SDATA

عامل اصلی شکست در بیزینس

یک – فقرا کسانی هستند که برای شکست خود در بیزینس دنبال یک مقصر بزرگ می گردند و این مقصر بزرگ همه کس هست جز خودشان

‌- ثروتمندان کسانی هستند که برای شکست در بیزینس دنبال مقصر بزرگ نمی گردند و دلائل شکست را در عملکرد خود جستجو می کنند

دو- آدم ثروتمند کسی است که نقاط ضعف خود را در بیزینس می شناسد

  • آدم فقیر کسی است که نقاط ضعف خود را در بیزینس نمی شناسد

سه – آدم پولدار کسی است که می تواند بین دو خواسته متضاد و در مقابل هم هماهنگی ایجاد کند ، اما آدم فقیر فاقد این ویژگی است و تصور می کند از دو انتخاب در مقابل هم ، حتما فقط باید یکی را انتخاب کند

  • هماهنگ کردن یعنی از ظرفیت دو طرف استفاده کردن ، آدم ثروتمند کسی است که از ظرفیت دو طرف استفاده می کند اما فقیر فقط از ظرفیت خودش استفاده می کند
‌.

چهار – آدم ثروتمند تناقض در داده ها را قبول می کند آدم فقیر تناقض در داده ها را بر نمی تابد و حتی در ذهن خود ، تناقض را جوری تعریف می کند که تناقض نیست ، در حالیکه ثروتمند شدن به فهم و به رسمیت شناختن تناقض است

  • هیئت مدیره یک بانک بزرگ از من یک برنامه پنج ساله برای بانک خواست راه حل من از جمله شامل سه پیشنهاد ذیل بود :

🔹اشتباه کردید که این سود را به سپرده ها دادید

🔹اشتباه می کنید که پرداخت این سود را ادامه دهید

🔹اشتباه می کنید که حالا پرداخت این سود را متوقف کنید

-حرف من یک چیز بود هر کاری که می خواهید انجام دهید مشروط بر اینکه این سه اشتباه را انجام ندهید

-همیشه راه حل چهارمی هست

-می گویند در یک کشور آمریکای لاتین یکی از روسای جمهور محبوب قبلی را بازداشت می کنند در کشور تظاهرات سنگینی اتفاق می افتد دولت از سه نفر از روسای جمهور قبلی می خواهد که بحران را بررسی کنند و راه حل ارائه دهند راه حل سه گانه بود :

🔹اشتباه کردید ایشان را بازداشت کردید
🔹اشتباه می کنید ایشان را در بازداشت نگه دارید
🔹و حالا اشتباه هم هست که ایشان را آزاد کنید

-دولت بر اساس این سه توصیه، ایشان را تبعید می کند که هیچ کدام از این سه اشتباه نباشد

فعال اقتصادی باید استراتژی داشته باشداستراتژی یعنی چه کار هایی را نباید انجام داد

-در مورد بیزینس خودتان توصیه می کنم سه اشتباهی را که نبابد انجام دهید همین الان روی کاغذ بنویسید

برنامه یعنی کاری که باید انجام دهید

‌.

-آدم فقیر استراتژی ندارد اما آدم ثروتمند استراتژی دارد یعنی سه کاری را که نباید انجام دهد روی کاغذ آورده است

آدم ثروتمند همیشه به راه حل چهارم می رسد ، آدم فقیر یکی از سه راه حل اول را انتخاب می کند

پنج – آدم ثروتمند شخصیت چند لایه دارد ، آدم فقیر شخصیت یک لایه دارد ، آدم ثروتمند با هر کسی متناسب با شرایط او حرف می زند

شش – آدم ثروتمند یک گزینه ای حرف نمی زند بلکه بگونه ای حرف می زند که اگر گزینه اول رد شد معامله منتفی نشود آدم فقیر یک گزینه ای حرف می زند

هفت – آدم ثروتمند ذهن مرتب کننده دارد آدم فقیر ذهن مرتب کننده ندارد

ذهن مرتب کننده یعنی اینکه بتواند بیزنس خود را در یک صفحه « A4» خلاصه کند و هر پرسشی از بیزینس او شد بتواند بر اساس داده های موجود در همان صفحه « A4» پاسح دهد

هشت – آدم ثروتمند جواب قاطع می دهد آدم فقیر جواب اش با اما و اگر های بسیار همراه است

نه – آدم ثروتمتد سه ویژگی دارد سطح انرژی اش در بیزینس بالاتر از آدم فقیر است ، روحیه رقابت پذیری اش در فروش بالاتر از آدم فقیر است و روحیه پیروز شدن اش بر رقیب بالاست ، در آدم فقیر روحیه پیروز شدن اش بر رقیب ضعیف است

استعداد بد فهمیده شدن :
واژه فقیر در این مقاله به معنای سنتی نیست در مفهوم سنتی ، فقیر انسان نادار است اما در این مقاله فقر معادل ٩ مفهوم مدیریتی است

نویسنده محمد حسین ادیب

شرکت دانش بنیان اس دیتا با درک ضرورت توسعه خدمات سازمانی داده محور، در سال ۱۳۹۳ آغاز به کار کرد.
این مجموعه با پرورش متخصصان متبحر در زمینه تحلیل اطلاعات فعالیت خود را به طور تخصصی در زمینه‌های تحقیقات بازار، مدیریت ارتباط با مشتری، هوش تجاری، برنامه‌ریزی فروش و مدیریت اثربخشی تبلیغات و توسعه برند گسترش داد.
این شرکت با توسعه و ارائه خدمات خود با محوریت تحلیل داده‌ها، داده‌کاوی (Data Mining) و بیگ دیتا تحولی در اجرای پروژه‌های پژوهشی – صنعتی ایجاد کرده است.

نماد ها


logo-samandehi

آدرس ، تلفن ، ایمیل

تهران، میدان شهر زیبا، خیابان احمد کاشانی، خیابان پردیس

ساختمان پردیس         ۰۲۱۴۰۴۴۳۶۶۰        Info@sdata.ir