سبا راسخ نیا

مطالعه این مقاله حدود 12 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1403/02/22
619



افزایش محبوبیت شکلات به عنوان یک تنقلات لذیذ و سلامت بخش موجب شده است که آمار واردات و صادرات شکلات و پودرکاکائو در ایران طی سال های اخیر رو به افزایش باشد . صنعت شکلات و پودر کاکائو در ایران، همچون بسیاری دیگر از کشورها، یکی از بخش‌های جذاب و پویای صنعت غذایی به شمار می‌رود. این ماده ی پرطرفدار وانرژی زا،درایران قدمت زیادی نداردوبا تاسیس اولین کارخانه ی تولیدی شکلات سال 1324 در شهر تبریز توانست اولین فراورده ی خود برای بچه ها که فقط آب نبات و تافی بود دردل بازار جای باز کند و با گذشت زمان و تولید شکلات فعالیت خود را گسترش دهد. به شکل کلی شرکت اس دیتا به طور تخصصی سایز بازار واردات و صادرات شکلات را در اختیار شما قرار می دهد.

موارد مصرف شکلات و پودرکاکائو در ایران

بازار شکلات در ایران تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند تغییر سبک زندگی،وتغییر فرهنگ نوع مصرف ، افزایش درآمد خانوارها و گرایش به مصرف محصولات لوکس‌تر و باکیفیت‌تر قرار دارد.در حال حاضر سرانه مصرف سالانه ایران یک پنجم کل جهان است. همچنین با ورود برندهای خارجی و توسعه تولیدکنندگان داخلی، وجود مناسب های مختلف در فرهنگ ما، تنوع شکلات‌ها در بازار ایران افزایش داده است. این تنوع باعث جذب مشتریان بیشتری شده و استفاده از شکلات را در بین عموم مردم گسترش داده است. همچنین کاربرد پودر کاکائو در صنایع غذایی رشد چشمگیری داشته است و واردات آن از کشورهای استوایی مانند آفریقا صورت می گیرد. به هر حال مصارف بالای این محصولات ، توجه شرکت های وابسته این بازار را به موضوع بازار سنجی در این حوزه جلب کرده است و باعث رونق و شیرین کامی این بازار در ایران شده است. توصیه می‌شود برای آگاهی از آمار دقیق در هر زمینه ای از تولید ، مصرف ، تجارت .....به گزارش‌های آماری از منبع معتبر اس دیتا مراجعه کنید.

 

 تولید شکلات در ایران

ایران، به عنوان یکی از کشورهای خاورمیانه‌ای که در چند دهه اخیر بر توسعه صنایع مختلف تأکید داشته، در صنعت تولید شکلات نیز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. این کشور با بهره‌گیری از مواد اولیه با کیفیت و تکنولوژی‌های به‌روز، توانسته است جایگاه خود را در بازارهای داخلی و بین‌المللی تثبیت کند. شهر تبریز  یکی از قطب های اصلی تولید شکلات در ایران است ومحصولات آن به کشور های زیادی صادر می شود.  صنعت شکلات و پودر کاکائو از دهه ی هفتاد وارد مرحله ی جدیدی شد که منجر به پیشرفت در تولید و استفاده از صنایع وابزار آلات پیشرفته ای شد وتوانست جایی دربازار ، برای رقابت با بسیاری از کشورهای دنیا باز کند . تولید شکلات در ایران، شامل تهیه و فرآوری دانه‌های کاکائو، ترکیب آن‌ها با موادی نظیر شکر، شیر و افزودنی‌های دیگر می‌باشد. برخی از تولیدکنندگان ایرانی در تلاشند تا با استفاده از دانه‌های کاکائوی وارداتی و همچنین افزودنی‌های محلی مانند پسته، زعفران و عسل، محصولاتی متمایز و مطابق با ذائقه مصرف‌کنندگان ایرانی و خاورمیانه‌ای تولید کنندولی درعین حال عواملی در تولید روزافزون این خوراکی لذیذ دخیل است که عبارتند از:

 

دسترسی به مواد اولیه با کیفیت

برای تولید شکلات با کیفیت بالا، نیاز به دسترسی به دانه‌های کاکائو و دیگر مواد اولیه باکیفیت مانند شکر، شیر و افزودنی‌های طبیعی می‌باشد. تأمین مستقیم این مواد از منابع داخلی یا واردات مطمئن می‌تواند به افزایش کیفیت و تولید کمک کند.

