خرده فروشی

آمار و اطلاعات درباره خرده فروشی و تجارت

صنعت خرده فروشی مسئول نمایش و فروش کالاهای جدید و یا کارکرده به مصرف کنندگان برای استفاده شخصی و یا مصرف خانگی می‌­باشد. بخش تجارت خرده فروشی شامل خرده فروشی وسایل نقلیه موتوری، سوخت، غذا و سایر انواع خرده فروشی‌­های فروشگاه محور است.

در گذشته این حوزه شاهد کاهش سریع تعداد فروشگاه‌­های بزرگ و افزایش سوپرمارکت‌­ها و مراکز خرید بوده است.

اخیرا، افزایش خواروبارفروشی، تجارت آنلاین، و رشد حق امتیاز فروش صورت گرفته‌­است.

همان­طور که صنعت خرده فروشی رشد یافته این تجارت مجبور به انعطاف‌­پذیری برای مقابله با چالش‌­های اقتصادی، پیشرفت­‌های تکنولوژیکی، رویه‌­های مصرف‌کنندگان، شکل­‌های خرده‌­فروشی جدید، جهانی‌­سازی و رقابت روبه رشد بوده­‌است.

این صنعت با میزان بالای اشتغال غیر­­رسمی پاره‌­وقت و فصلی مشخص می‌­شود. برآورد شده‌­است که بیش از نیمی از جمعیت بالغ در حال حاضر یا در صنعت خرده­‌فروشی کار می‌­کنند و یا زمانی در زندگی خود در این صنعت کار کرده‌­اند.

صنعت خرده‌­فروشی جهان به گونه­ فزآینده­ای در حال رقابتی شدن است و این امر شرکت‌­ها را مجبور می­‌کند تا رویکرد نوآورانه‌­ای برای جذب مصرف کنندگان و ترغیب وفاداری بلند­مدت آن‌ها به مصرف بکار گیرند.

به عنوان مثال:

فروشگاه‌­های بزرگ تعداد توپ فوتبال مصرفی را از طریق جایگزینی محصولات دارای نام تجاری گران قیمت‌­تر با محصولات دارای برچسب خصوصی ارزان قیمت‌­تر افزایش می‌­دهند.
بخش­‌های بسیاری از بازار هستند که رشد این صنعت را تجدید می‌­کنند.

برای مثال، در چند سال آینده در تمامی این صنایع، صنعت خرده‌­فروشی چند خطی جهان، به ویژه بازار خرده‌­فروشی (محصولات در­برگرفته‌­شده در صنعت خرده­‌فروشی تخصصی شامل کامپیوتر و  لوازم الکترونیکی، خرده‌­فروشی خودرو خرده فروشی مبلمان خانگی، خرده فروشی البسه و فروشگاه‌­های تخصصی می­‌باشد.) صنعت فروشگاه‌­های خواروبار فروشی کوچک و صنعت جهانی تجارت الکترونیک رشد قابل توجهی به خصوص در بازارهای نوظهور مانند آمریکای لاتین، خاورمیانه و آسیا انتظار می‌­رود.

صنعت جهانی تجارت الکترونیک با نفوذ اینترنتی گسترده‌­تر ارتقا می­‌یابد، با حدود 2.5 میلیارد نفر که در سال 2012 از اینترنت استفاده می‌­کنند. پیش­‌بینی می‌­شود که رشد تجارت الکترونیک B2C در ایالات متحده آمریکا در سال­­های ­آتی آهسته شود درحالیکه رشد در دیگر مناطق شدت بیشتری می‌­گیرد، به ویژه در اروپای مرکزی و شرقی، جایی‌که فروش تقریبا نزدیک به 69 میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شده‌­است. شرکای کلیدی که در بازار خرده فروشی جهانی فعالیت می­‌کنند عبارتند از: House of Fraser، Galeries Lafayette، Arnotts، Fenwick، Bloomingdale’s، John Lewis، GALERIA Kaufhof، Arcandor، Debenhams، Saks Fifth Avenue، Macy’s، Stockmann، Marks & Spencer، Beales، Sears، DWW Woolworth Germany، El Corte Inglés، Dillard’s، Roebuck & Company، The Bay، Nordstrom و Maxeda.