آمار لحظه ای کرونا

اینترنت

اینترنتاین صفحه آمار، اطلاعات و داده‌­های بازاری را در رابطه با اینترنت ارائه می‌­کند. این اطلاعات شامل اطلاعاتی در مورد بخش‌هایی مانند رسانه‌­های اجتماعی، جستجوی آنلاین، محتوی تولید شده توسط کاربر، تبلیغات و بازاریابی آنلاین و همچنین آمار مربوط به جمعیت و کاربرد می­‌باشد. از اواخر دهه‌ ۱۹۹۰، اینترنت نه تنها تجارب آنلاین مانند پست الکترونیک، جستجوی آنلاین و مرور عمومی وب را برای کاربران مهیا کرده‌است، بلکه نقش مهمی نیز در توانمندسازی تعامل انسانی و شکل‌­دهی رسانه‌های ارتباطی سنتی مانند فیلم، تلوزیون، موسیقی و تلفن را ایفا می­‌کند. شرکت­‌هایی نظیر یوتوب، نتفلکس، اسپاتیفای، پاندورا و تامبلر با ارائه­­ محتوی­ تولیدشده توسط کاربر و نیز محتوی مجاز در مقیاسی بزرگ در قالب انتخاب تفریحات در دسترس را گسترش داده‌­اند و کاربران اینترنت را قادر ساخته‌­اند تا با رسانه و با یکدیگر تعامل نزدیک‌­تری داشته­ باشند.

ظهور فن­آوری‌­های جدید دیجیتال و وب سایت‌­ها اشکال تعامل انسان را از طریق انجمن­‌های آنلاین، پیام‌­رسانی فوری، و شبکه­‌های اجتماعی شتاب بخشیده‌­است. با این حال، افزایش شبکه‌­های اجتماعی، به ویژه فیسبوک برند برتر بازار و برنامه­‌های اجتماعی موبایل مانند توییتر، لاین و یا واتس‌­آپ مفهوم ارتباطات آنلاین  و جداسازی فضای آنلاین شخصی و فضای آنلاین عمومی را تغییر داده‌­است. فیسبوک بیش از ۱٫۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد که دسترسی جهانی به حدود ۵۰ درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان را نشان می‌دهد.

دسترسی به تجارت آنلاین نیز صاحبان کسب و کار کوچک  و مستقل را قادر می‌­سازد تا به پیگیری فعالیت­‌های تجاری خود در نقاط درون مرزی بپردازند. اطلاعات بازار رشد مداوم نفوذ خریدار دیجیتال جهانی را نشان می‌­دهد.  شرکت‌­های جهانی مانند گوگل، آمازون و باییدو اکثر درامد سالانه­ خود را از طریق خدمات آنلاین تولید می­‌کنند. امروزه، نظرسنجی‌­ها نشان می‌‌دهند که استفاده روزانه از اینترنت نقش مهمی را در زندگی روزمره مصرف‌کنندگان در یک جهان متصل ایفا می‌­کند.