SDATA

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیکاین صفحه اطلاعات، آمار و واقعیت‌های موجود درباره بازار را ارائه می‌کند. این اطلاعات شامل حجم و ارزش معاملات تجارت الکترونیک B2C، B2B و همچنین ارقام مربوط به تجارت الکترونیک در بخش خصوصی و اطلاعات تجارت الکترونیک کشور است. گسترش جهانی اینترنت به طور قابل توجهی در تحول تجارت و معاملات تجاری تاثیرگذار بوده است.

E-commerce یا تجارت الکترونیک به معنای خرید و (یا) فروش محصولات از طریق اینترنت است و معمولا با خرید آنلاین همراه است. سیستم تجارت الکترونیک برای اطمینان از درستی عملکرد سایت‌های فروشگاه آنلاین، معاملات پولی و ارائه و عرضه محصولات، به طور منظم از فناوری‌های روز استفاده می‌کند.

آمارهای مربوط به این صنعت حاکی از سرعت زیاد توسعه این صنعت است، بطوری‌که فروش جهانی تجارت الکترونیک B2C در سال ۲۰۱۳ به درآمدی بیش از ۲/۱ تریلیون دلار رسید.

این صنعت انواع مختلفی دارد، متداول‌ترین آن‌ها بازاریابی B2B ( کسب و کار به کسب و کار)، B2C (کسب و کار به مشتری) و C2C (مشتری به مشتری) است. علاوه بر این، تجارت با استفاده از تلفن همراه به شکل خرید و فروش کالاها و ارائه محتوا از طریق دستگاه‌های تلفن همراه مانند تلفن‌های هوشمند نیز در حال افزایش است.

رشد و پیشرفت تجارت الکترونیکی

آمارهای کنونی تجارت الکترونیک نشان می‌دهند که ۴۰ درصد کاربران اینترنت سراسر جهان محصولات یا کالاهای مورد نیازشان را از طریق دسکتاپ، موبایل، تبلت یا سایر دستگاه‌های آنلاین خریداری می‌کنند. این مقدار به بیش از ۱ میلیارد خرید آنلاین می‌رسد و بطور مداوم درحال رشد است.

بر اساس اطلاعات بازار پرطرفدار تجارت الکترونیک، آمازون که در ایالات متحده تاسیس شده است، یکی از پلتفرم‌های پیشرو تجارت الکترونیک در جهان است. رقبای آسیایی مانند راکوتن یا علی‌بابا نیز بطور مداوم سهم خود را در بازار تجارت B2C گسترش می‌دهند. وب‌سایت حراج آنلاین eBay محبوب‌ترین نمونه از تجارت الکترونیک C2C است. که یک پلتفرم برای فروش کالاها به بازرگانان فراهم می‌کند.

یکی دیگر از روندهای هیجان‌انگیز در آمارهای تجارت الکترونیک، رشد و پیشرفت تجارت با استفاده از تلفن همراه است، که با توجه به محبوبیت و استفاده گسترده از گوشی های هوشمند و افزایش استفاده از تبلت‌ها، دیده می‌شود. در سال ۲۰۱۳، درآمد تجارت تلفن همراه در ایالات متحده به بیش از ۳۸ میلیارد دلار آمریکا رسید. این نوع تجارت الکترونیک شامل رسانه‌های همراه، خدمات خرده‌فروشی، خریدهای مسافرتی و خدمات مختلف دیگر می‌باشد.

پرداخت‌ دیجیتال

پرداخت‌های دیجیتال نیز ارتباط نزدیکی با این صنعت دارند. روش‌های پرداخت جایگزین مانند کیف پول دیجیتال یا پرداخت آنلاین، نرخ پرداخت و سرعت رشد آن را در چند سال گذشته افزایش داده‌اند. پی پال(PayPal) متعلق به eBay یکی از اصلی‌ترین درگاه‌های فعلی بازار است که به‌تنهایی بیش از ۱۴ میلیارد دلار از حجم مبادلات پرداختی تلفن همراه را در اختیار دارد. پرداخت‌های دیجیتال نه تنها برای خرید با استفاده از تلفن همراه، بلکه برای دسترسی به محتوای روزافزون دیجیتال مانند موسیقی، اشتراک ویدئو و نرم‌افزارهای آنلاین قابل استفاده است. برای مثال، درآمد جهانی نرم‌افزارهای موبایل، بیش از ۳۰ میلیارد دلار آمریکا در سال آینده خواهد بود.

 

شرکت دانش بنیان اس دیتا با درک ضرورت توسعه خدمات سازمانی داده محور، در سال ۱۳۹۳ آغاز به کار کرد.
این مجموعه با پرورش متخصصان متبحر در زمینه تحلیل اطلاعات فعالیت خود را به طور تخصصی در زمینه‌های تحقیقات بازار، مدیریت ارتباط با مشتری، هوش تجاری، برنامه‌ریزی فروش و مدیریت اثربخشی تبلیغات و توسعه برند گسترش داد.
این شرکت با توسعه و ارائه خدمات خود با محوریت تحلیل داده‌ها، داده‌کاوی (Data Mining) و بیگ دیتا تحولی در اجرای پروژه‌های پژوهشی – صنعتی ایجاد کرده است.

نماد ها


logo-samandehi

آدرس ، تلفن ، ایمیل

تهران، میدان شهر زیبا، خیابان احمد کاشانی، خیابان پردیس

ساختمان پردیس         ۰۲۱۴۰۴۴۳۶۶۰        Info@sdata.ir