اینترنت

آمار و داده‌­های بازاری درباره‌­­ی اینترنت

این صفحه آمار، اطلاعات و داده‌­های بازاری را در رابطه با اینترنت ارائه می‌­کند. این اطلاعات شامل اطلاعاتی در مورد بخش‌ها و صنایعی مانند رسانه‌­های اجتماعی، جستجوی آنلاین، محتوی تولید شده توسط کاربر، تبلیغات و بازاریابی آنلاین و همچنین آمار مربوط به جمعیت و کاربرد می­‌باشد.

آمار کنونی کاربران اینترنت حاکی از این امر هستند که بیش از 2.5 میلیارد کاربر اینترنتی در جهان با ضریب نفوذ جهانی 35 درصدی هستند که آمریکای شمالی 14 درصد از کاربران جهانی اینترنت را تشکیل می‌­دهد.

از اواخر دهه‌ 1990، اینترنت نه تنها تجارب آنلاین مانند پست الکترونیک، جستجوی آنلاین و مرور عمومی وب را برای کاربران مهیا کرده است، بلکه نقش مهمی نیز در توانمندسازی تعامل انسانی و شکل‌­دهی دوباره­ رسانه‌های ارتباطی سنتی مانند فیلم، تلوزیون، موسیقی و تلفن را ایفا می­‌کند. رویه کلی ویژگی­‌های اینترنت مانند، موسیقی و ویدئو دیجیتال، محتوی تولیدشده توسط کاربر و فروش رسانه‌­های دیجیتال، باعث شده است که مصرف رسانه­‌های سنتی متحمل تغییرات چشم‌گیری شوند. شرکت­‌هایی نظیر یوتوب، نتفلکس، اسپاتیفای، پاندورا و تامبلر با ارائه­­ محتوی­ تولیدشده توسط کاربر و نیز محتوی مجاز در مقیاسی بزرگ در قالب صوت، ویدئو، بازی و نوشته، انتخاب تفریحات در دسترس را گسترش داده‌­اند و کاربران اینترنت را قادر ساخته‌­اند تا با رسانه و با یکدیگر تعامل نزدیک­تری داشته­ باشند.

ظهور فن­‌آوری‌­های جدید دیجیتال و وب سایت‌­ها اشکال تعامل انسان را از طریق انجمن­‌های آنلاین، پیام‌­رسانی فوری، و شبکه­‌های اجتماعی (از اواسط سال 2000) شتاب بخشیده‌­است. پست الکترونیک عنصر اصلی تجربه آنلاین است. با این حال، افزایش شبکه‌­های اجتماعی، به ویژه فیسبوک برند برتر بازار و برنامه­‌های اجتماعی موبایل مانند توییتر، لاین و یا واتس‌­آپ مفهوم ارتباطات آنلاین  و جداسازی فضای آنلاین شخصی و فضای آنلاین عمومی را تغییر داده‌­است. فیسبوک بیش از 1.2 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد که دسترسی جهانی به حدود 50 درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان را نشان می­‌دهد.

براساس اطلاعات بازار اینترنت، فروش آنلاین از طریق تجارت الکترونیک B2B و B2C نه تنها دسترسی و حجم عمده فروشی سنتی و تجارت خرده فروشی را گسترش داده‌­است بلکه تمام زیرساخت­‌های کسب و کار را در صنایع مختلف تغییر داده‌­است. دسترسی به تجارت آنلاین نیز صاحبان کسب و کار کوچک  و مستقل را قادر می‌­سازد تا به پیگیری فعالیت­‌های تجاری خود در نقاط درون مرزی بپردازند. اطلاعات بازار رشد مداوم نفوذ خریدار دیجیتال جهانی را نشان می‌­دهد. خرید آنلاین تنها راه کسب درآمد از طریق اینترنت نیست، آمارها رشد فروش محتوی دیجیتال از طریق بستر­های نرم‌­افزاری تجارت الکترونیکی مانند آیتونز، گوگل پلی و یا استیم و همچنین بازار وسیع تبلیغات و بازاریابی آنلاین را نشان می‌­دهد. شرکت‌­های جهانی مانند گوگل، آمازون و باییدو اکثر درامد سالانه­ خود را از طریق خدمات آنلاین تولید می­‌کنند.

در­حالیکه اکثر دسترسی­‌های اینترنتی قبلا از طریق ارتباط خط ثابت به یک کامپیوتر شخصی رومیزی انجام می­شد، رشد فن‌­آوری‌­های موبایل نظیر وای فای و لپ تاپ و همچنین دستگاه‌­های تلفن همراه مانند تلفن‌­های همراه و رایانه‌­های تبلت چشم‌انداز آنلاین را به کلی تغییر داده­‌است. در کشورهایی که زیرساخت‌­های فن‌­آوری ضعیف دارند، اینترنت موبایل افراد را قادر به دسترسی به وب و شرکت در تبادل اطلاعات جهانی ساخت‌ه­است.

امروزه، نظر­سنجی‌­ها نشان می‌­دهند که استفاده روزانه از اینترنت نقش مهمی را در زندگی روزمره مصرف کنندگان در یک جهان متصل ایفا می‌­کند.