهایی که در زمینه تحقیقات بازار توسط تیم متخصص اس دیتا طراحی شده است، شامل موارد زیر می‌باشد:

این داشبورد می‌تواند سایز یا اندازه بازار را با دقت بسیار بالا محاسبه کند، از آنجایی که محاسبه سایز بازار برای برنامه های بازاریابی کسب و کار از اهمیت بسیاری برخوردار است، بنابراین متخصصان اس دیتا با طراحی داشبورد سایز بازار میزان مصرف و جمعیت بالقوه محصولات را بر اساس اطلاعات جمعیت و خانوار ایران در اختیار افراد قرار داده‌اند تا آن‌ها بتوانند اندازه بازار را به خوبی محاسبه کرده و آن را در استراتژی‌های بازاریابی و اهداف کسب و کار خود به کار ببرند. این داشبورد می‌تواند اندازه بازار را بر اساس مکان زندگی، جنسیت، سن و دهک درآمدی در اختیار درخواست کنندگان قرار دهد.

یکی دیگر از داشبوردهای تحقیقات بازار که توسط اس دیتا طراحی شده است، داشبورد جمعیت می‌باشد. از آنجایی که داشتن برآورد صحیح از جمعیت در انواع تحلیل‌ها و بررسی تحقیقات بازار ضروری است، بنابراین تیم اس دیتا با طراحی این داشبورد توانسته است اطلاعات جمعیت ایران را به تفکیک محل سکونت، جنسیت، سن و استان را در اختیار کارکنان و مدیران سازمان‌ها قرار دهد.

 

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره داشبوردهای تحقیقات بازار و همچنین انجام این فرآیند به وب سایت اس دیتا مراجعه کرده و با متخصصان مشورت نمایید.




برچسب‌ها:

اندازه بازار تحقیق بازار بازار سایز بازار

مقالات مرتبط


شرکت قیمت‌گذاری پیش بینی رشد بازار تا سال 2027 بررسی اندازه بازار محصولات دیجیتال نحوه قیمت‌گذاری محصول تولیدی استراتژی قیمت‌گذاری محصولات الگوهای قیمت‌گذاری محصولات قیمت‌گذاری لوازم خانگی قیمت‌گذاری محصولات لبنی تجزیه و تحلیل حجم بازار خدمات مالی گزارش بازار خرده فروشی آنلاین در ایران قیمت گذاری قطعات خودرو گزارش جامع اندازه بازار استارتاپ های فناوری گزارش رشد بازار لوازم آرایشی و بهداشتی ارزیابی اندازه بازار و رشد صنعت دارویی تحلیل بازار فروش کیبورد داده های تخصصی بازار روغن قیمت گذاری رقابتی تحلیل بازار جهانی برای محصولات مصرفی بیگ دیتا بازار فروش قطعات کامپیوتر دیتای تحلیلی بازار فروش ادکلن پرسود ترین بازار فروش شربت بهترین بازار فروش برای صادرات فیروزه محبوب ترین روغن موتور بهترین داده های بازار فروش فرش بهترین بازار خرید خودکار تحلیل بازار برای صادرات برنج بازارهای متقاضی پارچه بزرگترین بازار مصرف پلاستیک ایران خودرو بهترین بازار خرید قطعات یدکی دیتای بازارهای پرفروش ایران اندازه بازار صادرات محصولات کشاورزی بررسی بازار تولیدات صنعتی و تکنولوژی بهترین بازارهای خرید قطعات خودرو اندازه بازار استارتاپ های فناوری در ایران بازار فروش خودرو در ایران داده های تخصصی بازار قطعات خودرو رشد بازار لوازم آرایشی و بهداشتی پیش بینی فروش قهوه در بازار تخمین اندازه بازار خدمات مشاوره ای تحلیل بازار سرمایه گذاری در بخش انرژی بازار فروش آنلاین کالاهای الکترونیکی نقش روش STP در افزایش رقابت پذیری تحلیل استراتژی های بازار تحقیقات بازار برای بهبود درآمد ترندهای بازار ایران تحقیقات بازار B2B و B2C تحقیقات بازار لامپ و چراغ خودرو فرایند تحقیقات بازاریابی بهترین شرکت تحقیقات بازار تهران بهترین سایت تحلیل بازار تحلیل بازار به چه معناست؟ پلتفرم هوشمند تحلیل بازار نمونه گیری در تحقیقات بازار رفتار مصرف کننده در حوزه تحقیقات بازار تحلیل رقابتی در بازار بهترین ابزار های تحقیقات بازار بازاریابی ورزشی تحقیقات راهبردی بازار بازار مشتقه چیست؟ پرسشنامه تحقیقات بازار تحقیقات بازار در قزوین بازار سنجی چیست؟ تحقیق درباره اصفهان تحقیقات بازاریابی در تبریز تحقیق درباره بازاریابی و فروش اصول تحقیقات بازاریابی تحقیقات بازار در یک هفته تحقیقات بازار در کرج تحقیقات بازار در اصفهان تحقیقات بازار در مشهد تحقیقات بازاریابی در حوزه سیستم های اطلاعاتی تحقیقات بازاریابی در مارکتینگ بررسی تحقیقات بازار در عرصه تجارت الکترونیک تحقیقات بازار در حوزه صادرات تحقیقات بازار محصول چیست؟ مزایای تحقیقات بازاریابی انواع مدل تحقیقات بازار کلید موفقیت در مدیریت تحقیقات بازار تحقیقات بازار به چه معناست؟ گام‌ها و دستور العمل‌های تحقیقات بازار انواع روش‌های تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چگونه انجام می‌شود؟ فرم تحقیقات بازار چیست؟ انواع تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چیست؟ تحقیقات بازار برای شناخت مشتری دلایل اهمیت تحقیقات بازار بررسی و تحلیل بازار FMCG در ایران چگونه تحقیقات بازار را انجام دهیم؟ محاسبه هوشمند سایز بازار محاسبه هوشمند اندازه بازارها کاربردهای هوش تجاری در صنعت فرهنگی و هنری هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت مد و لباس تحلیل پیش‌بینانه و پیش‌بینی در علم داده استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار چگونه اندازه بازار خود را محاسبه کنیم؟ چگونه سهم بازار خود را افزایش دهیم؟ شرکت تحقیقات بازار نحوه محاسبه سهم بازار اندازه بازار شرکت‌های تولیدی اندازه بازار و مزایای اندازه‌گیری آن محاسبه اندازه بازار برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک اندازه‌گیری سایز بازار داشبورد اندازه بازار کاربرد kpi در دیجیتال مارکتینگ شاخص کلیدی عملکرد یا kpi چیست؟ هک رشد چیست؟ چرا باید از داشبورد مدیریتی استفاده کنیم؟ دیتا مارکتینگ (بازاریابی داده محور) چیست؟ تاثیر و نقش داشبوردهای مدیریتی در کسب و کارها انواع داشبوردهای تحقیقات بازار سبک ورود به بازار غربالگری در تحقیقات بازار داشبورد واریانس داشبورد مد داشبورد انحراف معیار برنامه ریزی برای افزایش سهم بازار سهم بازار چیست؟ استراتژی بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارها داشبورد محاسبه سایز بازار کاربردهای بازاریابی داده محور داده‌نما در بازاریابی داشبورد مدیریتی داشبورد سایز بازار چیست؟ داشبوردهای مبتنی بر هوش تجاری محاسبه هوشمند اندازه بازار

داشبورد‌های مرتبط