تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

در این بخش آمار، اطلاعات و داده‌های بازار مربوط به تبلیغات و بازاریابی آنلاین ارائه می‌شود. این اطلاعات در مورد بخش‌ها و صنایعی مانند تبلیغات در جستجو، بازاریابی رسانه‌ای اجتماعی، درآمد تبلیغات شرکت‌های پیشرو آنلاین و همچنین آمار جمعیتی و موارد کاربردی در این زمینه می‌باشد.

بازاریابی دیجیتال و هزینه‌های تبلیغات شامل چندین طبقه­‌بندی ازجمله جستجو، بنر، ویدیو و همچنین رسانه‌ غنی می‌شود. در سال ۲۰۱۲، درآمد تبلیغات اینترنتی در سراسر جهان از ۱۰۰ میلیارد دلار پیشی گرفته است. درحالی‌که بر اساس داده‌های فعلی، هزینه جهانی تبلیغات دیجیتال به ازای هر کاربر اینترنتی در حال حاضر حدود ۵۰ دلارمی‌باشد.

بر اساس داده‌های بازار، تبلیغات در جستجو اکثر هزینه‌های تبلیغات دیجیتال را تشکیل می‌دهد،که این مبلغ تا سال ۲۰۱۶ به حدود ۲۵ میلیارد دلار رسیده است.

پلتفرم جستجو و خدمات آنلاین گوگل، رهبر تبلیغات دیجیتالی است که به‌طور تقریبی یک‌سوم درآمد تبلیغات دیجیتالی در سراسر جهان را در برمی‌گیرد. درواقع بیش از ۹۰ درصد از درآمد گوگل از طریق تبلیغات در وب‌سایت‌های گوگل و سایت‌های گوگل­نت­ورک ایجاد می‌شود. درآمد تبلیغات گوگل از طریق پورتال­‌های ویدیویی آنلاین به‌مراتب جزئی­‌تر است.

در سال­‌های اخیر بازاریابی و تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی، ازجمله رسانه‌ غنی و ویدیو آنلاین، به‌طور مداوم افزایش‌یافته‌اند. محبوب‌ترین صفحات طرفداری محصولات در فیس­بوک به بیش از ۸۰ میلیون کاربر می‌رسند که امکان برجسته‌­سازی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را فراهم می‌سازند. به‌علاوه، وب‌سایت‌های تخفیف روزانه  و همچنین وب‌سایت‌های بازبینی آنلاین نیز آگاهی برند آنلاین بیشتری را در افراد ایجاد می‌کنند.