کالاهای تند مصرف

در این بخش آمار و اطلاعات بازار درباره صنعت کالاهای مصرفی ارائه شده است. عبارت “کالای مصرفی” به کالاهایی اطلاق می‌شود که روزانه توسط خریداران به مصرف شخصی می‎رسند. کالاهای مصرفی برای برطرف کردن نیاز مصرف‌کنندگان، گروه‌های گسترده‌ای از محصولات شامل دسته‌های خوراکی و غیرخوراکی را شامل می‌شوند. بعلاوه‌ این کالاها در گروه کالاهای تند مصرف (FMCG) و کالاهای کند مصرف (SMCG)  طبقه‌بندی می‌شوند. برای هر محصول، براساس سرعت فروش آن به مصرف‌کننده هر یک از تعاریف اطلاق می‌شود.

کالای تندمصرف، کالاهایی با عمر مفید کوتاه‌تر از یک سال و شامل محصولاتی در دسته‌های خوراکی‌، نوشیدنی، مراقبت شخصی، محصولات بهداشتی، لباس، کفش، تنباکو، محصولات خوراکی و مراقبت از حیوانات خانگی نامیده می‌شود. این محصولات، اغلب کالاهای خریداری شده با فراوانی زیاد و هزینه‌های تکراری هستند.

کالای کند مصرف، کالاهایی با عمر مفید طولانی‌تر از یک سال شامل لوازم خانگی،  مبلمان، وسایل ساختمان‌سازی و… است. این کالاها دارای فراوانی پایینی در فروش هستند و چرخش کالا در آن‌ها به سرعت کالاهای تند مصرف نیست.

چشم‌انداز رقابت در صنعت کالاهای بسته‌بندی مصرفی (CPG)، در سال‌های اخیر توسط شرکت‌های بزرگ جهانی CPG مانند اورآل، یونیلیور، پروکتر اند گمبلر و نستله شکل گرفته است. بسیاری از شرکت‌ها برای توسعه محصولات جدیدشان با توجه به روند اخیر بازار و آخرین یافته‌های تحقیقات، مقادیر هنگفتی سرمایه‌گذاری می‌کنند.  بعنوان مثال بسیاری از تولیدکنندگان در سطح جهانی، ملزم به رعایت قوانین هر کشور برای بسته‌بندی و برچسب‌گذاری محصول هستند. بعلاوه، فرمول هر محصول باید با سلایق مختلف مصرف‌کنندگان سازگار باشد.