تجزیه و تحلیل بازاریابی میتواند توسط سازمان و برند شما به منظور ارزیابی کمپینهای بازاریابی و بازگشت سرمایه مورد استفاده قرارگیرد. تلاشهای بازاریابی مانند مطالعات جمعیتشناختی، تجزیه و تحلیل مشترک، تقسیمبندی مشتری و سایر فعالیتها، حجم وسیعی از اطلاعات را به وجود میآورد که بازاریابان میتوانند از آنها برای بهینهسازی استراتژی بازاریابی بهره ببرند.
تحلیل رفتار مشتریان یا آنالیز مشتریان (Customer Analytics)، فرایند مطالعه دادههای جمعآوری شده از بخشهای مختلف سازمان شما یا وب سایتتان، بهمنظور ارزیابی، درک و تفسیر رفتار مشتری در مراحل مختلف سفر مشتری است. تجزیه و تحلیل دادهها در این خصوص منجر به تصمیمگیری آگاهانه میشود. تحلیل داده مشتریان به شناسایی خواستهها، الگوهای رفتاری، ناهنجاریها و خلاهای سازمان کمک شایانی میکند.