دسترسی و ترافیک اینترنت

در این بخش آمار، اطلاعات و داده‌های بازار مربوط به دسترسی و ترافیک اینترنت ارائه می‌شود. این اطلاعات شامل آمار سهام بازار وب­‌سایت­ها، بازدیدها، نرخ نفوذ و همچنین پیش‌بینی‌های حجم ترافیک می‌باشد.

طبق داده‌های اخیر، ترافیک IP مصرفی جهانی در سال ۲۰۱۲ به ۳۵.۰۵ اگزابایت در هرماه رسید. به‌طورکلی محبوبیت ویژگی‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌های تلفن همراه اغلب ازلحاظ دسترسی کاربران و یا ترافیک اینترنت اندازه‌گیری می‌شود. انواع رایج وب‌سایت‌ معمولاً شامل صفحات پورتال، موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های تجارت الکترونیک و نیز صفحات محتوای دیجیتال ازجمله رسانه‌های جاری می‌شوند.

در ایالات‌متحده، محبوب­‌ترین ویژگی‌های اینترنتی چند سکویی به‌طور ماهانه بیش از ۱۷۰ میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می­‌کنند. بسیاری از وب‌سایت‌های معروف نیز به‌طور گسترده در خارج از ایالات‌متحده آمریکا استفاده می‌شوند، به‌عنوان‌مثال وب­سایت خرده‌فروش آنلاین آمازون، که به‌طور مکرر رتبه بالاتری را نسبت به سایر رقبا در بازار اروپا به خود اختصاص می­‌دهد. به همین ترتیب، گوگل، غول جستجو و ارائه­‌دهنده خدمات آنلاین، معروف­‌ترین وب‌سایت مورداستفاده کاربران می­‌باشد. همچنین در سال ۲۰۱۳، بیش از نیمی از کاربران اینترنت جهان دارای دسترسی به شبکه اجتماعی به‌طور گسترده در تمام مناطق جهانی از فیس‌بوک استفاده می‌کردند.

انتظار می‌رود که گسترش روزافزون استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت و همچنین افزایش مصرف رسانه‌های همراه موجب افزایش ۱۰ برابری ترافیک جهانی داده­‌های تلفن همراه تا سال ۲۰۱۷ گردد، به‌طوری‌که حجم ترافیک همراه از ۱۱.۲ اگزابایت در هرماه تجاوز نماید. بر اساس گزارش آمار صنایع، محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های تلفن همراه بر اساس نفوذ پایه کاربر جهانی عبارت‌اند از گوگل مپ، اپلیکیشن تلفن همراه فیس‌بوک و یوتیوب.