فیلم و سرگرمی آنلاین

در این بخش آمار، اطلاعات و داده‌های بازار مربوط به ویدئو و سرگرمی آنلاین ارائه می‌شود. این اطلاعات شامل فعالیت‌های آنلاین، مدت‌زمان استفاده از ویدیوی آنلاین و نیز آمار جمعیتی و میزان دسترسی اینترنت در هر کشور است.

بر اساس مطالعات اخیر، بازدید از ویدئو آنلاین حدود ۹۰ % نرخ نفوذ کاربران اینترنت در بین تمام دستگاه­‌ها را دارد. بررسی داده‌های اخیر نشان می­‌دهد که بین تمامی کاربران آنلاین در آمریکا بیش از ۱۸۰ میلیون بیننده ویدئوهای دیجیتال میزان نرخ نفوذ تقریباً ۷۵ % می‌باشد. به‌علاوه،  ظهور اینترنت همراه و دستگاه‌های همراه نیز به افزایش مصرف محتوای تلفن همراه افزوده است. در سال ۲۰۱۳، بیش از ۷۴ میلیون کاربر تلفن همراه در آمریکا به محتوای ویدئو از طریق دستگاه تلفن همراه خود دسترسی داشتند. در حال حاضر  بخش عمده­ای از درآمدهای ویدئویی همراه از طریق اشتراک تولید می‌شوند و پس‌ازآن عمده درآمدزایی از طریق تبلیغات صورت می‌گیرد. در حال حاضر درآمد اشتراک ویدیوی تلفن همراه در آمریکا از ۱ میلیارد دلار آمریکا فراتر رفته است. رایج‌ترین نوع محتوای ویدئویی دیجیتال، شامل ژانر کمدی، یادگیری، آموزشی و موسیقی است.

در حال حاضر، گوگل یوتیوب یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های ویدئویی آنلاین در سراسر جهان محسوب می­‌شود. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که یک‌چهارم مصرف محتوای یوتیوب از طریق دستگاه‌های همراه صورت‌ می‌گیرد. در آمریکا، دسترسی ویدئوی همراه فعال در یوتیوب حدود ۳۳ % است. کانال‌های محبوب یوتیوب شامل کمدی، کانال­های شخصیت­‌های وبلاگ نویس و موسیقی هستند.

تماشای ویدئوی آنلاین نه‌تنها در رایانه‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه رایج است، بلکه مصرف­کنندگان ویدیو آنلاین هم‌اکنون نیز ویدیوهای موردتقاضا خود را در کنسول‌ها، تلویزیون‌های هوشمند و در خانه خود تماشا می‌کنند. امروزه نت فلیکس، پیشرو بازار آمریکا درزمینه ویدئوهای موردتقاضای کاربران دارای بیش از ۳۳ میلیون مشترک در پلتفرم­های پخش جاری است، که بیشتر آن‌ها ترجیح می‌دهند به این خدمات از طریق کامپیوتر یا تلویزیون‌های هوشمند دسترسی داشته باشند. همچنین در حال حاضر کامپیوترهای متصل به تلویزیون نیز به‌سرعت از محبوبیت بالایی برخوردار می‌شوند.

همچنین سرگرمی­‌های آنلاین و دیجیتال شامل رسانه‌های جاری از قبیل پخش موسیقی و فایل­های صوتی است. درحالی‌که آی­تیونز، گوگل‌­پلی و آمازون، به‌عنوان فروشگاه‌های آنلاین محتوای دیجیتال شناخته می‌شوند، کاربران با استفاده از این پلتفرم­‌ها موسیقی موردنظر خود را در تلفن همراه خود دانلود می‌کنند. امروزه محبوبیت خدمات جاری مانند پاندورا و اسپاتیفای نیز رو به افزایش است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته در بازار اخیر، پاندورا محبوب‌ترین اپلیکیشن فایل­‌های صوتی در آمریکا است که بیش از ۵۰ % از دارندگان گوشی‌های هوشمند از خدمات آن استفاده می‌کنند. اکثر خدمات پخش موسیقی جاری دارای تبلیغات و رایگان هستند، درحالی‌که خدمات ویژه برای مشترکین کاملاً بدون تبلیغات و باکیفیت صدای بهتری هستند و امکان دسترسی به موارد متنوع‌تری را ارائه می‌دهند.