اغلب همه دوست دارند مطالب را مختصر و کوتاه مطالعه کنند. همین امر است که سرانه مطالعه کشور ما را نسبت به اکثر کشورها در سطح پایین قرار داده است. اما دادههای نمایشی و تصویری بهترین گزینه برای این افراد به حساب میآید. در دادههای تصویری اتلاف وقت به حداقل ممکن میرسد و مطلب کوتاه مفید منتقل میشود. اینکه داده تصویر یا دادهنماد چیست؟ و چه کاربردی در بازاریابی دارد؟ در ادامه این مقاله از وبسایت اسدیتا بررسی خواهیم کرد.
در ابتدا بهتر است با تعریف دادهنما آشنا شویم. دادهنما یا اینفوگرافیک همان اطلاعاتی است که در قالب گرافیک و تصویر به نمایش گذاشته میشود. در اکثر موارد برای بیان سریع و مختصر از یک محتوا که ممکن است حاوی متنی طولانی باشد از دادهنما استفاده میشود. بسیاری از مردم که حافظه دیداری خوبی دارند به این سبک از ارائه مطلب مشتاقتر هستند. با سیل مقالاتی که روزانه تولید میشود پیدا کردن محتوای کاربردی و کوتاه سخت شده است همین موضوع اهمیت دادهنماها را بیشتر میکند. در این بین بازاریابان قصد دارند با به تصویر کشیدن اطلاعات و محتوا های طولانی مسیر را برای مخاطبان سادهتر کنند. برای این امر بهترین راهکار استفاده از اینفوگرافیک است. امروز در فضای مجازی اینفوگرافیک بیشتر به چشم میخورد. بهره گیری از اینفوگرافیک ها در شبکههای اجتماعی یک استراتژی قوی برای بازاریابها میباشد.
در ابتدا باید ایده سازی کنید سپس برای ایده خود قالب و طرح ایجاد کنید. از افکتهایی استفاده کنید که مخاطب را جذب میکند در نهایت اطلاعات جامع و مفید را ارائه دهید.
همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم کوتاه کردن محتوای بلند بالا مهمترین کاربرد اینفوگرافیکها است.
اما دلیل استفاده اینفوگرافیک برای بازاریابان:
۱. محتوای مختصر بیشتر جلب توجه میکند.
مخاطبان به خاطر مشغلههای روزمره به دنبال محتوای کوتاه هستند.
۲. تصاویر بیشتر تاثیر گذار است.
در اغلب اپلیکیشنهای مجازی اساس اشتراک گذاری بر پایه تصویر است.
۳. حافظه دیداری قویتر است.
چیزی نزدیک به ۸۳ درصد مردم با تصاویر یادگیری بیشتری خواهند داشت.
۴. کمک اینفوگرافیک به سئوی سایت
در وبسایتها از تصاویر با ایجاد لینک به برگ منبع میتوان سئو وبسایت را بهبود داد.
۵. استفاده از برندینگ
ترغیب شدن مخاطب به خرید از محتوای تصویری را که ارائه کردهاید.
با ارائه محتوای تصویری توسط بازاریابان مجازی به طور غیرمستقیم میتوانید محصولات و خدمات خود را به مخاطبان معرفی کنید.