مدیریت ارتباط با مشتری (CRM):
مدیریت ارتباط با مشتری در واقع یک استراتژی کلی تجاری است که شرکتها را قادر به مدیریت مؤثر ارتباط با مشتریانشان میسازد. مدیریت ارتباط با مشتری یک دید و شمای کلی از مشتریان هر سازمان را برای اعضای آن سازمان به تصویر میکشد. براساس مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتری، هر شخصی در سازمان میبایستی روی مشتری و اطلاعات مربوط به او متمرکز بوده و از این رو اطلاعات مشتریان یک سازمان یا یک بنگاه اقتصادی بایستی به طور کامل و یکسان در اختیار تمامی بخشهای مرتبط با مشتری قرار داده شود. این سیستم بایستی بتواند با ارائه یک راه حل ساده و مؤثر قابلیت تصمیمگیریهای مناسب تجاری، بالا بردن سهم فروش بیشتر بازار و در نهایت رضایت بالای مشتری را مهیا نماید.
بنابر پیچیدگی و وسعت فعالیتهای هر سازمان و افزایش در تعداد سازمانها و وسعت خدماتشان، نیاز به استفاده از CRM برای بهبود کیفیت سرویس و ارتباطات عمیقتر با مشتریان به منظور رضایت مشتریان و باقی ماندن در محیط رقابتی یک استراتژی هدفمند است.
باتوجه به اهمیت مشتری به عنوان یکی از ارکان حیات یک سازمان و تاکید CRM به این عنصر، دلایل زیر را میتوان به عنوان ضرورتهای استفاده از CRM در یک سازمان (با توجه به پیچیدگی و گستردگی فعالیتهای آن) مطرح کرد:
- بهبود خدمات
- کاهش هزینهها
- رضایت مشتری
- ارتباط فرد به فرد، حتی با میلیونها مشتری
CRM میتواند برای نیازهای هرگونه تجارت منحصر بهفرد کوچکی برنامهریزی شود تا به تحلیل مارکتینگ، فروش، پیدا کردن نقاط سقوط، تغییر در این زمینه، ارتباط مرکزی مدیریت، مدیریت رسانه اجتماعی و دیگر مسائل کمک میکند.
شرکت SDATA با سابقه درخشان در بهکارگیری روشهای پیشرفته داده محور در زمینه تحلیل و بررسی رفتار مشتری و مصرف کننده، به طراحی و اجرای CRM میپردازد.