Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

مزایا و مراحل راه‌اندازی فروشگاه مجازی

مزایا و مراحل راه‌اندازی فروشگاه مجازی

اگر شما هم صاحب کسب‌و‌کاری هستید ، حتما خیلی درباره‌ی مزایای تبدیل کسب‌و‌کار خود به فروشگاه مجازی شنیده‌اید.

تا همین ده ، دوازه سال پیش برای ارائه ایده‌هایمان به مخاطبان باید از میان رسانه‌های محدود پیش رو ، دست به انتخاب می‌زدیم و البته با صرف هزینه زیاد به امکان برقراری ارتباط با مخاطبانی معدود دست می‌یافتیم ، اما امروزه با گسترش اینترنت و فضای مجازی همه چیز دگرگون شده است.

هر فردی در هر نقطه‌ای از دنیا می‌تواند با یک وبلاگ یا وب‌سایت ساده و با صرف کمترین هزینه ، پیام خود را در معرض دید میلیون‌ها کاربر اینترنت در سراسر دنیا قرار دهد.

چه بسیارند کسانی که با بررسی دقیق این فضا توانسته‌اند محصول و خدمات خود را با کمترین هزینه به مشتریان عرضه کنند یا حتی با درج آگهی در وب‌سایت خود به درآمدهای هنگفت دست یابند.

sdata.ir

این بازار گسترده روز به روز در حال بزرگ‌تر شدن است و برای حضور پررنگ‌تر و پشت سر گذاشتن رقبای بی‌شمار ، نیازمند شناخت دقیق از آن خواهیم بود.

ایران تبلیغ با کادری مجرب آماده مشاوره رایگان به شما عزیزان در زمینه طراحی فروشگاه اینترنتی میباشد.

 

گام اول را درست بردارید

پیش از آغاز هر کسب و کار یا فعالیت پیچیده باید مراحل مختلف آن روشن شود.

اما پیش از آن باید به تعریف مجموعه‌ای از عوامل موثر در موفقیت کار خود بپردازیم.

راه‌اندازی سایت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

با این‌که شاید این مرحله ، فانتزی و غیرضروری به نظر برسد ، اما تجربه ثابت کرده که در صورت سهل‌انگاری در این مرحله حساس ، بعدها با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده و حتی شکست خواهید خورد.

پرسش‌های کلیدی

پیش از هر کاری باید به این پرسش‌ها پاسخ دهید:

« هدف‌تان از راه‌اندازی فروشگاه مجازی و طراحی فروشگاه اینترنتی چیست؟

قرار است چه محصولات یا خدماتی در سایت به کاربران عرضه شود؟

موضوع محتوای تولید شده چیست؟

کاربران آینده شما با جستجوی کدام کلمات کلیدی در موتورهای جستجو ، وب‌سایت شما را خواهند یافت.

یعنی اصلی‌ترین کلمات کلیدی مد نظر شما برای وب‌سایت‌تان چیست؟

کدام بازه سنی خاص ، مخاطب اصلی وب‌سایت شما خواهند بود؟ »

طوفانی در ذهن خود به پا کنید

یکی از بهترین روش‌های کاربردی در مدیریت برای تعیین اهداف یا حل مسائل و موانع پیش روی ، روش « طوفان مغزی » ( Brain storming ) است.

با استفاده از این شیوه نه‌تنها می‌توانید پاسخ‌های خوبی برای پرسش‌های کلیدی بالا بیابید ، بلکه حتی می‌توانید در ادامه مسیر و در صورت بروز مشکلات بعدی، از این روش برای چاره‌اندیشی بهره گیرید.

طوفان مغزی دارای چند مرحله است:

مرحله اول: 

ابتدا باید مساله را به صورت شفاف تعریف کنید.

هر یک از پرسش‌هایی که در بخش پرسش‌های کلیدی مطرح شده ، بسیار مشخص است.

اگر در آینده نیز به مشکلی در مسیر فعالیت سایت خود دست یافتید ، در گام اول صورت مساله را به طور شفاف مشخص کرده و حتما آن را مکتوب کنید.

مرحله دوم:

 بگذارید ذهنتان آزاد باشد و هر پاسخی را که به ذهنتان می‌رسد ، یادداشت کنید.

اگر قرار است چند نفر دیگر هم در راه‌اندازی سایت همراه شما باشند، حتماً از وجود آنها در جلسه طوفان مغزی استفاده کنید.

دقت داشته باشید که در این مرحله ، کیفیت ایده‌های مطرح شده مهم نیست و فقط کمیت آنها مهم است.