 

تکنولوژی و دانش فنی

به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در فرآیند تولید شکلات، مانند ماشین‌آلات پیشرفته برای پردازش کاکائو و تکنیک‌های نوین در ترکیب مواد، می‌تواند به بهبود کیفیت و افزایش تولید منجر شود.

 

تقاضای داخلی و بازاریابی

 افزایش آگاهی و تقاضای مصرف‌کنندگان داخلی نسبت به شکلات‌های با کیفیت و نوآورانه می‌تواند تولیدکنندگان را تشویق به افزایش تولید کند. استفاده از روش‌های بازاریابی مؤثر برای جذب مشتریان جدید نیز می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

 

پشتیبانی دولتی و سیاست‌گذاری‌ها

حمایت‌های دولتی مانند اعطای وام‌های کم‌بهره، معافیت‌های مالیاتی برای صنایع غذایی و ارائه یارانه‌ها برای واردات مواد اولیه می‌تواند به رشد صنعت شکلات کمک کند. علاوه بر این، تسهیل در قوانین صادرات می‌تواند بازارهای جدیدی را برای تولیدکنندگان ایرانی باز کند.

آمار واردات و صادرات شکلات و پودر کاکائو درایران - واردات

 

آمار واردات شکلات وپودر کاکائو 

واردات انواع شکلات وپودر کاکائو به ایران ، با توجه به برند وقیمت متفاوت است.تاجران و بازرگانانی که درزمینه واردات شکلات فعالیت دارند با درنظر گرفتن پتانسیل ذائقه وسلیقه ی مصرف کنندگان این کالا را وارد کشور می کنند . این شکلات‌ها اغلب حاوی طعم‌ها و کیفیت‌هایی هستند که در محصولات داخلی کمتر یافت می‌شود. همچنین، حضور برندهای بین‌المللی در بازار شکلات درایران می‌تواند استانداردهای تولید داخلی را بهبود بخشیده و به ارتقاء صنعت شکلات‌سازی کمک کند.  

ارائه آماری دقیق و به روز واردات شکلات به ایران ، توسط تیم اس دیتا از سال 1371 - 1400 صورت گرفته، و اعلام کرده بیشترین واردات، درسال 1396 به میزان 33/858/000 کیلوگرم، معادل 33/858 تن، به بازار افزوده شده است.


 

 

اطلاعات داشبورد محصولات غذایی

 
  • تهیه شده در سال : 1403
  • جمع آوری داده ها : از سال 1371 الی 1400
  • پیاده سازی توسط : تیم اس دیتا
 

برای مشاهده آمار واردات شکلات و پودر کاکائو در ایران روی لینک زیر کلیک کنید:

مشاهده داشبورد

 

 

 

آمار صادرات شکلات و پودر کاکائو 

توسعه ی صادرات شکلات از ایران ، با توجه به کیفیت های بالا و برجسته ی شکلات های خارجی کار آسانی نیست و توجه تولیدکنندگان ایرانی را برای رقابت دراین بازار شیرین و خوشمزه برای تولید  شکلات با استاندارد های بالا وطعم وبوی خاص درتهیه این محصول جلب کرده است . تولیدکنندگان ایرانی با تکیه بر استفاده از مواد اولیه با کیفیت و ادغام فرهنگ غنی ایرانی در محصولات خود، مانند شکلات‌هایی با طعم‌های پسته، زعفران و گلاب، موفق به جلب توجه بازارهای خارجی شده‌اند. علاوه بر آمار واردات که در بالا ذکر شد، حداکثرترین میزان صادرات شکلات و پودر کاکائو در سال 1395به وزن 27/390/000 کیلوگرم معادل 27/390 تن بوده است.  


 

 

اطلاعات داشبورد محصولات غذایی

 
  • تهیه شده در سال : 1403
  • جمع آوری داده ها : از سال 1371 الی 1400
  • پیاده سازی توسط : تیم اس دیتا
 

برای مشاهده آمار صادرات شکلات و پودر کاکائو در ایران روی لینک زیر کلیک کنید:

مشاهده داشبورد

 

 

 

دسترسی به دنیای عظیمی از داده ها با اس دیتا

اگر به دنبال داده‌های دقیق‌تر و جامع‌تری از آمار واردات و صادرات شکلات و پودر کاکائو در ایران، هستید  تیم اس دیتا در خدمت شما است تا با ارائه داده‌های به‌روز و دقیق، به شما در دستیابی به اهداف کسب‌وکارتان کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و برقراری همکاری، لطفا با ما تماس بگیرید. ما مشتاقانه منتظر فرصت‌های همکاری با شما هستیم.




