با پیشرفت تکنولوژی و فناوری و گسترش اینترنت در سرتاسر دنیا، بسیاری از افراد کسب و کار خود در فضای مجازی وارد کردهاند و فروش آنها از این طریق افزایش یافته است. فروش اینترنتی میتواند مزایای فراوانی را به همراه داشته باشد و با توجه به زندگی پر مشغله افراد و کمبود وقت آنها برای خرید حضوری، داشتن یک فروشگاه اینترنتی میتواند نیاز مردم جامعه را بر طرف کرده و همچنین فروش شما از کالاها و خدمات مختلفی که عرضه میکنید را افزایش دهد. در این مقاله از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی آمار فروش اینترنتی بپردازیم و اطلاعات مهمی را در این باره در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بدین ترتیب اگر قصد راه اندازی و توسعه فروشگاه اینترنتی خود را دارید، با دید بهتر به این مهم بپردازید. با اس دیتا همراه باشید.
برخورداری از یک وب سایت یا صفحات فروشگاهی در فضای مجازی و اپلیکیشنهای مختلف میتواند به عنوان یک فروشگاه مجازی برای کسب و کار شما بسیار ضروری باشد. در واقع از زمانی که تکنولوژی و اینترنت گسترش یافت، زندگی انسانها نیز تغییر کرد و حتی نوع کسب و کارها نیز دست خوش تغییرات فراوانی شد. در طی سالهای اخیر فروشگاههای اینترنتی مختلفی در کشور به وجود آمده است که البته با استقبال بسیار مردم مواجه شده و افراد برای خرید به آنها مراجعه میکنند. حتی بسیاری از مردم برای اطلاع از قیمت یک محصول یا یک قیمت به وب سایتها و اپلیکیشنهای خاص مراجعه میکنند!
شما نیز میتوانید با کمک متخصصان در این زمینه، اقدام به ساخت فروشگاه اینترنتی نموده و از این طریق با صرف هزینه نسبتا اندک محصولات خود را به فروش رسانده و کسب درآمد نمایید. البته لازم به ذکر است که شما در فضای مجازی قاعدتا بی رقیب نخواهید ماند و رقبای بسیاری وجود دارد که میتواند سهم بازار بیشتری را از آن خود کند، بنابراین مسائل مدیریتی و بازاریابی نیز در فروشگاههای اینترنتی مانند فروشگاههای عادی از اهمیت بالایی برخوردار میباشد. یکی از مهمترین موضوعاتی که حتی با داشتن فروشگاه اینترنتی باید به آن توجه بسیاری داشته باشید، بحث قیمت گذاری محصولات و خدمات است که این مهم نیز باید توسط متخصصان انجام شود.
ساخت وب سایتهای فروشگاهی یکی از آسانترین و نوینترین راهکارها برای افزایش فروش یک محصول یا خدمت است، اما طراحی وب سایت و ارتقا آن و شناخته شدن وب سایت شما به موارد خاصی وابسته است، علاوه بر آن مدیریت وب سایت نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که تمامی آنها باید توسط متخصصان حرفهای در این زمینه انجام شود تا بتوانید حجم فروش بالایی را از طریق فروشگاه اینترنتی به دست آورید.
قبل از آن که به بررسی آمار فروش اینترنتی در ایران بپردازیم، باید اشاره نماییم که بر اساس آخرین گزارشات و آمار، در ایران بیشتر از 73 میلیون نفر کاربر اینترنت هستند، و از این نظر کشورمان ایران در جایگاه پانزدهم در دنیا قرار میگیرد. بعلاوه بر اساس آمارهایی که به دست آمده، ۷ میلیون کاربر جدید به شبکههای اجتماعی در طی دو سال اخیر اضافه شده است و تعداد کاربران ایرانی شبکههای اجتماعی به 47 میلیون نفر رسیده است که در واقع این عدد بیانگر آن است که ۵۷ درصد از مردم ایران از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند. با توجه به این آمار میتوانیم به این نتیجه برسیم که ساخت یک وب سایت فروشگاهی میتواند برای کسب و کارهای مختلف بسیار پر سود و پرفایده باشد.