درواقع مهم نیست چقدر ایده‌های مطرح شده فانتزی و حتی خنده‌دار است.

باید ایده‌های بیشتری در زمینه فروشگاه مجازی ایجاد کنید.

در این میان یک نفر باید مسئول نوشتن ایده‌ها باشد.

به یاد داشته باشید که نباید درباره ایده‌های مطرح شده نظری بدهید.

همه ایده‌ها ( حتی ایده‌های تکراری ) را نیز بنویسید.

همچنین بهتر است یک مهلت زمانی ( مثلا ۳۰ دقیقه ) برای این منظور تعیین کنید.

مرحله سوم: 

بگذارید مدتی از جلسه طوفان ذهنی بگذرد و بعد به بررسی تک‌تک ایده‌ها بپردازید.

مثلا فاصله زمانی یک یا دو روز برای این کار مناسب خواهد بود.

کار فردی یا گروهی؟

کار گروهی اگر به شکلی اصولی انجام شود همیشه به نتایج بسیار بهتری می‌انجامد.

کار گروهی می‌تواند نقش مهمی در موفقیت سایت داشته باشد.

بنابراین بهتر است با چند نفر از دوستان یا حتی خواهر و برادران خود مشورت کرده و زمینه کار گروهی موثر را ایجاد کنید.

لازم نیست همه افراد از توانایی‌های یکسانی برخوردار باشند.

حتی لازم نیست همه افراد اطلاعات آنچنانی در زمینه رایانه یا اینترنت داشته باشند.

برعکس همین تنوع توانایی‌هاست که سبب پیشرفت تیم می‌شود.

برای نمونه فردی که با هنر و نقاشی آشناست می‌تواند کمک موثری به گرافیک سایت کند.

کسی هم که ساعت‌ها وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارد، می‌تواند بسرعت مخاطبان زیادی را به سایت جدید جذب کند.

حتی فرد مسنی که قریحه شعرگویی و ادبیات دارد؛اما از اینترنت سر در نمی‌آورد نیز می‌تواند به نوعی در تولید محتوای مکتوب کمک کند.

خلاصه این‌که مجموعه توانایی‌های مختلف ، امکان موفقیت فروشگاه مجازی را افزایش خواهد داد.

sdata.ir

مزایا راه‌اندازی فروشگاه مجازی

نداشتن محدودیت زمانی

فعالیت فروشگاههای سنتی محدود به ساعات و روزهای غیر تعطیل می باشد اما فروشگاه مجازی مطلقاٌ چنین محدودیتی نداشته و در تمامی ساعات شبانه روز و تمامی روزهای سال در دسترس عموم بازدید کنندگان قرار دارد.

کاهش هزینه های جانبی وسود آوری بیشتر

در فروش مستقیم محصولات به مشتریان در فروشگاه اینترنتی، هزینه هایی از قبیل کارمزد، خواب سرمایه و سایر هزینه های جانبی کاهش یافته و بنابراین سود بیشتری عاید فروشنده می شود.

پرداخت اینترنتی

پرداخت اینترنتی عبارت است از پرداخت توسط کارتهای پرداخت یا اعتباری ، کسر از موجودی خریدار و واریز به حساب فروشنده. تمامی مراحل فوق بصورت اینترنتی انجام می پذیرد.

به چه طریق می توانید مشتریان خود را راضی کنید؟

فروشنده می تواند با اختصاص بخش ناچیزی از سود حاصله در هر فروش آنلاین ، قیمت محصول خود را کاهش دهد تا مشتری بیشتری را جلب نماید.
فروشنده می تواند قیمت محصول را ثابت نگه داشته و در عوض از سود حاصله هدایای زیبایی را از قبیل ملزومات جانبی کالای به فروش رفته خود ، کالاهای کوچک تر و ارزان قیمت تر و یا کالای مورد علاقه کودکان و یا هدایای تبلیغاتی را به همراه محصولات خود برای مشتری ارسال نماید.
فروشنده با پرداخت هزینه ناچیز حمل کالا به محل مورد نظر مشتری ، رضایت بیشتر آنان را فراهم و کالای خود را در بازار و در مقایسه با محصولات مشابه ، رقابتی تر می نماید.
همچنین فروشنده با استفاده از امکانات سایت واسطه می تواند خدمات ثبت نام آنلاین مشتریان برای پر کردن برگ گارانتی و حتی قسمی از خدمات مشتریان خود را انجام داده , رضایت هر چه بیشتر آنان را تامین نماید.