اینترنت و اپلیکیشن‌های تلفن همراه

در این بخش آمار، اطلاعات و داده‌های بازار مربوط به اینترنت و اپلیکیشن­‌ها ارائه می‌شود. این اطلاعات شامل بخش‌ها و صنایعی مانند کاربرد اینترنت همراه، دسترسی بازار، کاربرد ابزار، دسترسی اپلیکیشن، و همچنین آمار جمعیتی و موارد کاربردی می‌باشد.

اینترنت همراه به کاربرد اپلیکیشن‌های متصل به اینترنت و مرورگرهای وب بر روی دستگاه‌های همراه اشاره دارد. برای سال‌ها دسترسی به اینترنت تنها از طریق خط تلفن ثابت امکان‌پذیر بوده است.

در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در آمریکا از طریق تبلت یا تلفن هوشمند به اینترنت دسترسی دارند. به‌علاوه، پیش‌بینی می‌شود که در آینده نزدیک تعداد کاربران اینترنتی صرفاً کاربران اینترنت همراه در سراسر جهان به نیم میلیارد کاربر برسد. هنگامی‌که اپل اولین آیفون را در سال ۲۰۰۷ منتشر کرد، درواقع استانداردهایی را برای تلفن‌های هوشمند آینده تعیین نمود. اپل در سال ۲۰۱۰، آی­پد را به بازار معرفی کرد و از آن زمان تاکنون محصولات اپل در بازار بر سایر محصولات تبلت برتری داشته‌اند. گوگل نیز مانند سایر رقبا،سیستم‌عامل اندروید را ارائه می‌دهد که در حال حاضر محبوب‌ترین سیستم‌عامل هوشمند در تمام دنیا محسوب می­شود.

همچنین اپ استور  (App Store)و گوگل پلی (Google Play) نیز بزرگ‌ترین فروشگاه اپلیکیشن­‌های تلفن همراه در سراسر جهان هستند و بیش از ۹۰ % از درآمد اپلیکیشن­‌های در کل جهان را به خود اختصاص می­‌دهند. در میان این دو رقیب، سهم بازار گوگل پلی در حال افزایش است و در عرض سال گذشته این سهم دو برابر شده‌است.

آمار کاربرد اینترنت نشان می‌دهد که کاربران بیشتر زمانی که آنلاین هستند را صرف نوشتن و خواندن ایمیل نموده‌اند. سایر فعالیت‌های آنلاین رایج عبارت‌اند از کاربری شبکه‌های اجتماعی، مطلع شدن از اخبار و وقایع جاری، بازی­‌های آنلاین و مصرف رسانه‌های همراه از طریق اپلیکیشن­‌های پخش محتوای جاری مانند نت­فلیکس یا اسپاتیفای .

علاوه بر این محبوبیت اینترنت موبایل نیز بازار جدیدی را برای تبلیغ‌کنندگان ایجاد کرده است. همچنان‌که درآمدهای تبلیغاتی همراه به‌سرعت در حال رشد هستند، پیش‌­بینی می‌شود که تبلیغات تلفن همراه در چند سال آینده به تجارت میلیارد دلاری تبدیل گردد.