آمار جمعیت شناختی و کاربرد آن

در این بخش آمار، اطلاعات و داده‌های بازار مربوط به موارد کاربردی اینترنت در شناخت جوامع ارائه می‌شود. این اطلاعات شامل فعالیت‌های رایج آنلاین، مدت‌زمان کاربری اینترنت و نیز آمار جمعیتی و بررسی آمار دسترسی آنلاین مختص هر کشور می­‌باشد.

در حال حاضر، بیش از ۲.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان به اینترنت دسترسی دارند و میانگین نفوذ جهانی دسترسی اینترنت حدود ۳۵ درصد می­‌باشد. براساس منابع معتبر، آمریکای شمالی و اروپای غربی، دو منطقه جهانی دارای بالاترین نرخ نفوذ اینترنت در حدود ۸۰ درصد هستند. درحالی‌که آسیای جنوبی ازلحاظ نفوذ اینترنت در پایین ترین رتبه قرار دارد. در سال ۲۰۱۲، توزیع جنسیتی جمعیت آنلاین در سراسر جهان با نسبت ۴۷ درصد کاربر مؤنث به ۵۳ درصد کاربر مذکر و تفاوت‌های جزئی در برخی مناطق گزارش‌شده بود. نمودار توزیع سنی کاربران اینترنت در سراسر جهان به سمت مخاطبان جوان آنلاین متمایل است، چراکه بیش از نیمی از کاربران آنلاین ۳۴ ساله و یا جوان­‌تر هستند.

طبق مطالعات اخیر، موتورهای جستجو و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی رایج‌ترین نوع وب‌سایت‌ در سراسر جهان هستند و پس از آن­‌ها پورتال‌های وب و سایت‌های تولید محتوای کاربران در رتبه دوم قرار دارند.

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از ۱۹۱ میلیون کاربر اینترنتی در آمریکا وجود دارند که  دومین جمعیت آنلاین بزرگ در سراسر جهان محسوب می­شوند. فعالیت‌های روزمره آنلاین شامل استفاده از رسانه های اجتماعی و ایمیل و همچنین خرید آنلاین و تماشای ویدیوی دیجیتال است. به‌کارگیری اینترنت در میان هر یک از افراد با هر جنسیتی­ و در هر گروه‌ سنی در سراسر جهان افزایش ‌یافته است.

به‌عنوان‌مثال، انگلستان دارای تعداد زیادی از کاربران پایه اینترنت تلفن همراه، حدود ۴۰ میلیون نفر می­‌باشد. در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا، انگلستان درصد به‌مراتب بالاتری از خانوار‌های دارای دسترسی به اینترنت را به خود اختصاص می­‌دهد.