Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

تجربه کاربری یا سئو کدام مهم تر است

تجربه کاربری یا سئو کدام مهم تر است

تجربه کاربری یا سئو ، اگر جزو وبمسترهای حرفه ای باشید یا قرار است در آینده جزو مدیر حرفه ای وب سایت خودتان باشید در هر صورت ما اطمینان داریم.

که کلمه ی سئو و تجربه کاربری به گوشتان خورده است.

شاید هم بعضی از شما اطلاعات خوبی هم راجع به آن ها داشته باشید.

شاید برای شما سوال باشد بین تجربه ی کاربری و سئو کدام یک مهمتر است؟!

برای اینکه پاسخ سوال خودتان را بگیرید پیشنهاد ما این است که در ادامه با ما همراه باشید…

تجربه کاربری یا سئو چیست

sdata.ir

سئو قالب مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتور جستجو می باشد.

تمام کارهایی که باید انجام شود

تا محتوای سایت تان همان (سئو قالب) در موتورهای جستجو دیده شود را سئو می گویند.

برای تولید یک محتوای خوب باید خودتان را جای کاربر قرار بدهید.

محتوایی بنویسید که نیاز کاربر را واقعاً برطرف کند.

پس تولید محتوای مفید در سئو و در نتیجه بهبود رتبه ی سایت شما در موتورهای جستجو تاثیرگذار است.

تولید محتوای بهینه می تواند آن قدر در رتبه ی سایت تان تاثیر داشته باشد که حتی نیازی نباشد یک ریال هم برای تبلیغات خرج کنید.

در محتوای بهینه، کلمه کلیدی سایت تان چندین بار در متن شما تکرار شده است،

محتوای شما نه زیاد طولانی و نه زیاد کوتاه است،

تیترهای مناسب در متن تان استفاده شده است و خیلی از موارد دیگر که در محتوای بهینه رعایت شده است.

تجربه کاربری چیست

طبق تعریفی که در ویکی پدیا آمده است طراحی تجربه کاربر  (UXD یا UED)  فرایند بهبود رضایت مشتری و وفاداری او با بهبود قابلیت استفاده ، سهولت استفاده و لذت های ارائه شده در تعامل بین مشتری و محصول است.

به بیان ساده تر تجربه کاربری یعنی راحتی کاربر هنگام استفاده از سایت و درک سریع محتوای موجود در آن.

سرعت سایت ، طراحی گرافیکی ، نمایش صحیح در موبایل ، استفاده از فونت و رنگ مناسب ، دسترسی راحت به محتوا ، انتخاب ادبیات مناسب برای سایت و بسیاری فاکتورهای دیگر را میتوان بر تجربه کاربری یک سایت موثر دانست.

تجربه کاربری خوب در کنار سئوی قوی میتواند تضمینی برای موفقیت کسب و کار شما باشد

ولی این دو همیشه با هم همراه نیستند و در مواردی رو در روی هم قرار میگیرند.

در ادامه ۴ نقطه تقابل سئو و تجربه کاربری را با هم بررسی میکنیم.

ساختار صفحه بندی و آدرس دهی خود را اصلاح کنید نکته مهم در تجربه کاربری یا سئو

در دنیایی که سئو فارسی و گوگل اولویت ما نباشند تلاش میکنیم تا بیشترین محتوای ممکن را در اختیار کاربر خود قرار دهیم تا با مراجعه به یک صفحه کلیه اطلاعات مورد نیاز خود را در دسترس داشته باشد.]

برای درک بهتر این بخش سایت دانرو را مثال میزنیم.

این سایت تلاش میکند اطلاعات مربوط به مشاغل و مکان های موجود در سطح شهر را به کاربران خود ارایه دهد.

در دنیای بدون سئو فارسی و سئو درون صفحه میتوانیم یک صفحه جستجوی پیشرفته داشته باشیم

تا کاربر به راحتی با انتخاب موقعیت و دسته بندی مورد نظر خود لیست تمامی مراکز مرتبط را مشاهده کرده و با کلیک روی هرکدام اطلاعات آن را دریافت کند.

کلمات کلیدی بسیاری مانند ؛ آموزشگاه خیاطی تهرانپارس ، رستوارن نزدیک پارک وی یا آتلیه عکاسی کودک هستند که کاربران در گوگل جستجو میکنند.

آیا شما صفحه مناسبی برای آنها پیش بینی کرده اید ؟

آیا ممکن است یک صفحه از سایت شما در همه این کلمات جایگاه مناسبی کسب کند ؟

و از همه مهمتر کاربری که از گوگل وارد این صفحه میشود پاسخ مناسبی دریافت میکند ؟

به طور حتم جواب همه این سوالات خیر خواهد بود!

برای موفقیت در سئو درون صفحه باید متناسب با هر مفهوم کلیدی که کاربران جستجو میکنند صفحه ای اختصاصی داشته باشید.

در این صفحه محتوای یا (سئو سایت) مورد نظر کاربر را به او نشان دهید.

تاثیر تجربه ی کاربری بر سئو سایت در مطلب تجربه کاربری یا سئو

گوگل همیشه سایت هایی را به کاربرانش پیشنهاد می دهد که تجربه ی خوبی در آن سایت ها داشته باشند.

صفحاتی که کاربر بلافاصله بعد از انتخاب ، سریع برای او باز می شود

یا اینکه سایت در تبلت و تلفن همراه کاربر به خوبی نمایش داده می شود و به اصطلاح ریسپانسیو است

و یا خیلی موارد دیگر که کاربر را راضی نگه می دارد و احساس خوبی را به او منتقل می کند هم بر سئو سایت تاثیر مثبت دارند و هم بر تجربه ی کاربری.

با ما در مورد سئو سایت بیشتر همراه باشید .

اما گاهی تجربه ی کاربری و سئو در مقابل یکدیگر قرار می گیرند.

اینجا هستش که باید به دنبال راه هایی برای حفظ تعادل بین این دو تا بود اما چه راه هایی ؟ !

ما این راه ها را به شما می گوییم تا راحت بتوانید بین سئو و تجربه ی کاربری تعادل را برقرار کنید.

راه اول در مورد اینکه تجربه کاربری یا سئو کدام بهتر است: اصلاح ساختار صفحه بندی و آدرس دهی

وب سایت ها برای موفق بودن در حوزه ی خودشان باید برای هر کلمه ی کلیدی که کاربران جستجو می کنند صفحه ای در سایت خودشان به آن کلمه ی کلیدی اختصاص دهند؛

این موضوع باعث می شود هم تجربه ی کاربری از سایت بهتر شود و هم در سئو قوی تاثیر بگذارد و هم آن سایت ها زودتر در گوگل دیده شوند.

راه دوم در تجربه کاربری یا سئو: تاثیر منوی سایت بر تجربه ی کاربری و سئو

منو در هر سایت برای دسترسی راحتر کاربران به صفحات مختلف سایت است.

وقتی کاربران با کمک منو سایت چیزی را که می خواستند پیدا می کنند در نتیجه تجربه ی کاربری از سایت خوب می شود.

از طرف دیگر تعداد لینک های داخلی  (همان صفحات سایت و علم سئو) تاثیر خوبی در علم سئو دارد.

فقط یادتان باشد تعداد لینک های داخلی سایت تان زیاد نباشد که تاثیر منفی در سئو دارد پس تعادل را همیشه رعایت کنید.