مقالات مرتبط


آمار واردات و صادرات غذای کودکان در ایران آمار واردات و صادرات پنیر در ایران آمار واردات و صادرات غلات در ایران آمار واردات و صادرات تخم پرندگان (مرغ، شترمرغ و...) در ایران آمار واردات و صادرات غذای حیوانات در ایران آمار واردات و صادرات گوشت قرمز در ایران آمار واردات و صادرات قند و شکر در ایران آمار واردات و صادرات چای سیاه در ایران آمار واردات و صادرات نان های قندی و شیرینی جات در ایران آمار واردات و صادرات گندم در ایران آمار صادرات و واردات ماهی در ایران آمار صادرات و واردات میوه در ایران آمار وادرات و صادرات محصولات آردی و پودری (غلات و سبزیجات) در ایران آمار واردات و صادرات چای سبز در ایران آمار واردات و صادرات آدامس در ایران آمار واردات و صادرات عسل (طبیعی و مصنوعی) در ایران آمار واردات و صادرات بستنی در ایران آمار واردات و صادرات ژل رویال، موم زنبور عسل و سایر حشرات آمار واردات و صادرات مربا، مارمالاد و ژله درایران آمار واردات و صادرات زعفران در ایران آمار واردات و صادرات برنج درایران تحلیل سرانه مصرف ماکارونی در ایران تحلیل و بررسی سرانه مصرف تخم مرغ در ایران تحلیل سرانه مصرف گوشت در ایران هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت فرآوری و تولید مواد غذایی کاربردهای هوش تجاری در صنعت مواد غذایی و بستنی افزایش قیمت ماکارونی تحقیقات بازار مواد غذایی

داشبورد‌های مرتبط


توليد داخلی برحسب قیمتهای سال 1395 بخش جا و غذا توليد ناخالص داخلی بخش مربوط به تامین غذا آمار صادرات روغن غیر خوراکی در ایران آمار صادرات غذای کودکان در ایران آمار صادرات پنیر در ایران آمار صادرات غلات در ایران آمار صادرات گوشت قرمز در ایران آمار واردات میوه در ایران آمار واردات ماهی در ایران آمار واردات سبزیجات در ایران آمار واردات ادویه جات در ایران آمار واردات روغن خوراکی در ایران آمار واردات فرآورده های غذایی در ایران آمار واردات تخم پرندگان (مرغ ، شترمرغ و ... ) در ایران آمار واردات غذای کودکان در ایران آمار واردات پنیر در ایران آمار واردات غلات در ایران آمار واردات گوشت قرمز در ایران آمار واردات غذای حیوانات در ایران آمار واردات گندم در ایران آمار واردات چای سیاه در ایران آمار واردات نان‌های قندی و شیرینی جات در ایران آمار واردات قند و شکر در ایران آمار واردات زعفران در ایران آمار واردات برنج در ایران آمار واردات خشکبار در ایران آمار واردات شیر، خامه و دوغ در ایران آمار واردات پاستا و ماکارونی در ایران آمار واردات مربا، مارمالاد و ژله در ایران آمار واردات ژله رویال وموم زنبور عسل در ایران آمار واردات عسل (طبیعی و مصنوعی) در ایران آمار واردات آدامس در ایران آمار واردات چای سبز در ایران آمار واردات محصولات آردی و پودری در ایران آمار واردات مکمل غذایی و دارویی در ایران آمار واردات قهوه در ایران آمار واردات پفک در ایران آمار صادرات گندم در ایران آمار صادرات بستنی در ایران آمار صادرات چای سیاه در ایران آمار صادرات نان‌های قندی و شیرینی جات در ایران آمار صادرات قند و شکر در ایران آمار صادرات زعفران در ایران آمار صادرات برنج در ایران آمار صادرات خشکبار در ایران آمار صادرات شیر، خامه و دوغ در ایران آمار صادرات پاستا و ماکارونی در ایران آمار صادرات مربا، مارمالاد و ژله در ایران آمار صادرات ژله رویال و موم زنبور عسل و سایر حشرات در ایران آمار صادرات عسل (طبیعی و مصنوعی) در ایران آمار صادرات آدامس در ایران آمار صادرات چای سبز در ایران آمار صادرات محصولات آردی و پودری در ایران آمار صادرات مکمل غذایی و دارویی در ایران آمار صادرات قهوه در ایران آمار صادرات پفک در ایران آمار واردات شکلات کاکائویی و پودر کاکائو در ایران