باید اشاره شود که بر اساس آمارها، بیش از 4 درصد کل تراکنشهای بانکی در کشور مربوط به خریدهای اینترنتی از طریق درگاههای اینترنتی بانکی میباشد که این مقدار طی دو سال گذشته (در سال ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹) با رشد چشمگیری مواجه شده است. با ورود کرونا به کشور و آغاز همهگیری جهانی، بسیاری از مردم جهان نیازهای روزمره خود را از طریق وب سایتهای فروشگاهای تهیه کردهاند و فرهنگ خرید از فروشگاههای اینترنتی در میان مردم باب شده است. بر اساس آمارهای به دست آمده از خبرگذاری ایرنا در این زمینه، میتوان اذعان داشت که:
حجم اسمی گردش مالی تجارت الکترونیکی در سال ۹۸ حدود ۴۲۳ هزار میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال ۹۷، رشد ۱۰۳ درصدی داشت و این مقدار معادل ۱۷ درصد از تولید ناخالص کشور به حساب میآید.
در واقع این آمار گزارش شده نشان دهنده رشد کسبوکارهای اینترنتی میباشد. بعلاوه پس از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ در ایران، تراکنشهای اینترنتی رشد چشمگیری را رقم زدند و در بازه زمانی اسفند تا اردیبهشت ماه تعداد تراکنشهای خرید اینترنتی نسبت به مدت مشابه در سال قبل با افزایش ۲۹ درصدی مواجه شد.
بررسی آمار فروش اینترنتی در ۶ ماهه نخست سالهای ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به شرح زیر خواهد بود:
مبلغ تراکنش ها در ماه فروردین با رشد ۲۲۷ درصدی مواجه شد و از ۱۲ هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان در سال ۹۸ به بیش از ۳۹ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده است
مبلغ تراکنشها در اردیبهشت ماه با رشد ۳۲۷ درصدی روبهرو شد و از ۱۸ هزار و ۵۹۶ میلیارد تومان، به ۷۹ هزار و ۴۷۸ میلیارد تومان رسید.
در خرداد ماه مبلغ تراکنش های اینترنتی رشد ۲۰۴ درصدی را داشته است و از ۱۹ هزار و ۳۰۶ میلیارد تومان در سال گذشته به بیش از ۵۸ هزار و ۶۸۹ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسید.
در تیرماه شاهد رشد ۴۰۰ درصدی در مبلغ تراکنش های اینترنتی بودیم که از ۲۱ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان در سال ۹۸ به بیش ۱۰۷ هزار و ۴۷۱ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ رسید.
در مردادماه، رشد ۳۲۱ درصدی مبلغ تراکنش های اینترنتی را داشتیم که ۲۱ هزار و ۶۳۸ میلیارد تومان در سال ۹۸ را به بیش از ۹۱ هزار و ۱۹۱ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ ثبت شد.
در شهریور ماه با رشدی ۲۰۳ درصدی از ۲۳ هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان به ۷۰ هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان رسید.
با توجه به آمار و ارقام ذکر شده در بالا، به این نتیجه خواهیم رسید که فروش اینترنتی در ایران و در جهان رو به رشد است. بهگونهای که در سالهای پیش رو این مقدار بیشتر و بیشتر خواهد شد. بنابراین اینترنت یک بستر مناسب برای کسب و کارهای مختلف میباشد و افراد میتوانند با ساخت یک وب سایت فروشگاهی و تحقیقات بازار در زمینه محصولات و خدماتی که ارائه میدهند، رشد فروش بسیاری را از آن خود نمایند.
شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت اس دیتا مراجعه کرده و با متخصصان درباره ساخت وب سایتهای فروشگاهی مشورت نمایید.